{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
433 visninger | Oprettet:

Gæld/sælge hesten/ arrrg! {{forumTopicSubject}}

Jeg er havnet i den situation at min far har fucket lidt op omkringmit kørekort, og nu står jeg og selv skal betale.

Men. Jeg har ikke økonomien til det, så nu regner jeg med at hesten skal sælges smiley

Jeg er bar så trist omkring det, emn har ikke lyst til at tage et lån i banken allerede, men vil heller ikke af med min lille mand.

Nu har jeg skrevet til tidligere ejer, men hun har ikke råd, og så bliver intiativet at han skal sælges til en fremmed, og jeg har bar dårlige erfaringer med det.

Nu må folk mene jeg er vildt egoistisk fordi jeg sælger min hest for noget jeg godt kunne undvære, men problemet er at jeg er begyndt, og er færdig med teoritimer, og faktisk bar mangler teoriprøve så jeg kan komme videre.

Men ingen betaling, ingen teoriprøve.
argh! sikke en åndssvag verden vi lever i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gæld/sælge hesten/ arrrg!
  • #1   13. sep 2008 få part

  • #2   13. sep 2008 Hvad mener du?

  • #3   13. sep 2008 få part på din hest

  • #5   13. sep 2008 kan du ikke få et arbejde?

  • #6   13. sep 2008
    hmm<3: det ville virke dumt at få part eftersom at jeg har en gælg jeg skal betale <b>nu</b>, så hjælper det ikke at jeg har en til at ride min hest 3 gange om ugen.

    Nadja: Problemet står i at jeg har fået en lav indtægt pga fyring, og nedsatte timer på det andet job. derfor vil jeg ikke kunne betale meget i afdrag da jeg også har regninger der skal ordnes.
    Derfor vil jeg ikke være bundet tilet lån.

    Anky: jeg er lidt afhængig af at skulle have kort da jeg bor meget langt udepå landet, og der er ingen forbindelser stort set. Jo 4 busser om eftermiddagen på skole dage, og jeg kan ike engang nå den sidste efter skole. Hvis jeg meldte ud nu, så ville jeg stadig hænge på en gæld hos min kørelære, da jeg har kørt mange gange og afsluttet teoritimerne.

    Kira: Jeg tror bare ikke det hjælper at snakke med min kørelære da de penge skulle have været betalt for 3 måneder siden.
    Ja, min far sagde han ville betale da han klokkede med mn børneopsparing, så den bliver først åbnet når jeg er 21.
    Men siden er han bare kommet med dårlige undskyldninger for ikke at betale, og nu er jeg fyret og får 2200 kr om måneden smiley


    Jolly: Jeg har været på arbejdsmarkedet siden jeg var 15.
    Så jo har et arbejde. Havde endda to.
    Men er fyret fra det ene, og det andet er jeg sat ned i timer på, så det giver 2200 kr om måneden da jeg betaler skat.
    Og jeg går i skole,og har ikke mulighed for så meget andet arbejde da jeg ikke får tid til lektier og hest på samme tid.


  • #7   13. sep 2008 ja det er en svær sitation
    jeg har da heller ikke kørekort men jeg er da kommet frem og tilbage på knallert
    jeg vil opgive kørekort og beholde hesten
    ellersspørg din bank om du kan låne pengene hos dem


  • #8   13. sep 2008 Kan du ikke låne af din far? Sig du nok skal betale ham tilbage når du får adgang til din børneopsparing? Eller et andet familiemedlem du kan låne af? smiley

  • #9   13. sep 2008 Betina:
    Det ville være fuldstændig tåbeligt at opgive det nu, da jeg allerede har kørt og fået undervisning for mange tusinde kr.

    Tja men nu har jeg sat ham til salg overfor gamle ejere. Og så må vi se hvad der sker. Har jo også min pony endnu, så helt hesteløs bliver jeg ikke.

    Men som jeg skrev tidligere. Jeg vil simpelthen ikke hænge på et lån allerede. Kan knapt nok betale de faste regninger. Så et lån ville ikke just gøre det bedre.

    Kristine
    Min far har jeg opgivet, gider simpelthen ikke diskutere den betaling med ham mere.
    desuden får jeg først adgang om 3 år.
    Jeg kan ikke lide at skylde penge.


  • #10   13. sep 2008 Det smarte ved at låne af forældre er at de (for det meste) er mere fleksible. Så kunne du evt. betale ham 100kr tilbage om månenden og så betale de resterende penge når du er 21. På den måde skylder du hele tiden mindre penge smiley Evt. kan du jo sigetil ham i kan lave en kontrakt på det.

    Forstår godt du ikke kan li at skylde penge - kan jeg bestemt heller ikke!
    Men hvis jeg havde hest ville jeg nu hellere skylde mine forældre nogen penge end at sælge hesten.

    Så selvom du har opgivet din far ville jeg nu forsøge alligevel - nogen gange overrasker ens forældre faktisk en positivt xD (Også selvom det er meget sjældent) smiley


  • #11   13. sep 2008 Min far er bar en idiot.
    Havde det været hans kone, eller hendes børn (hvis de havde været gamle nok) havde det været en anden sag.

    Men nu har jeg længe gået og overvejet at sælge ham, men når dt kommer til stykket er han jo for sød:)
    Jeg rider ikke meget på ham, pga tid, men han er jo stadig min baby smiley


Kommentér på:
Gæld/sælge hesten/ arrrg!

Annonce