Så træt af det danske sundhedssystem!! {{forumTopicSubject}}
Ja, så har jeg haft denne mistanke om at have candida (en sygdom hvor nogle mikroorganismer i kroppen "tager overhånd" og begynder at gøre skade). Blev testet for det med en almindelig blodprøve, som viste negativ, og derfor udelukkede lægerne den mulighed totalt.
Efter at have læst på nettet har jeg set, at rigtig mange mennesker fejler dette, som viser sig ved: kronisk ondt i halsen, træthed, ondt i ørene, hudsygdomme, allergi, overfølsomhed... Bliver værre med årerne. Og i andre lande som USA, England, Norge eks. har man erkendt, det er en almindelig sygdom, og har læger til at forske specielt i netop denne.
Men i Danmark får man bare at vide, at det eneste symptom på candida er akne, og at det slet ikke er en sygdom, at den nærmest ikke findes. Ikke engang præparaterne til behandling af den må indføres til DK fordi de er så meget imod det i det her land...!
De vidste ikke engang, at den ikke kunne testes gennem blodet:
Har læst mig frem til på diverse udenlandske lægers hjemmesider, at en blodprøve ikke nødvendigvis viser det rigtige svar. Da et stærkt svækket immunsystem (og det får man af denne sygdom) vil være holdt op med at producere antistoffer mod sygdommen, og vil derfor ikke kunne måles i blodet.
Læste tilgengæld om en savilaprøve, man selv kunne udføre, og som næsten stensikkert ville vise det rigtige resultat. Den testede mig så positiv :-s
Jeg bliver så gal over det!!! Nu har lægerne sagt i 6 år at jeg er hypokonder, lider af pjækkesyge og at jeg ikke fejler noget. Efter endeligt at have undersøgt mig ordentligt i halsen, kunne de konstatere, at jeg lider af meget hyppige infektioner, men så får man bare at vide, at det kan de ikke gøre noget ved.
Af alle de læger jeg har været hos, har ingen af dem vidst at candida ikke kan testes ordentligt via blodet, og det skræmmer mig, at de ikke engang ved sådan noget!!!
Så nu er jeg godt og grundigt træt af dem... kender en pige der har noget alvorligt galt med sin lever, men der bliver de bare ved med at tage de samme blodprøver, som ingenting viser. En dreng fra min klasse følte sig sløj og måtte kæmpe mod at blive kaldt hypokonder og psykisk syg af lægerne, til de en dag fandt ud af, han havde kræft...
Hver eneste gang man går til lægen, kan de ikke finde ud af, hvad man fejler, og det gælder ALLE jeg kender! Har endnu ikke hørt om et tilfælde hvor de diagnosticerede rigtigt i første forsøg.
Det er simpelthen bare for meget. Og nu kan jeg ikke engang få fat i det candidamiddel, som kan gøre mig rask! Så vi planlægger i stedet at tage til England og hente det, det er bare fuldstændig latterligt det skal være sådan fordi lægesystemet er så langt bagud i DK.
Måtte bare lige ud med lidt vrede...
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 76 Svar: 644
jul 2008
Følger: 73 Følgere: 64 Heste: 10 Emner: 529 Svar: 2.832
Øm ?
Jeg ander ikk om det betyder noget men kan det det ?
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 484 Svar: 4.531
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.446
Myra: Lyder ikke rart. Du kan jo prøve at tage testen: http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?p=69235 og ellers læse hvad du kan finde rundt omkring på diverse hjemmesider (selvfølgelig ikke danske, medmindre det er skrevet af alternative læger).
Teamfjordhest: Fair nok ;o)
jul 2008
Følger: 73 Følgere: 64 Heste: 10 Emner: 529 Svar: 2.832
Så træt af det danske sundhedssystem!!