{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Omg snyt for 11 år {{forumTopicSubject}}

syndes personligt det er rimelig vildt...
Min veninde købte en hest for 1 år side som hun stadig har, da hun købte den sagde de at den var 9 år og aldrig havde kørt travløb....

Nu et år efter har nogen vi kender undersøgt noget om hesten og hun har lige fundet ud af at hesten faktisk er 21 og har gåret travløb i 11 år...... Syndes det er rimelig vildt at man lyver om alderen på den måde....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omg snyt for 11 år
  • #1   13. feb 2009 Tjekkede de ikke hesten inden de købte den?? Har de aldrig lukket munden op på den og kigget på tænderne?? Personligt tror jeg ikke det er realistisk, men hvis det er lykkedes dem synes jjeg næsten det er pinligt at lægge det herind.. Jeg ville gå meget stille med dørene..

• #3   13. feb 2009 Enig med Cawani.

• #4   13. feb 2009 Mine forældre har prøvet det samme, de købte en ox araber for at være en 8-10 år, han var heldigvis fryse mærket og min mor ville gerne vide mere om ham, også var han os 21år.. men det skal lige siges det var overhovedet ikke til at se på ham. det var en pige der var død i et trafik uheld der havde den, og faren der så solgte edn havde ikke meget forstand på det, så vi kunne slet ikke nænne at sende ham tilbage..

• #5   13. feb 2009 Enig med alle de andre.

• #6   13. feb 2009 Til at starte med var det en låne hest og man kan overhovedt ikke se på hesten at den er 21 den ligner en 8 eller 9....

• #7   13. feb 2009 Arg. sorry. Hvis folk ikke en gang kan se en "ca" alder på en hest, er der godt nok ikke meget forstand at hente smiley

• #8   13. feb 2009 mine forældre købte den ubeset, så de kunne kun tage sælgers ord og det var det.. men han var nu en dejlig livlig hest alligevel:)

• #9   13. feb 2009 jeg forstår så heller ikke at man ikke får sin (måske) kommende hest tjekket af en dyrlæge inden køb.
    Er det en meget billig hest (og alt efter hvad den skal bruges til), ville jeg nok ikke lave røngten og den slags. Men et helt basis-handelstjek, ville jeg alver uanset hvad hest jeg skulle købe.
    -og en dyrlæge skulle nok kunne se forskel på 9 år og 21 år. Selvom det er svært at sige en helt præcis alder på en hest når den kommer lidt op i årene så skulle dette her nok kunne opdages af en dyrlæge.

• #10   13. feb 2009 TLB. -Nu med en Hyggebo smiley B
    Det kan snyde så meget..
    Hvor gammel tror du denne hest er f.eks?

(link fjernet) 18:04:06

• #11   13. feb 2009 Selvom hesten umiddelbart ser ung og frisk ud, så kan man altså godt se på en hest om den er omkring 9 år eller omkring 20 år -det kan ses på tænderne

• #12   13. feb 2009 Min bedstemor købte for 2 år siden en hollandsk varmblod - den skulle efter sigende være 6 år, men det viste sig at den var 12 da hun modtog dens papirer xD

Dette gjorde dog ikke noget, da det er en fin og dejlig hest som hun alligevel fik til billige penge : D

Jeg tror personligt. at når man køber en traver som måske koster 6-7000 kr, vil man ikke ofre 1000 kr på at få den dyrlæge undersøgt.. det ville jeg ikke... men træls er det da, at man finder ud af hesten er så meget ældre..

• #13   13. feb 2009
    • SigneKryger™

enig:)

• #14   13. feb 2009 er det ikke noget med at man har 2 års reklamationsret (staves?) eller sådan noget, i hvert fald hvis man har haft dyrlæge og lavet kontrakt, men ved ikke når man ikke har de ting i orden?

• #15   13. feb 2009 jeg har altså aldrig været ude for at dyrlægerne der har tjekket mine har tjekket tænder... de fleste tror altså bare på hvad folk siger...

jeg syns ikke det lyder usandsynligt... det er ikke let at se en hest alder, hvis man ikke selv har forstand på at se alderen på tænderne... og derfor kan man jo godt have forstand på heste...

• #16   13. feb 2009 Jeg turde ikke købe hest uden haldelsundersøgelse

• #17   13. feb 2009 Min dyrlæge kigger tænderne efter ved handelsundersøgelse -ikke kun for alderen men osse for evt problemer. Så jo, det er der skam dyrlæger der gør, g jeg ville til enhver tid insistere på at dyrlægen gør det, hvis ikke denne af sig selv gør det.

Ang pris vs handelsundersøgelse -jo jeg ville ofre de 1000 kr på undersøgelsen. jeg ville næppe få lavet røngten osv på en så billig hest, men lige få den gået igennem af en dyrlæge ville jeg.

• #18   13. feb 2009 en hest ude på min rideskole er 17! han ligner en på 5;D så kan ære svært mange gange hvis man bare kigge rpå den:) men ja altså, det er da træls alligevel:)

• #19   13. feb 2009 sys heller ikke stjerne ligner en der fylder 25 :0) men ja tænk at folk kan lyve om sådan noget ...

• #20   13. feb 2009 Selvforskyldt. Man må da håbe, at hun har lært noget af det!

• #21   13. feb 2009 jeg købte enagng en pony på tretten, et halv år efter fik vi dyrelæge fordi vi syntes ikke den sådan var se "frisk".
    så fandt i ud af den næsten var 30 ):):

• #22   13. feb 2009 Jojo, meen er i ikke lidt grove!!

Jeg fik heller ikke min undersøgt- fik afvide at det ikke var nødvendigt. Og der var jeg ikke særlig erfaren. Det havde nok været en god ide, så ville mange senere overraskelser som forfangenhed og skævt kryds ikke komme bag på mig. Men altså. Jeg har klaret mig igennem allgevel!. Vi lider ingen nød.

Og hvem fanden kan se om hesten er 10 eller 20, hvis den opfører sig som en på 3?! Der står en hest i min stald, hvor jeg tilfældigvis spurgte ejeren forleden hvor gammel den var, hun sagde den var 17, jeg havde skudt på 8..

• #23   13. feb 2009 Jeanette -igen, et kig på tænderne kan afsløre meget. (og så er det altså sjældent man møder en gammel hest der ved lidt nærmere eftersyn ikke ligner en ældre hest)

• #24   13. feb 2009 tænderne er det der siger mest;D kigger man ikk på tænderne er det aldrig til at vie hvor gammel hesten er;D

f.eks hvor gammel tror i ham her er?
    (link fjernet)

• #25   13. feb 2009 Jeg kender en der købte en hest ved en hestehandler, nede ved grænsen, den skulle efter sigene være 8 og den kostede 15000, den var syg og tynd. og den levede i 2 uger indtil den døede.. den kunne slet ikke holde noget mad i sig eller noget. fatter virkelig ikke de købte sådan en hest, og det værdste var at de fandt ud a den var 32 efter første gang dyrlægen var der.

• #26   13. feb 2009 Hvis det er en travhest så fortæller navnet hvor gammel den er (hvis den altså er fra DK) hvis den er født i 2008 f.eks så starter navnet med R året før med P osv.
    I og J er samme årgang og hvis jeg husker rigtig så også U og V samme årgang...
    Hvad hedder hesten?

• #27   13. feb 2009 Nogle gange kan det være MEGET svært at se alderen på en hest, OGSÅ for dyrlæger.

Vi havde engang dyrlæge ud for at se hvor gammel min gamle part var, han gættede på den var 11 år. Men det var altsår 18 år.
    Det kan være svært for både købere og dyrlæger at se hvor gammel hesten er.

• #28   13. feb 2009 Som regel siger man at når hesten er over 10, kan man ikke se en præcis alder på hesten på dens tænder. Men der er stadig LANGT fra 9-21 og derfor mener jeg stadig en dyrlæge havde kunnet se at hesten var ældre end 9 år. Han havde næppe kunnet sige at hesten var lige netop 21 år -men sandsynligvis havde han kunnet se den var over 15.

Kommentér på:
Omg snyt for 11 år

Annonce