{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
463 visninger | Oprettet:

Taber heste alle sine tænder? {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften lyder.
Min plag har lige tabt en fortand, og jeg tænkte på om de egentlig tabte dem alle sammen?
I så fald, ville i sætte en trense på ham mens han stadig taber tænder? Han er snart tre år gammel og skal snart til at blive redet til og det er jo vigtigt at vænne ham til trensen. Dog bliver jeg lidt bekymret, hvis tænderne klør på ham.
Håber i kan hjælpe og give nogle gode fif.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Taber heste alle sine tænder?
  • #1   23. jan 2009 De skifter mælketænder ud..

• #2   23. jan 2009 Jeg ville vente med at putte noget i munden på den til de var skiftet...

• #3   23. jan 2009 Jeg har haft en tandlæge ud og kigge på hans tænder. Han har ulvetænder, men de skal ikke trækkes ud for øjeblikket, da de ikke har irriteret ham på nogen måde.
    Men rart at vide cyklussen for deres tandudskiftninger. Hvis de stadig taber tænder som 3 og 4 års, er det jo et problem for tilridningen. Hvad er jeres erfaringer med det? Stoppede i bare tilridningen for en stund eller forsatte i bare med langsommere tempo?

• #4   23. jan 2009 Biddet sidder jo ikke der hvor tænderne er. Har da givet fakir hovedtøj samt redet ham mens han skiftede/skifter tænder og det irreterede ham ikke.

En hest skifter sine tænder mellem 2 til 5-6 års alderen, så hvis man er imod man putter bid i munden på dyret så længe det selvfølgelig ikke irreterer den skal man vente til den er min 5-6 år med at give den bid i munden

• #5   23. jan 2009 Okay - tusind tak for din nyttige hjælp.. Dejligt med noget hjælp man kan bruge til noget smiley

• #6   23. jan 2009 Team Kærslund - Jamen det var også det jeg tænkte at der ville gå laaang tid før alle tænderne var røget ud og vokset ud igen til man overhovedet kunne gå igang igen. Ja man kan sige, det er jo nok forskelligt fra hest til hest hvor følsomme de er i munden - ved godt biddet ikke sidder hvor tænderne er, men munden klør nok godt og grundigt når man taber tænder smiley

Kommentér på:
Taber heste alle sine tænder?

Annonce