{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Stor pris forskel på smede ? (: {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen ;D

Er jeg den eneste der synes der er meget stor pris forskel på smede?.

Jeg giver selv 552 kr, for beskæring af 4 hove, men vi overvejer at give hende sko på. Men vores smed skal have 1200 kr, hver 6 uge for 4 sko.

Men der er mange der ikke giver mere en 600-800 kr, for 4 sko, og mine forældre synes lige at 1200 er i overkantet, at give hver 6' uge. Når vi betaler rimelig meget i forvejen for opstaldning, foder og andet.

Men det kommer nok an på hvor i landet man bor.?
Jeg bor selv i Midtsjælland, og bruger pt. smed fra København. Der er ikke rigtig så mange smede der vil køre, så langt ud på landet til os xD

Hvad giver i for jeres smed? (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stor pris forskel på smede ? (:
  • #1   14. mar 2009 den ene smed tager 500 for 4 sko

og den anden tager ca 800 kr for 4 sko.

DEt er lidt forskelligt hvem af dem jeg bruger, den første er god hvis det bare er en alm beskæring og sko der skal ordnes og den anden er god hvis der skulle være nogle besværligheder smiley

• #2   14. mar 2009 Synes det er virkelig overdrevet dyrt det du giver !

• #3   14. mar 2009 Michelle - Det hvor godt nok billigt! smiley
    Jeg synes nemlig også det blev lidt dyrt, når man hørte hvad alle andre gav.
    Men tror også det kommer lidt an på hvor i landet man bor, Sjælland er jo generalt dyrer end foreksempel Jylland.

• #4   14. mar 2009 tror ikke at jeg vil turde at betale så lidt! men ja der er meget stor forskel på beslagssmedes priser - og meget stor forskel på kvalitet!

• #5   14. mar 2009 - ikke fordi at pris og kvalitet behøves at hænge sammen !!! smiley
    men ja det er frygtelig dyrt med smed og man er heldig hvis man finder en billig smed der er dygtig...

• #7   14. mar 2009 Vi giver 1000 kr for 4 sko hver 5 uge ca -.-' Og jeg bor altså i Vestjylland smiley
    Ham vi brugte til beskæring tidligere skulle kun have 400 kr for 4 sko - men ham har jeg absolut ikke tænkt mig at bruge når der skal sko på.

• #8   14. mar 2009 Maria Astrup.
    Nu har jeg selv haft nogle forskellige smede, nogle har vidt dyrer og andre forholdsvis billige. Man af dem der var dyre, gjorde ikke deres arbejde halvt så godt som de bllige, de ville kun have deres penge og intet andet.
    Tror ikke bare fordi de er billige, er en tegn på de ikke er dygtige, de har alle sammen den samme uddannelse.
    Men jeg er så tilgengæld ikke den der bare bytter smed, men vil gerne ned under 1000 kroner for 4 sko. Jeg vil heller have de gør deres arbejde stille og roligt, og tager sig tid til at hesten også kan føle sig tilpas imens. Det har jeg opdaget at det tit er de dyrer der ikke gør.
    Nu er jeg mere end tilfreds men ham jeg har nu, han er virkelig sød og rolig, og tager sig tid. Men tror ikke jeg ville være bange for at betale så lidt, og arbejde kan sagtens være det samme.

• #9   14. mar 2009 PH i Odense tager 800 kr + moms for 4 sko..

• #10   14. mar 2009 ·Katja Kronborg & Domingo«
    400 kroner er måske også lige i underkantet, hvis man også gerne vil have lidt kvalitet (:

• #11   14. mar 2009 Sorte Perler .
    Synes den pris er en fin og fornuftig pris. Så er det bare surt at bo på Sjælland, hvor de alle skal have 1200 -.-'

• #12   14. mar 2009 ^^
    Det er det jeg mener smiley Så jeg giver det ekstra, det er trods alt stadig billigere end andre her i nærheden, og ham vi bruger her, er super god mod domingo, som ikke er helt tryg ved smede:)

• #13   14. mar 2009 Katja Kronborg:
    Nemlig, jeg er selv blevet lidt skeptisk over for smede, da ham vil havde ude sidst, slog min pony i maven med en Fil, bare på pga. hun ikke lige kunne finde ud af at tage sig bagben fremad.
    Derfor vil jeg gerne have nogle der er stille og roligt, og tager stor hensyn til hesten.

• #14   14. mar 2009
    HVOR BOR I HENNE I LANDET, Siden i kan give så "lidt" ?
    - Jge har bare ringet rundt til mange forskellige, og de skulle alle sammen have 1200 -.-'

• #15   14. mar 2009 Anne Sophie Haubjerg:
    Der er rigtig mange smede der ikke overholder deres aftaler. Min han har dog altid overholdt de aftaler han havde med os. Men der er mange andre, også en fra samme stald, hvor han aldrig kommer til den tid han skal, og nogle gange slet ikke kommer.
    Det kan godt være de evt. har travlt, men så burde de ringe. Som de aldrig gør xD

• #16   14. mar 2009 Bor i østjylland.
    ham der tager 500 er en god ven og jeg får det sort..

Det behøves jo ikke være bedre kvalitet efter hvor dyrt det er, mange synes endda at ham der tager ca 800 kr for 4 sko er for dyrt.
    Men jo det er som regel meget dyrere på sjælland af en eller anden grund smiley

• #17   14. mar 2009 Tror det kommer an på hvor mn bor -.-'
    Har kigget lidt på jeres profiler, og kan se at i kommer fra Fyn/Jylland.
    Tror egentlig det er derfor i kan få det så billigt.
    Måske skulle ma flytte derover xD

• #18   14. mar 2009 Michelle - Nemlig, de er lidt dyre dem på sjælland, og de behøver ikke engang være bedre, end de billige i Jylland.

• #19   14. mar 2009 Thihi..

Personligt har jeg nok en af de billigste smede.. Min mand er beslagsmed, og derved sparer vi ca 15.000 kr pr år..

• #20   14. mar 2009 Bor selv på Fyn og giver 1000kr for 4 sko. Det er meget alm.

• #21   14. mar 2009 altså min

den ene koster 650 kr

den anden koster 800 kr

den tredje koster 350 kr

<b>det er for 2 sko.</b>

Den første er den jeg bruger pt, da det er ham hele stalden bruger smiley
    og han er god og tager nok af hovene og ok af sømmene. + at han sætteer de sko på jeg gerne vil at Pingo skal gå med, nemlig sko med mordax huller. :b

Den anden bruger jeg hvis det er nødvendig, altså han er ikke bedre eller dårligere end den første, men koster bare lidt mere. :b så der er også en grund til jeg bruger den første, da jeg selv skal betale smed. :b

Den tredje bruger jeg <b>overhovedet</b> ikke mere, han var <b>såå</b> dårlig, men det kan man næsten også kun sige det til den pris ö , han skær ikke nok af hovene for efter 2 uger var hans hove ved at vokse ud over skoen ö , og kan 'klippede' heller nok af sømmene, så når Pingo løb på folden lavede han sår på sig selv s; det opdagede jeg dog rigtig hurtig, og skiftede smed.

<b><i>Tina&Pingo

• #22   14. mar 2009 ^^ jeg bor i østjylland. xD

• #23   14. mar 2009 hej!

jeg giver 1025 kr for fire alm sko, jeg bor i Nordsjælland

• #24   14. mar 2009 1200 kr, hver 6 uge for 4 sko

Det bestememr du da selv. Jeg har smed hver 12 uge.

• #25   14. mar 2009 Er det nødvendigt med sko da? Siden du kun overvejer det.

• #26   14. mar 2009 Katrine - Min pony har fået ikke kunne gå med sko, pga. hun ikke fordelte vægten ordentlig. Men dyrlægen sagde de kunne hun voksne fra, når hun blev lidt ældre. Den gang var hun kun 3.

¤..¤*´`*¤.Zwick og bidløs¤*´`*¤..¤*´`*¤..¤*´`*¤
    Heste skal helst have smed hver 6 uge, når de går med sko. De kan få betændelse i benene, hvis der går længere.

• #27   14. mar 2009 "Min pony har FØR ikke kunne gå med sko"

Kommentér på:
Stor pris forskel på smede ? (:

Annonce