{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
224 visninger | Oprettet:

Dyr i julegave {{forumTopicSubject}}

er det kun mig der ryster på hovedet at ideen om at give veninde eller kærsten kat, hund, eller hvad man nu finder på, uden om persons viden.

Kan forstå hvis mor og far går ned og køber er marsvin eller sådan noget til deres børn, og tænkt det godt igennem, også kan risiker at børne nok bliver træt af den så det ender med at de passer den.

kan ikke forstille mig hvor mange killinger der bare bliver smidt væk, begrund af hvad min megning ikke er en plan der er tænkt igennem. og så er det noget person der skal måske ha i de kommende 20 år ikke har været ude og vælge om temp. passer til person. eller de enlig ikke vil ha en, eller kun til den ikke er sød at kigge på. det er en udgift man giver folk, de skal både ha mad, bakke osv, og ikke sikkeret de bliver raske i hele deres liv så dyrlægeregning skal også med.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyr i julegave
  • #1   10. dec 2008 sådan har jeg det også .... men fik godt nok en hest af min ridelære smiley

• #2   10. dec 2008 Du har fuldstændig ret - det er usmageligt, at give dyr i gave medmindre det er fuld overvejet. Børn skal faktisk opi en ret høj alder før de selv kan stå for, det ansvar det er at have et dyr.
    Vi har desværre fået en kultur som hedder "køb og smid væk"

• #3   10. dec 2008 Jeg synes ikke man skal give dyr i julegaver...
    for det første, specielt ikke selve juleaften, da det ikke er en normal dag, og dyret nemt kan blive stresset....

man skal også snakke med barnet om det meget grundigt, for det er synd hvis at det skal skifte hjem når der er gået et halvt år...
    Man kan starte med at passe...
    Det gjorde jeg, for ca. 2½ år siden, og nu har jeg selv 4 kaniner smiley

• #4   10. dec 2008 Jeg er helt enige med dig .. En jeg kenders veninde gav sin bedste ven nogle tamrotter i fødselsdags gave og kort tid efter gjorde vennen alt muligt ondt ved de stakkels små rotter smiley .. De fleste jeg kender ved at de godt må give mig kaniner og marsvin i gave. For jeg går meget op i kaninhop, kaninavl og marsvine avl. Men hvis jeg fik et andet dyr uden mine forældre viste det, ville jeg ikke synes at det er så fedt. Da jeg har støv allergi, så kan max. have 2 dyr på mit værelse, så de andre skal bo i stalden.

Jeg har før fået kaniner og marsvin i gave af mine forældre, og ønsker mig også en kanin fra sverige i år.

• #5   10. dec 2008 Jeg ryster med ;D

• #7   10. dec 2008 Altså, har personen virkelig ønsket sig dyret, og været ude og se hunden, katten, gnaveren, hesten what ever, og det bare er 'dyret', syntes jeg det er okay (:
    Min lillebror får en slange i gave, han har så en i forvejen, men vil gerne have en blå, så den har jeg på mit værelse nu. Men er personen uviden om dyret, er det helt i kuld kælderen at give dyret i gave.

- Min mening.

• #8   14. dec 2008 Ryster også på hoved, tror nu ikke det sker så tit, men har nu set flere annoncer herinde med heste hvor der står oplagt julegave osv.
    Og ja som højere oppe nogle er tankeløse nok til at lægge par tusind på bordet og så regner de med datteren er lykkelig nu har hun jo fåey en pony, og tilmed en flot en.
    Ja man må ryste på hoved.

Kommentér på:
Dyr i julegave

Annonce