{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

Arbejde på stutteri? {{forumTopicSubject}}

Hey alle hestefolks! ;D

Jeg går i 9. klasse og skal snart til at vælge hvor jeg vil hen i praktik. Har overvejet at blive dyrepasser med heste som speciale også komme på et stutteri eller noget lignende i praktik, men kan man godt leve af at arbejde på et stutteri? Og hvad kommer man egentlig til at lave?? smiley Gerne nogle svar fra nogle som selv arbejder, eller kender nogle der har gjort på stutteri smiley på forhånd tak .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejde på stutteri?
  • #1   16. nov 2008 Jeg er selv uddannet dyreassistent/dyrepasser m heste som speciale. Der findes både gode og dårlige praktikpladser. Mit første år på stutteri var dårligt, der arbejdede jeg ca 70 timer hver uge, men fik kun løn for de 37 timer.... Men det sidste sted var rigtig godt. Det var også stutteri, men samtidig inseminerings- og hingstestation. Det var totalt spændende og lærerigt.
    Har ikke arbejdet med det siden, da der ikke er noget arbejde at få som udlært. Det er billigere for dem at få en ny elev...
    Dit arbejde består af den daglige pasning af hestene, dvs fodring, mugning, fejning, til og fra fold osv. Nogen steder og alt efter hvad du kan, er du med i tilridning og håndtering af føl og plage. Mange steder tilbyder de undervisning. Jeg havde egen hest med samtidig med at jeg motionerede et par af deres egne samt tilred et par af deres 3 års.

• #2   16. nov 2008 når man er dyrepasser, hvad er det så helt ptæcist man laver?

er det bare noget lignende staldpige?

• #3   16. nov 2008 Jeg er i lære som dyrepasser med heste som speciale, jeg har læreplads i en travstald hvor jeg: Fodre, lukker ud og ind, giver halm, muger ud, rydder op og holder orden, træner heste, gør heste klar til løb og alt hvad der ellers er med håndtering af føl, følhopper osv.

• #4   16. nov 2008 jeanette N mange tak for dit svar smiley tror stadig jeg vil overveje det lidt. Måske dyrepasser og arbejde et andet sted end stutteri

• #5   16. nov 2008 Lyngvang giver lønnen okay sådan et sted ? smiley

• #6   16. nov 2008 Jeg arbejder på en rideskole på ligefod med dem som er under uddannelse til dyrepasser.

Jeg ordner stald om formiddagen, lukker hestene ind og ud, underviser rideskolehold og rider selv. Jeg får selv masser undervisning samt har fået sat en hest til rådighed.

• #7   16. nov 2008 Hov undskyld så ikke der stod at du var i lære .. smiley

• #8   16. nov 2008 Amanda - * Team Korshøje * så spørg jeg dig i stedet xD får man en god nok løn af at arbejde på en rideskole?? smiley Det lyder spændende synes jeg, kunne godt tænke mig noget lignende da jeg elsker at arbejde med heste gerne hele dagen. Også fedt man kan have sin egen hest der hvor man arbejder

• #9   16. nov 2008 Der er ikke penge i at arbejde med heste, jeg har kun valgt denne uddannelse for at starte mit eget sted.

• #10   16. nov 2008 Lyngvang . okay tænkte jeg nok, lyder spændende med at starte sit eget smiley

• #11   16. nov 2008 Jeg får selv en kanon løn og får gratis undervisning med bl.a. Linnea Ericsson og så kommer jeg gratis til stævner osv. Jeg har det i hvert fald super smiley Derudover har jeg også min egen hest med gratis (dvs jeg har faktisk 2 heste herude gratis, med gratis undervisning, dog kun gratis stævner på den ene)

• #12   16. nov 2008 der er ikke særlig mange der søger hestepassere...så du får nok svært ved at finde arbejde...

Kommentér på:
Arbejde på stutteri?

Annonce