{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
304 visninger | Oprettet:

Matrielle goder eller? {{forumTopicSubject}}

Fik lige en lille tanke ved at være med i tidligere indlæg, og syntes andres meninger ku være spændende. smiley

Et eksempel er at mit arbejde er pædagogmedhjælper i en SFO. Når børnene snakker om at de glæder sig, er det til ting såsom en playstation, Nintendo DS, Wii eller andre materielle ting. Men når man så spørger om de ikk sætter pris på deres søskende eller forældre får man svaret nej? Ved godt man ikk regner børns mening for meget, men syntes da det skræmmende det er den instilling de har til materielle ting frem for de sociale bekendtskaber og relationer.

Er det bare mig som syntes for mange af de ting vi går ud og køber som var det normalt virkelig bare er ting vi ejer fordi det jo viser en hel del om ens økonomiske tilstand, ens titel, og ære?!

<b> Syntes i at der er for meget fokus på de materielle goder eller er det bare sådan det er idag?! </b>


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Matrielle goder eller?
  • #1   1. feb 2009 Seriøst det har jeg også tit tænkt på...
    Indtil jeg egentlig (gennem mange svære situationer) fandt ud af hva det virkelig betød at elske sin familie, sagde jeg da også altid at jeg glædede mig mere til gaverne juleaften end til at være sammen med familien smiley Men igen,, tror det har meget med alderen at gøre..


  • #2   1. feb 2009 selvfølgelig er der det.

  • #3   1. feb 2009 Iwe - lige præcis. Vi snakkede bare om det pædagog og pædagog imellem forlede og syntes lige et indlæg herinde satte mine tanker igang. (: Jeg kan da godt syntes det fedt at få nogle nye ting, men tænker altid at uden det spark jeg fik af kæresten og familien havde jeg slet ikk ku eje de ting. Og syntes altid at når man får eller køber noget kan man takke nogle andre for det.

  • #4   1. feb 2009 Der er sq for meget fokus på det.

    Jeg er vant til ikke at få i hoved og røv, er vant til der er en grænse for hvad mine forældre vil betale for ting og er vant til at billigst er bedst.
    Derfor er jeg blevet nærig og god til at nøjes.

    Mine forældre har aldrig været nogen der har givet særligt store ting og har altid fortalt at det var fordi at vi skulle vænne os til det fordi vi ellers fik et chok når vi kom ud i den virkelige verden.
    Har selvfølgelig fået hvad jeg har brugt for og lidt små ting ved siden af men så hellere ikke mere.

    Og det er eg glad for, for er blevet god til at sætte pris på tingene og har intet imod det billige - tværtimod, er det billigt, så er det noget jeg vil ha x).


  • #5   1. feb 2009 Cille - lige præcis som du skriver kan få mig til at flyve helt op af sofaen som jeg ellers sidder så afslappet i. :bb Forstår virkelig ikk hvorfor det er så vigtigt for forældre og børn at have så mange nye ting. Hva der galt med en almindelig tlf. til en dreng på 10 år? hvordan kan man forære en Nindtendo DS til en dreng på 4 år? De forstår knap nok spillende der findes til. Syntes det er så triist at se hvordan forældre ligger tingene i børnenes hænder ! Og især fordi man bruger det som et statussymbol

  • #6   1. feb 2009 Cille - vil ikk udtale mig mere. For jeg kan mærke vi aldrgi bliver enige. For mig lyder det som om at man køber sine børn. De skal ødelægge ting, lære at Nintendoen ikk redder dig. Bliver så dårlig over at forældre kan betale sig fra et ansvar omkring læring af social omgangskreds med børn, teenager og voksne.

Kommentér på:
Matrielle goder eller?

Annonce