{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Fra lejlighedskat til staldkat {{forumTopicSubject}}

Dav smiley

For nogle måneder siden fandt vi to katte som skulle aflives, fordi de tissede inde i den lejlighed de boede i.
De havde aldrig været ude før.
Det kunne vi slet ikke have så vi tog dem ud til stalden, hvor de trivedes rigtig godt sommeren over.
Men nu er det blevet koldt og misserne mangler varme og opmærksomhed. De virker ikke som om at de er ligeså glade som i sommers.
De har masser af bløde uldtæpper at ligge i med aviser i bunden.

Vi er begyndt at tænke på at finde et nyt hjem til dem, med hus og have så det er lidt mere som de kender det fra en lejlighed.
Men inden vi gør det, vil jeg lige høre om nogle af jer måske har erfaringer med sådan noget, om der måske kunne være en anden løsning? Eller kan en indekat bare ikke blive til en udekat?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra lejlighedskat til staldkat
  • #2   3. nov 2008 en indekat kan sagtens blive udekat... og ja det kan godt være de gerne vil kæles mere med om vinteren, for de har jeg også en såkaldt bruntperiode, som er mere markant om sommeren/foråret, så der har de tralvt med at parre sig, og er derfor ikke så vildt snaksagelige i sommerperioden, men om vinteren vil de gerne snakkes med have lidt ommærksomhed... så jeg tror bare de gerne vil snakkes med... hvad angår varmen så kommer deres vinter-pels meget snart hvis ikke den allerede er indtruffet...

• #3   3. nov 2008 Tænkte på om de 2 misser har fået ormekur? Og fodrer i dem selvom det er staldkatte og giver dem rent vand daglig ? De kan fint trives i stalden. Det gør mine smiley

• #4   3. nov 2008 og vinter-pelsen bliver der indtil det igen bliver forår....

• #5   3. nov 2008 jeg ville sørge for de havde en papkasse med nogle tæpper i som de kunne ligge i et et lidt skjult sted i stalden hvor der ikke er gennemtræk eller lign ..
    sys det er rigtig fedt at i har taget det initiativ for at redde de katte ..

• #6   3. nov 2008 Hey vi fik to katte da deres ejer ikke kunne ha´dem mere (de var indekatte) og hos os skulle de bo i stalden. Det var ingen problem om vinteren så længe de har en kurv med tæpper eller sådan så skal de nu nok holde varmen. Men har hørt at katte godt kan finde på at stikke af/prøve at løbe hjem, hvis de kommer en nyt sted hen.

• #7   3. nov 2008 vores indekat blev en udekat da vi fik hund og hun ikke ville acceptere ham. hun valgte selv - hun er inde engang imellem hvor hun har sit eget rum i huset hvor hunden ikke kan komme ind. der gik ikke mange dage før hun havde en dejlig bamsepels og hun elsker at ligge i stalden og hygge sig.

• #8   3. nov 2008 tror godt indekatte kant blive udekatte..

Jeg har selv kat som har været indekat hele hende liv og hun er 13 år nu, så hende tør jeg ikke lukke ud. Men hun har det nu også som blommen i et æg.

Men ja har i givet dem ormekur? Og hvilket mad giver i dem? Ring evt og spørg jeres dyrlæge..

• #9   3. nov 2008 Altså jeg synes ikke at de missere skal brokke sig, for de får rent vand hver dag, der er altid fyldt op med tøfoder og de får dåsemad to gange dagligt. De har ikke fået ormekur endnu men det får de snart.
    Det med papkassen har vi også tænkt på smiley

Det er bare så trist at komme ud og se to triste katte som glæder sig til at man kommer og kæler med dem, og så har man måske ikke lige tid den dag.

Men tak for svarene. Det lyder optimistisk! Vi vil meget nødigt af med dem..

• #10   3. nov 2008 Kan manglende ormekur påvirke dem psykisk?

• #11   3. nov 2008 hvis de ikke får ormekur bliver de jo syge og kan hurtigt få orm især når det er udekat ... men ville helt klart anbefale at få det gjort hurtigst muligt .. det er bestemt ikke dyrt ..
    noget mod tæger og lus og lopper ville også være en god idé da det også kan overføres til hestene...

• #12   3. nov 2008 Katte som mangler ormekur bliver slappe og pjevsede og får nedsat appetit. Tit sidder de bare sammenkrøbne og hænger og er helt passive.

• #13   3. nov 2008 De har fået loppekur smiley Nej jeg mindes heller ikke at ormekuren var særlig dyr sidste gang.

• #14   3. nov 2008 appetitten mangler ikke, men alt i alt kunne det godt lyde som om de trængte til en ormekur snarest muligt

• #15   3. nov 2008 De kan sagtens blive udekatte, men jeg tror de vil sætte pris på en lille evt. træ/papkasse (helst træ) med dejlige varme tæpper som isolere varmen lidt..

• #16   3. nov 2008 er kattene blevet neutralisteret begge to, for så bliver de tit mere kælende ? De kan sagtens klare sig i stalden med det foder og vand som I sørge for. Psykisk har de det sikkert lige så godt som i en lejelighed. Men de kan godt knytte sig mere til madmor end de andre mennesker.

• #17   3. nov 2008 De er ikke stereliserede. De mangler bare virkelig noget omsorg som vi måske ikke har den fornødne tid til. De kommer fra en lejlighed med børn så de var vandt til at blive nusset om hele tiden

• #18   3. nov 2008 opre pengene på at få dem steriliceret, ellers får i pludselig flere og ansvaret er jeres, osse for killigerne.

• #19   3. nov 2008 ofre

Kommentér på:
Fra lejlighedskat til staldkat

Annonce