Chikane - hvad skal vi gøre? Hjælp {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle.
Jeg har virkelig brug for jeres hjælp!
Sagen er, at min mor er folkeskolelærer her i Vejby - en rigtig bondeby i nordsjælland, hvor de allesammen hader os fordi vi er flyttet hertil fra en større by.
Min mor har nogle elever, og nogle af dem er de rene psykopater. De har en større bande og går primært i 8. klasse, og de finder det super sjovt at gå og chikanere min familie fordi de åbenbart hader min mor.
Det startede med at nogle af dem stjal min mors cykel da den holdt på stationen. Så smed de et kanonslag op på vores tag og sprang et kæmpe hul - det kunne være endt rigtig galt hvis de fx havde ramt et vindue mens en af os stod bag det.
Så sprang de vores postkasse i luften 2 gange indenfor meget kort tid - de nåede at forsøge en 3. gang også, men min mor havde hørt dem komme og havde stillet sig derud så hun tog dem på fersk gerning.
Det var 3 drenge, alle hendes elever, som hun genkendte - det blev meldt til politiet og de kom til afhøring længe efter. Her blev det konstateret at de ikke kunne gøre noget, fordi de ikke var fyldt 15 endnu.
Hvis nogle af dem ser min søster eller mig begynder de at tale højlydt om hvilken dum kælling min mor er.
Det sidste nye skete her til aften hvor min søster var inde på sit værelse. Her hørte hun så en stemme ude foran vinduet, der sagde "det er dér, hvor x bor" (hvor x er navnet på min mor). Der lød et brag og da vi kom ud havde de taget en af vores kæmpe skraldespande og væltet den så det flød med skrald i hele vores indkørsel.
Men spørgsmålet er så: hvad fanden skal vi gøre? Politet vil ikke gøre noget, og "banden" bliver ved med at chikanere os. Jeg frygter, at det kan udvikle sig til en meget alvorlig situation næste gang, de laver noget nyt. Tør næsten ikke engang at have vores hunde ude i haven nu, når det er mørkt af frygt for hvad de kan finde på at gøre ved dem.
Hjælp ønskes så inderligt! Det er bare ikke en sjov situation at stå i. Vi er meget pressede herhjemme i forvejen pga alvorlig sygdom, et hus fuld af skimmelsvamp osv - så at skulle kæmpe mod sådan noget f*cking indavl er sku det sidste, vi har brug for!
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.203
tager deres forældre det ikke seriøst at de fucking ødelægger deres LÆRER?
havde det været mig havde jeg nok gået ud og banket dem selv. Eller få en lejemorder til det xD. Men så havde det først blevet rigtig seriøst - og det er sgu nok ikke så smart igen...
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.446
Hvis du så dem til hverdag, ville du forstå. De ynder at bruge tiden på at gå rundt i gaderne og slå, sparke på og smadre alt, hvad de kan komme til.
Til det med deres forældre - efter politianmeldelsen blev min mor ringet op af den ene drengs mor - om hvad hun bildte sig ind at politianmelde deres søn.
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
Ej skal nok lade være.. Men det er en meget magtesløs situation... Se om i kan få det på video, og så vis det til drengenes forældre, og sig at, hvis det sker igen, bliver de meldt igen, og at der vil blive rejst erstatningssag for evt. skader... Video kan de ikke rende fra..
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 167 Svar: 534
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 34 Heste: 4 Emner: 132 Svar: 1.763
Det værste er vel at i ikke kan være trygge i Jeres hjem.
Kan din mor ikke få en anden lærer til at få de socialemyndigheder SSP til at snakke med dem, for det er da en rigtig dårlig løbebane de er på vej ud på.
jun 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Heste: 9 Svar: 1.626
De er jo sindsyge. Jeg synes din mor skal snakke med Vejby skole og fortælle dem hvad der forgår og så skolen og din mor tage fat i den "bande der". Det kan virkelig ikke være meningen at det skal være sådan der. Noget må man kunne gøre, og hvis politiet ikke vil hjælpe så må din mor selv gøre noget.
Skræmmende da jeg enlig selv har boet i vejby og min far bor der stadig
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 34 Heste: 4 Emner: 132 Svar: 1.763
Vold og selvtægt er desværre ulovligt, osse overfor labaner.
Chikane - hvad skal vi gøre? Hjælp