Puha, en weekend :/ {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg har ikke ligefrem haft den sjoveste weekend indtil videre. her er hvorfor.
Igår da luckas og mig var kommet hjem fra efterskolen, havde jeg jo som sædvanlig opstaldet ham på en rideskole 500 m væk fra mig. og mig og min mor tager så hjem efter og ha tager ham ind i en boks, og lukket for den. og så 2 timer senere kommer en og banker på og siger at luckas har været løs på staldgangen og har ædt en masse foder. vi køre så hen og kigger på han og jeg bestemmer mig for at jeg vil gå med han indtil vi finder ud af hvor meget forder han har ædt, det viser sig at han har ædt 19 liter foder på under 2 timer,:o så vi fik fat i min dyrlæge og hun sagde at vi skulle koge så meget vand som muglig vi kan og så bare blive ved med at gå med og hun var det 30 minutter efter.så kommer hun og hun siger vi skal ligge en sonde igennem næsen og hele vejen ned i mave sækken og "spule" så meget foder ud vi kan og jeg sidder og holder den der slage og køre den ind og ud når dyrlægen sagde det. efter 2 hvor vi havde taget vand ned og fået noget foder/vand smuldret foder blandning op igen. siger dyrlægen det var nok og nu skulle han bare have en masse parafin olie ca 10 liter. og så sætte ham i boksen og så køre hen og kigge til han kl halv 4 om natten , og se om han er omtået som tegn på forfangenhed, heldigvis var han ikke det og så fik han 2 lags medicin da dyrlægen var der og det skal jeg give han i dag og 2 dage frem. så han får 4 dage.. han må ikke komme på fold og han må ikke spise kraftfoder. så han må stå inde helt alene og kigge ud i luften, så u har jeg været henne og gå med ham.. det er virkelige synd for ham
håber på at han må komme ud i morgen. men skal op igen i nat hver 4. time og se om han har tegn på forfangenhed ..
Dejlig weekend ikke? (: hvad med jer, god weekend?
jul 2006
Følger: 59 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 462 Svar: 3.727
nov 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 884
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 121 Heste: 1 Emner: 302 Svar: 4.506
den er som min weekend sidste weekend hun åd godt nok ikke foder men havde kolik. og skulle tjekkes hver anden time. (sov i stalden fra søndag til mandag. hun fik det konstateret søndag aften) og hun skulle også stå inde hvilket hun hader.
håber at han bliver helt frisk igen
jan 2006
Følger: 164 Følgere: 152 Heste: 9 Emner: 202 Svar: 1.117
dec 2005
Følger: 43 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 152 Svar: 1.388
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 35 Svar: 1.135
det er synd for jer..håber han får det bedre
aug 2008
Følger: 59 Følgere: 57 Emner: 198 Svar: 529
fredag var jeg til fest med en god veninde, med både op og nedture (: men scorede da lige en sød fyr.
idag hentede vi hest :b anemone, hun skal bare lige handelsundersøges på mandag :b
imorgen skal jeg på arbejde , kl 7- 10 og så ud og ride :b
Puha, en weekend :/