{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
375 visninger | Oprettet:

endnu et (pris på hest) {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg jo også er af dem der har hest til salg, og der ingen ting sker smiley

så ville høre (lige som så mange andre) om jeg har fundet en fair pris...

Her er hans salgstekst:

Casmir er en skøn hest, med et rolig sind, dog fremadgående.

Han er 8 år og 171 høj

Han er kun blevet redet i dressur et par mdr. (på grund af rytters manglende interresse) han ligger lige nu på lb niveau, men viser allerede kapecitet, lyst og talent til meget mere, han er blevet spået til og kunne komme op og gå M.
Han mangler dog stadig rutine, er på begyndt side bevægelser samt changementer

Casmir har derudover deltaget i op til La spring, sprunget 140 med rytter og gået flere jagter fejlfrit, hvilket han elsker...

Han sælges udelukkende af personlige årsager. Har mindre staldfejl.

Er aldrig kommet hjem uden placering.. Og er nem både og læsse i trailer og have med ude til stævner

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  endnu et (pris på hest)
  • #1   18. nov 2008 Hov- glemte prisen...

Han står til 50.000 kr. smiley

• #2   18. nov 2008 hej
    50000kr lyder umildbart ikke som en urimelig pris. men når dette er sagt så ved jeg jo ikke hvad hestens handelsfejl består af og hvilken afstamning eller forbund han er i.
    men der er bestemt ikke gang i salget for tiden, det mest oplagte ville være at give finans krisen skylden, men jeg personligt mener at det er fordi der er alt for mange heste i dk lige pt. rigtig mange er også begyndt at importere dem fra udlandet, da de rent kvalitets mæssigt er ved at være godt med i forhold til deres priser.
    mvh natascha

• #3   18. nov 2008 natascha S
    Han har ikke handelsfejl, men STALDFEJL smiley

Han er efter Casir Ask...

• #4   18. nov 2008 Hvilken staldfejl?

• #5   18. nov 2008 han har tildens til og væve i situationer som ved fodring og når hestene bliver lukket på fold... han er bange for at blive glemt smiley

dog kun nogen gange han kan finde på det...

• #6   18. nov 2008 Ok, - ja det ville jeg personligt ikke være nervøs for, - men det ville du nok støde i nogen som vil....

Men en 45-50.000 kr lyder meget rimeligt i mine ører ;o)

• #7   18. nov 2008 Skywalker .
    Nej har også altid været underordnet for mig smiley

men ja der er mange der har de der historier man hører rundt omkring sidende i hovedet... især om vævning er virkelig noget der giver mange skræk historier...

ved virkelig ikke hvor de kommer fra smiley

• #8   18. nov 2008 staldfelj/handelsfejl det er det samme for en mulig køber. at han har tendens til vævning er et typisk tegn på stress eller kedsomhed kan afhjælpes på flere måder. MEN..... da vævning giver en voldsom overbelastning på ydre senerne af forbenene, og helt op i skulder partiet på hesten kan det blive et stort problem som gør at hesten ikke kan anvendes som ridehest. du siger heldigvis at det ikke er i en slem grad at han udøver vævning.
    men jeg personligt ville aldrig give 50000 kr for en hest med staldfejl/handelsfejl der er simpelthen for mange "sunde" heste tilsalg i samme prisklasse.

• #9   18. nov 2008 Jaja, fin pris, fin annonce, men dumt tidspunkt at sælge..... Folk vil ikke købe heste nu. Så skal de jo også til at betale for opstaldning, foder og alt det der.

Der er flere købere til foråret og sommer, hvor man kan komme ud og bruge hesten, og hvor den kan gå på græs, så den ikke er så dyr i hold.

• #10   18. nov 2008 de "historier/fordomme" kommer fra flere anerkendte dyrlæger i dk.

• #11   18. nov 2008 natascha S
    Nej det er slet ikke det samme, da dyrlæger har konstateret flere gange det ingen betydning har for ham, og det kommer af at han blev vanrøgtet før vi fik ham...

handelsfejl er jo hvis der er noget og se under dyrlæge undersøgelse eller røngten osv.

men tak for svarene alligevel smiley

• #12   18. nov 2008 har selv fået chekket det af dyrlæger både på sjælland, i jylland og på fyn smiley

• #13   18. nov 2008 men jeg syns at det er flot at du som sælger vælger at fortælle mulige køber at han kan finde på at gøre det i visse situationer.
    men går man til advokat fordi man som køber opdager denne "fejl" feks 1 mdr efter man har købt ham, så vil du af retten blive tvunget til enten at tilbage købe ham el tilbage betale ex antal kroner for "fejlen" da det hos en advokat vil blive betegnet som en handelsfejl. men da du jo helt af dig selv fortæller mulige køber om denne "fejl" kan de rent retsmæssigt ikke komme efter dig. så jeg syns at du gør det rigtige og jeg syns helt sikkert at han er skøn, så held og lykke med salget smiley

• #14   18. nov 2008 mmmh han er meget fin da gerne købe ham hvis jeg havde pengen smiley

• #15   18. nov 2008 Mæjse - med henblik på en anden tråd, så tror jeg vil spørge dig som nu står som sælger...

Hvis nu Casmir havde været, lad os sige 15 år gammel, og du havde haft ham de sidste 5 år. - Du har ikke redet dressur, men tur og skovtur, og inden du købte ham kunne han øvelserne piaf og passage, og gik rimeligt højt dressur...
    Så lad os sige at jeg kendte ham INDEN du købte ham, og vidste at hende der havde haft ham havde redet ham rimeligt hårdt, og han var blevet brugt meget.
    Så spørger jeg i din annonce om prisen er fast, hvortil at du svarer der kan forhandles, og spørger hvad jeg vil give.
    Dertil svarer jeg at det er mange penge for en 15 årig hest (20000 kr), så jeg er i en helt anden pris.
    Så svarer du at hesten overhovedet ikke er slidt, og jeg ikke har pengene.
    Så spørger jeg om hesten har været i røngten, siden du kan sige at den ikke er slidt? - Da jeg ved hvordan den har været redet, og at det må have slidt på den.

Vil du blive sur og fornærmet over dette spørgsmål i din annonce?

(undskyld det blev så langt)

• #16   18. nov 2008 Skywalker:
    er ikke helt sikker på hvad du mener, men nej ville ikke give så mange penge for en hest der kun blev brugt i skov, i så fald skal det kunne bevises at den har gået noget før hen...

dog ville det også komme meget an på (ville jeg mene) om den stadig kunne noget eller var ødelagt og rent ud sagt kun til skov tur... Men går ud fra den er stort set er ren skov turs hest efter 5 år...

For altså hvis den kunne de øvelser stadigvæk og blev solgt som lærehest, ville han nok koste 60.000-80.000 kr måske mere alt efter om alderen har sat sit præg eller hesten har gået stævner smiley

og tror ikke jeg ville blive sur, for som sagt siger personen jo selv prisen kan forhandles smiley

hjalp det?

• #17   18. nov 2008 natascha S:
    takker, hader selv uærlige sælgere, så prøver og være så ærlig som mulig, så folk ikke forventer noget andet... Og netop også at de ikke kan komme efter mig hvis de inden en måned lige pludselig finder ud af det ikke skal være den alligevel... smiley

• #18   18. nov 2008 Skywalker:
    ville heller blive sur vist du spurgte om det var blevet undersøgt, da det er en væsenlig vigtig ting og vide hvis man køber heste i den lidt ældre generation, om den er begyndt og bage præg af alderen smiley

• #19   18. nov 2008 Ok, -jamen hesten kunne øvelsene for 5 år siden, men er ikke belevt redet i dressuren de sidste 5 år.
    Synes os det var et rimeligt spørgsmål om hesten var undersøgt, og når ejer går så meget i forsvar, og nægter at svare og sletter samtlige beskeder, så tror jeg først at hesten ikke er så sund som der påståes...

Kommentér på:
endnu et (pris på hest)

Annonce