12. aug 2007 Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
bidløst--- ? ang udsagn {{forumTopicSubject}}
nu tænkte jeg at jeg rigtig ville sætte mig ind i tingene og læse om hvorfor bidløst kontra bid og alt det der. især fordi jeg selv trænner bidløst, så det var jo måske en ide at vide noget om det..
Men en af grundene til at man skulle vælge bidløst (ifølge en undersøgelse) var at kun 15 % af verdens heste havde plads til et bid i munden..
Øhm tænker jeg, der findes da et bid i former alle farver og alle str både længde og bredde. så er det egentligt ikke bare et spørgsmål om at finde det rigtige der passer til ens hest.
Eller mener de at hesten er så lille at der faktisk slet ikke kan være noget i den ?
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.919
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
jul 2007
feb 2004
Følger: 188 Følgere: 192 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.554
Alle heste har skam ikke plads til et bid.. Hvis du læser undersøgelser vil du se, at 15% af alle hest har plads til et..
Ja man kan få dem i MANGE forskellige former og tykkelser.. Men .. jo tyndere de bliver, jo skarpere bliver de. Derfor kan det også være svært og finde bid til ens hest, hvis dn har en meget lille Mund..
Du kan sagtens finde nogen rigtig tynde bid, som sikkert mange heste kan have plads til, men det er bare ikke sikkert hesten kan lide og gå med det, da det jo er så skarpt..
Så det er med og finde ud af, hvad hesten godt kan lide og gå med..
aug 2007
aug 2007
feb 2004
Synes man ser gang på gang til stævner, ryttere som hiver og flår i tøjlerne. Stakkels heste siger jeg bare..
Nogen ryttere burde aflaste deres problemer et andet sted, end i munden på deres hest/pony..
- men som sagt. En hest er ikke skabt til og have et bid i munden. Det er en menneskeopfindelse, da munden er hestens svage punkt.. Det er selvf. det letteste og trække i, da det jo gør ondt i hestens mund. Hvis vi har ondt i munden, bruder vi os jo heller ikke om, nogen går hen og tager fat og rykker..
Jeg er selv bidrytter, og har ikke noget imod folk der rider uden, da jeg synes alle skal respektere hinanden, bare man opføre sig ordentlig..
Men STADIG er der jo noget om snakken med, at 15% af alle heste/ponyer har ikke plads til et bid i munden.. Ellers ville den undersøgelse jo ikke blive lavet ?
Jeg forstår heller ikke Team KARR (Tia)'s mening med det..
Hvordan kan du finde det muligt, at alle heste kan have et bid i munden ? Det er da heller ikke alle mennesker der kan have bøjler på.. Jeg har selv gået i klasse med en og parrelklasse med en anden, som ikke havde plads til en bøjle i deres munde..
Alle mennesker som dyr er jo forskellige.. Ingen er ens, og alt kan ikke lade sig gøre..
Selvf. kan man finde et bid som kan smides i munden af den, men bagefter løber den med åben mund og har tandproblemer.. Du kan altid proppe et hvilken som helst bid i munden på en hest, hvor tand/mundproblemerne først viser sig senere..
Forstår bare ikke, hvorfor du mener alle heste har plads til et bid i munden, når der er lavet en undersøgelse af proffesionelle forskerer..
Selvf. kan man finde et bid som kan smides i munden af den, men bagefter løber den med åbenmund og har tandproblemer..
aug 2007
jul 2007
feb 2004
Det er fordi de har ondt.. Hvis i lagde mærke til OL i dressur, som kommentatoren også kommenteret, gik mange og gabte, rækkede tunge eller delvist åbnede munden i de forskellige øvelser, og som regel var det altid når rytteren lige greb til tøjlen, den gjorde det.. Det er fordi de har ondt !
Hvis et menneske har tandpine når personen lukker munden, vil personen jo selvf. ikke sætte tænderne sammen igen, når det er det, der gør ondt..
Taschina UDSTYR TIL SALG. .
LIGE mine ord.. Som jeg også skrev, ingen heste som mennesker er ens.. intet levende væsen i denn verden er ens..
Du vil altid kunne finde forandringer..
Mivemo !:
Ja. man kan desværre ikke stille op i dag uden bid på højt plan..
Men er også selv bidryttere.. Kommentere bare det med at det stadig ikke er alle heste der kan gå med bid..
feb 2004
Ja.. Tror skam alle har oplevet en del.. Det har jeg da hvertfald selv.. Jeg har set mange forskellige heste gennem mit liv.. Nogen havde ikke problemer med at have et bid i munden, andre heste gabte og åbnede deres mund konstant, lige meget hvilket bid de fandt til hesten..
Ok.. Hvis vi tager det på den måde, så ja kan der nok findes et bid til de fleste heste, hvis du får det special lavet efter hestens mund..
Ingen munde er jo ens, og dermed hjælper det ikke noget bare og gå ned i en butik og købe et bid, bare fordi man selv synes det er godt.. De bid du køber, stort set over alt, er standart bid. Dvs. at de ikke er formet anderledes end andre bid..
Jamen.. Det vil jo så sige, at de alle er ens (Hvis du tager samme slags bid).
Men.... Der er jo STADIG ingen heste/ponyer/DYR, som er ens..
Fortår stadig ikke din mening i det du skriver..
Mener du så, at det er ubegavet mennesker, om har lavet den proffesionelle undersøgelse om biddet ?
dec 2006
Følger: 101 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 498 Svar: 2.791
Bla. Dr. Robert Cook har skrevet en bog, om biddets effekter, som jeg netop har fået hjem. Der er 7 sider bagerst i bogen der bygger op om bogens indhold. Kildehenvisning m.m
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 177 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.399
feb 2004
Jeg synes bestemt ikke det er vild, hvis du tænker på alle de heste/ponyer du ser går med åben mund under ridningen.. det er jo bla. dem, som ikke har pladsen i munden..
jul 2008
Følger: 167 Følgere: 156 Heste: 7 Emner: 154 Svar: 1.147
bidløst--- ? ang udsagn