{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Mad aggersiv hund {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået et uventet problem med min cocker. Jeg ved godt at racen har ry for at være aggersiv omkring mad og derfor har jeg taget mine forbehold og øvet at når jag tager hans ben eller mad så kommer jeg en gidbid ned i skålen eller han får benet byttet får en kiks med leverpostej så han oplever det positivt.

Men han er vildt aggersiv bare jeg nærmer mig ham når han ligger og tygger sit ben. Han stivner knurre og hapser ud efter mig. I dag gik det helt galt. Han var ved at sluge en ispind så jeg ville tage den fra ham og prøver at lokke med godbid men pludselig fare han på min arm og er virkelig vred. Jeg er ikke meget for at gøre det men jeg tager ham i nakkeskindet og giver ham et møgfald men han knurre bare videre. Han er ligeledes virkelig strid over for andre hunde hvis de prøver at tage hans legetøj ( selvom det faktisk er deres ) så fare han i flæsket på dem. Hvis han ved at der ligger godbidder i en taske feks kan andre hunde ikke nærme sig den taske da han vogter den.

Hvad skal jeg gøre. Han har aldrig sultet og er af ud af et kuld på 4 så der var masser af mad.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad aggersiv hund
  • #3   3. aug 2008 hmm... Altså jjeg havde skældt den ud og den skal satme (undskyld sproget) ikke blive ved med at knure, NØJ jeg var blevet gal... Hvad sker der hvis du tager fat i kinderne på den og kigger den direkte i øjnene og viser tænder?

• #5   3. aug 2008 hundepsykolog, det hjalp med min gamle grandanois =)

• #6   3. aug 2008 Han bliver IKKE aflivet. Den løsning er alt for nem. Han er i øvrigt kun en hvalp på 15 uger. Ville det mon hjælpe at kastarer ham?

• #10   3. aug 2008 Kan du ikke lave en arm ud af træ el noget og så øve med at når han får mad el noget så tage den frem og lige så stille røre ham el skålen/ benet?

Så noget engang i tv om sådan noget kan ikke huske hvad de gjorde.

• #11   3. aug 2008 Ville helt klart få noget prof hjælp til den.
    Sådan må en hund aldrig være over for sin ejer.

• #12   3. aug 2008 <b>Kijofreg </b>

Har jeg aldrig hørt... Jeg har altid brugt den med at kigge dem ind i øjnene og vise tænder, og i nogle tilfælde bidt den i øret... Det skulle hundemor eftersigende også gøre

• #13   3. aug 2008 han hr da ikke homoner nu. han er kun 15 uger

• #14   3. aug 2008 Skæld den ud og fjern maden! Når den så er god kan den få det igen og gør den det sammen så laver du det samme igen!

• #15   3. aug 2008 probemet er at jeg slet ikke kan få maden fra ham så hvordan skal det lie kunne lade sig gøre

• #17   3. aug 2008 Prøv om du kan få det og hvis du ikke kan tager du ham i nakken og sige FØØØJ!!!! Og hvis han hyler så forstår han nok at det er galt. Det lyder hårdt, men det er sådan hundemor ville have gjord.

• #18   3. aug 2008 <b>Anitta K</b>

Hvis han knurre, så fat i kinderne på ham, kig ham direkte i øjnene og vis tænder, knur evt. lidt... Du skal blive ved til han flytter blikket...

Dog er jeg ikke helt sikker på om jeg tør råde dig til det, hvis han pludselig farer frem og bider dig i ansigtet.... Så er et bid i øret på ham muligvis en bedre idé

• #19   3. aug 2008 Du kunne måske, når du giver ham et kødben, blive ved med at holde det for den. hvis den så begynder at knurre tage det fra den igen, indtil den ved at det ikke gør noget at du tager det. Det er dig der bestemmer om den skal have det eller ej, du er førerhunden. Det har jeg gjort med min rottweiler, og det har virket. Men har ikke brugt godbider, når det har med mad at gøre.

• #20   3. aug 2008 inde du giver ham maden skal du bede ham om at sætte sig(HVIS HAN KAN) tage noget af maden og lade som om at du putter noget i munden tyg og smask så han ved at når du som er han leder har spist så kan han få ikke før, du skal i det hele tage tage og vise at du er en leder, det mangler han og derfor reagere han som han gør. tag fat i halsbåndet og sæt madskålen ned ved nogle sekunder for derefter at fortælle ham at nu er det iorden at få maden. Han er bare forvirret, så det med at kastererer ham syntes jeg skulle være den sidste løsning. Jeg har lige haft en til omplacering og den gjorde det samme, jeg fulgte disse råd og i løbet af ingen tid havde jeg en dejlig hund som dog var ca 2 år som nu er hos en famillie med børn og de følger disse råd om at være en leder for hunden ellers bliver den bare forvirret. Mine 2 andre han hunde (ikke kastereret) spiser ikke før jeg har sagt værsgo og de respektere mig når jeg skælder ud.

• #21   3. aug 2008 ps.ps
    det med at bide dem i øret er meget godt, det gør deres mor jo også når de er slemme, det eneste minus er hår i munden.

• #22   3. aug 2008 det er louises mor der har skrevet indlæget

• #23   3. aug 2008 hej jeg ville lige sige at det med at knurre, bøje sig ind over ham,f stirre og vise tænder af ham som jo er hundesprog ikke har den RINGESTE effekt. Han er total ligeglad. Hvis andre hunde knurre ad ham når han knurre ad dem fare han bare frem og tager fat i dem. Je synes snart jeg har prøvet alle tænkelige måder på hundesprog og fulgt alle adfærdseksperters råd om lige netop det emne men det har simpelth ingen effekt.

• #24   4. aug 2008 Hvis det ikke hjælper at stirre og knurre af ham så TAG HAM I NAKKEN! Du tager simpelt han fast i nakke skindet og vender ham rundt så han ligger på ryggen OGSÅ stirrer du igen og knruuer alt hvad du kan! Det har altid hjulpet mig når de har været stride.

Kommentér på:
Mad aggersiv hund

Annonce