{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Til jer unge rygere.. {{forumTopicSubject}}

Nu vil jeg meget gerne have udtalelser fra jer til min stil.
Har lavet et spørgeskema til jer, som jeg gerne vil have jer til at svare seriøst på..
Min stil indtil videre:

Jeg ved ikke om, jeg er den eneste med denne mening, når jeg siger at, unge ryger alt for tidligt.
Unge ryger mere og mere, og de begynder i en tidligere og tidligere alder.
Personligt synes jeg, at det er forkert, når unge kan få chancen for at ryge. Unge begynder ofte med at ryge, da de føler sig presset til det – Men hvad de ikke tænker over er, at det ikke varer mere end ½ - 1 år, før de er helt afhængige. De indser ikke, at de vil fortryde det, når de er voksne og har ødelagt meget af deres liv.
Jeg har også selv mest respekt, for dem der tør sige nej i en omkreds af rygere.
Nogle gange kan man også bebrejde forældrene lidt. Forældrene for ofte ikke fortalt konsekvenserne ordentligt, hvilket gør at de unge ikke vil indse, hvad de egentlig gør ved dem selv og deres krop.
Men nu skal jeg selvfølgelig heller ikke gøre teenagerne til ’the bad guys’. De voksne spiller en stor rolle. De giver børnene en forkert indflydelse ved selv at ryge, og de skader børnene ved passiv rygning. Passiv rygning giver kræft og andre sygdomme. Hverken udluftning eller ventilation fjerner de kræftfremkaldende partikler, som rygning efterlader i et rum. Partiklerne sætter sig i møbler, tapet m.m. og forurener rummet, også når man ikke længere kan se røgen. Derfor begår de voksne en stor fejl, ved at ryge indendørs når der også omgås børn og andre personer.

Det skal lige siges, at jeg dømmer jer ikke på nogen måde!!

Spørgeskema:

1) Hvor gamle er i?
2) Hvor gamle var i, da i begyndte at ryge?
3) Følte i jer presset til at begynde?
4) Ryger jeres forældre?
5) Har i overvejet at stoppe?
6) Hvorfor startede i?
7) Har i fortrudt at i startede?
8) Føler i jer mere respekterede, når i ryger?
9) Inhalerer i?
10) Må i for jeres forældre?
11) Kan i selv skaffe dem/hvordan får i fat på dem?

På forhånd tak (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer unge rygere..
  • #1   9. jan 2009 min mor og far ryger ikke, og min farmor og farfar ryger heller ikke men min momor og morfar ryger rigtig meget, men jeg er glad for at hverken min mor eller far eller farmor eller farfar ryger for jeg kan ikke tåle for meget cigaretrøg, jeg får det dårligt og begynder at hoste, det var jeg selv nede ved lægen og finde ud af for mange år siden smiley

• #2   9. jan 2009 Hvor gammel må man være for at svare???

• #3   9. jan 2009 Jeg ved ikke om jeg gælder pga. min alder , men nu vil jeg lige svare alligvel smiley

1) Hvor gamle er i?
    19 år.

12 år.

3) Følte i jer presset til at begynde?
    Overhovedet ikke.

4) Ryger jeres forældre?
    De er holdt op.

Jeg er stoppet mandags.

6) Hvorfor startede i?
    Fordi jeg prøvede det en gang, og så blev det en dum vane.

7) Har i fortrudt at i startede?Jeg har rigtig meget fortrudt det.

Nej det gør jeg ikke efter jeg er blevet ældre, men jeg gjorde det lidt selv da jeg var yngre fordi det var lidt sejt, og det er jeg ret sikker på de fleste unge gør i starten fordi de føler sig seje, men da jeg blev lidt ældre synes jeg sgu ikke det var sejt mere .

9) Inhalerer i?
    Ja , ellers kan jeg ikke se en grund til man skal stå med en cigeret , så er det nemlig KUN fordi man synes man er sej .

10) Må i for jeres forældre?
    Ja , og de har hele tiden sagt de ikke vil sige jeg ikke må , da de selv har gjort det og de ikke vil spille hellige .

Ja sagtens smiley Går ned i kiosken / fakta / tanken what ever smiley

Udover det , så har jeg lige en lille ting at sige smiley Lad vær med at starte med at ryge , det er nok det dummeste man kan gøre . Man ser ikke smart ud med en smøg i kæften , og man er ikke sej fordi man står med in smøg uden at indhalere , jeg synes det ser så pinligt ud når der står en masse unge på 12-14 år med smøger , og så indhalere de ikke .
    Det går udover de andre mennesker , når de bare står med en smøg der ryger sig selv .
    En anden god grund til at lade være med at starte er , at smøgerne kommer til at koste 50 kroner snart .

Sorry mit lille lange indlæg smiley Håber det kan bruges smiley

• #4   9. jan 2009 1) Hvor gamle er i? 20
    2) Hvor gamle var i, da i begyndte at ryge? 12
    3) Følte i jer presset til at begynde? nej
    4) Ryger jeres forældre? ja
    5) Har i overvejet at stoppe? enagng i mellem, men ikke noget jeg har lyst til i det lange løb
    6) Hvorfor startede i? kan jeg ikke huske
    7) Har i fortrudt at i startede? nej
    8) Føler i jer mere respekterede, når i ryger? næ,
    9) Inhalerer i? ja
    10) Må i for jeres forældre? ja
    11) Kan i selv skaffe dem/hvordan får i fat på dem? ja

lille kommentar til din "Stil"
    det med at det er rygning der giver alt det der passer ikke helt.. bilos er 10 gange mere kræft fremkaldende end noget andet.. bare lige så du ikke kun giver ryger skyld for det;)

• #8   9. jan 2009 1) Hvor gamle er i? 16 år.
    2) Hvor gamle var i, da i begyndte at ryge? 13 år.
    3) Følte i jer presset til at begynde? Nej.
    4) Ryger jeres forældre? Nej.
    5) Har i overvejet at stoppe? Ja har lavet et nytårsfortsæt. har ikke røget i år 2009! smiley
    6) Hvorfor startede i? Jeg var vel nysgerrig efter at prøve det, og så blev det bare til en vane.
    7) Har i fortrudt at i startede? Nej egentlig ikke, men vil stoppe nu.
    8) Føler i jer mere respekterede, når i ryger? Nej.
    9) Inhalerer i? Ja.
    10) Må i for jeres forældre? Ja.
    11) Kan i selv skaffe dem/hvordan får i fat på dem? Enten køber nogle af mine venner dem, eller så køber min far til mig.

• #9   9. jan 2009 Jeg er 22 år og har aldrig røget, er ud af ryger familie og bor med 2 rygere

• #10   9. jan 2009

Spørgeskema:

1) Hvor gamle er i? 13
    3) Følte i jer presset til at begynde? Nej, heller ikke selv om dem i klassen begynder
    4) Ryger jeres forældre? Nej. Min far har gjort da han var ung, men stoppede da han fik børn. Indtil sidste år røg han pibe da vi sejlede, men pga min farmor der ligner en slatten og indskrumpet grøntsag pga røg, smed han den ud efter han havde besøgt hende xD
    6) Hvorfor startede i?
    7) Har i fortrudt at i startede?
    9) Inhalerer i? Nej
    10) Må i for jeres forældre? Tror som godt jeg må, jeg ville bare blive set meget mærkeligt på, og de ville ikke synes om det

Vi har lavet en "rygepolitik" hjemme ved os om, at hvis vores venner vil ryge, så foregår det udenfor, sommer som vinter. Vi er trætte af at have skåle med eddike og lufte hele huset ud dagen efter fordi der stinker af røg.

• #11   9. jan 2009 1) Hvor gamle er i? 19
    2) Hvor gamle var i, da i begyndte at ryge? 12
    3) Følte i jer presset til at begynde? nej
    4) Ryger jeres forældre? ja
    5) Har i overvejet at stoppe? Nej, men jeg kan stoppe når som helst,
    har haft nogle år hvor jeg stoppede men nu er jeg begyndt igen
    fordi jeg gerne vil - helt fri vilje .
    6) Hvorfor startede i? Startede til en fest. og startede som festryger
    7) Har i fortrudt at i startede? nej
    8) Føler i jer mere respekterede, når i ryger? næ,
    9) Inhalerer i? ja
    10) Må i for jeres forældre? ja - er så gammel jeg selv tager beslutningerne (:
    11) Kan i selv skaffe dem/hvordan får i fat på dem? ja er aldrig blevet spurgt om id.

• #12   9. jan 2009 1) Hvor gamle er DU?
    jeg er 21..

2) Hvor gamle var DU, da DU begyndte at ryge?
    Mener jeg var omkring 14år

3) Følte DU DIG presset til at begynde?
    Nej det gjorde jeg ikke..

4) Ryger DINE forældre?
    Ja det gør de begge.

5) Har DUovervejet at stoppe?
    Nej faktisk ikke.

6) Hvorfor startede DU?
    Havde lysten til at prøve det.. Og alle mine veninder gjorde det også.

7) Har DU fortrudt at DU startede?
    både og..

8) Føler DU DIG mere respekterede, når DU ryger?
    Nej det gør jeg ikke.. Mine venner ser ikke anderledes på mig bare fordi at jeg er ryger..

9) Inhalerer DU??
    Ja det gør jeg.. Ellers var det da spild af penge.

10) Må DU for DINE forældre?
    Ja det må jeg godt.. Er gammel nok til selv at bestemme.

11) Kan DU selv skaffe dem/hvordan får DU fat på dem?
    Ja jeg kna godt selv skaffe dem.. Jeg går ned og køber dem..

• #13   9. jan 2009 Tak for hjælpen alle sammen! I har været til STOR nytte smiley

Jeg evt. skrive her sendere idag, hvad jeg har skrevet med jer ? (-:

• #14   9. jan 2009 tenna katarina E : Det er da med til at ikke rygere får røg i lungerne ?? Hvis man sidder et sted med rygere ??

Jeg har ikke selv noget i mod folk ryger i mit hjem , jeg vil ikke være mega anti ryger og sige de skal gå ud om vinteren , det stinker heller ikke værre end man kan lufte ud .

• #15   9. jan 2009 jeg skriver jo bare det ikke kun er ryger der er skyld i alt dte her..

• #16   9. jan 2009 Det kan ikke betale sig at gå rundt at være bange for at få kræft, for så kan man lige så godt lade være med at leve..

Selv solen kan man få kræft af, når du indånder luften (selv i ikke rygerhjem) er der faurening med udefra..

Der er det i vores mad også det økologiske osv..

• #17   9. jan 2009 tenna katarina E¨: Nej , men nu var det lige ryger vi var inde på og vil holde mig til emnet !

Kommentér på:
Til jer unge rygere..

Annonce