{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
475 visninger | Oprettet:

Praktikplads (Så er man mærkelig) {{forumTopicSubject}}

Har gået og tænkt lidt på at starte dyrepasser uddannelsen. Så har min mors veninde sagt der var en ledig dyrepasser praktikplads i odense og man måtte godt tage sin hund med, det er mega godt for vil gerne have min hund med. men så spørger jeg hvilken praktikplads det er; Ja du skal passe forsøgs dyr, både hunde, marsvin, kaniner og rotter osv.. Det eneste jeg sagde var bare GLEM DET! Jeg skal sku ikk gå og passe sådan nogle stakkels dyr, er virkelig modstander af det.

Så for man bare smidt den i hovedet, du er da mærkelig, hellere dyrene blir brugt til forsøg end mennesker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praktikplads (Så er man mærkelig)
  • #1   26. mar 2009 Fuck da dem, de kan sgu bruge sig selv til forsøg ! Kan godt forstå du sagde nej !!

  • #2   26. mar 2009 åeh, havde sku også sagt nejj (:

    det sku synd at dyr skal være testpersoner, men det kan jo være "nødvendigt" ..


  • #3   26. mar 2009 Det endte da også med at jeg ville tage alle dyrene med hjem. og så skal man gå og se på sådan nogle stakkels dyr og så hjem til sin egen hund bagefter som er højt elsket og bare har det så godt.

  • #4   26. mar 2009 Det er da en mulighed. Hvis du er så meget imod det, kan du jo være med til at sørge for at de får det rigtig godt udover forsøgene. Det er da præcis sådanne dyr som har brug for en som vil tage sig af dem.
    Det er da en god mulighed for at gøre deres liv bedre.


  • #5   26. mar 2009 Hellere dyr end mennesker er også et forkert udsagt. For der er efterhånden så mange ersatninger man kan bruge i stedet, for dyr, da man er kommet rigtigt langt i laboratoriet. Jeg skrev projekt for en virksomhed der hedder Nunc A/S og de laver netop celleerstatninger osv. for at forsøgsdyr skal slippe. Men de er svære at sælge da erstatningerne er dyrere end dyr.
    Så i virkeligheden hedder det "hellere penge end dyr"


  • #6   26. mar 2009 Rikke

    Har ikk særlig meget lyst til at skulle gå og have det dårligt hver gang jeg kom på arbejde fordi man ved disse dyr ikk har en ordenlig fremtid og de ingen kærlig familie har


  • #7   26. mar 2009 Det er ikke alle forsøgsdyr der har det dårligt eller bliver mishandlet.. langt fra

  • #8   26. mar 2009 Termin

    Siger jeg heller ikk. Men de lever jo ikk et velfortjent liv


  • #9   26. mar 2009 Karina
    Har kun tænkt på det, vil måske tage dyrepasserassistent uddannelsen med heste


  • #10   26. mar 2009 Nej . Men overvejer det kun, ellers regner jeg med at tage Reservedelsuddannelsen inden for biler og så i militæret

  • #11   26. mar 2009 Karina & Willie McLeod . - Dyrepasser er ikke kun Zoo

    det er zoo, heste, kvæg, svin, forsøg , dyrehandel og dambrug.. Jeg har selv grundforløbet til dyrepasser, og 1. års lære som jeg tog på en kvæggård, og når jeg er færdig med HG skal jeg ha fundet en læreplads i butik, så jeg kan blvie færdig med min dyrepasser uddannelse

    Carajo HG . - Den vil jeg gerne have udybet, for de har jo ikke prøvet andet, og de har menneske kontakt hver dag, får ordenligt foder, osv..


  • #12   26. mar 2009 OMG! Hvorfor hellere dyr end mennesker? For det første, så reagerer dyr og mennesker (eller forskellige dyrearter) ikke ens på de forskellige ting man tester, fordi vi sjovt nok ikke er sat ens sammen. Noget er giftigt for mennesker, men ufarligt for dyr og omvendt. Og hvad er det lige, der giver os ret til, at udnytte dyrene på den måde?
    Den eneste grund til at sige ja til det, skulle da være for at tage et skjult kamera med, så man kunne vise, hvor slemt dyrene har det, og melde dem, første gang de overtræder loven:p


  • #13   26. mar 2009 Termin

    Et liv hvor man er i bur og udsættes for forskellige slags ting for at se om vi mennesker kan tåle det. det er absolut intet liv


  • #14   26. mar 2009 Tjae, der var vel ingen, der ville synes, det var i orden, hvis det var et menneskebarn, bare fordi det aldrig havde prøvet andet, og fik god mad..

  • #16   26. mar 2009 Carajo HG . - Hvad forestiller du dig de blvier testet med?

    Det er langt fra alle dyr der blvier smurgt ind i make up osv..

    Et forsøg kan også være avls forsøg, blodprøver osv.. Altså noget der ikke skader dyret hvis det er under kontroleret forhold..

    Og om de bor på et labratorie i et bur eller hjemme ved folk i et bur, er ikke den store foreskel..

    De skræmme kampagner der køre med billeder af mishandlede forsøgsdyr er med MEGET MEGET lille del af forsøgsdyrene


  • #17   26. mar 2009 Pernica Foto -: Jeg vil til en hver tid forsøge at undgå produkter, der er testet på dyr. Ville kun tage medicin der var testet på dyr, hvis det virkeligt var vigtigt, og der ikke var et alternativ, der ikke var testet på dyr. Jeg synes dyreforsøgene er enormt misvisende, og derfor kan de jo egentligt ikke bruges til noget med sikkerhed.

    Termin 12. maj 2009 *: Hvis forsøgene ikke skader dyrene / udsætter dem for smerte o.l., hvorfor skulle man så teste på dyr i stedet for mennesker? Er det ikke i det hele taget en forkert og egoistisk tanke, at vi er over dyrene, og derfor kan tillade os, at holde dem i bure, og teste på dem, for vores egen skyld?


  • #18   19. jun 2009 Hvis du er modstander, kunne det være en god mulighed.
    Som modstander som enkelt mand, kan du ikke fjerne det, men du kan som dyrepasse på et forsøgssted, være med til at sørger for at dyrene har det godt og at det foregår på en ordentlig måde.
    Og i Danmark har dyrene det godt, for passerne, assistenerne og forsker overvåger dyrene hele tiden, så dyrene ikke bare lider.


  • #19   19. jun 2009 Carajo HG . - Det er ikke alle forsøgsdyr der bliver puttet kemikalier på, igen LANGT fra, jeg syntes du skal sætte dig lidt bedre ind i det inden du kommentere det

  • #20   21. jun 2009 Lige en tind til.. Skal ikke lyde som en anklage, overhovedet, bare et spørgsmål.. Når du så har tager uddannelsen, vil du så gerne arbejde i en zoo? Og kan du stå inde for det, som dyrerettighedsforkæmper? Er det i orden at holde dyr indespærret for vores egen fornøelses skyld?

  • #21   21. jun 2009 Kamilla B. :
    Jeg vil lige sige min mening, og ikke for at modsige dig.
    Men synes godt man kan have den holding og arbejde i en zoo.
    For om du arbejder der eller ej, så vil der være zoo.
    Så kan man lige så godt være ansat der, og være med til at sørger for at dyrerne har det bedst muligt.
    Og samtidig være med til naturbevarelsen, for disse haver og parker er ikke længere kun for fornøjelsens skyld, men nu ved projekt om at bevare dyr og planter.


  • #22   22. jun 2009 Ja, ville bare ikke selv kunne stå inde for det. Men det er jo det samme dilemma som med forsøgsdyrene - skal man prøve at gøre det bedre for de enkelte dyr, eller sige, man ikke vil have noget med det at gøre?
    Mht. naturbevarelse mm., er det så ikke mest dyreparker og nationalparker, der står for det? Det kan jeg nemlig bedre forsvare:)


  • #23   22. jun 2009 Jo det er det.
    Troede det kun var zoo-branchen vi omtalte. smiley


  • #24   23. jun 2009 Personligt synes jeg bare, at zoologisk have er forkert, fordi dyrene holdes under unaturlige forhold, med det ene formål at underholde mennesker (og at nogle vil tjene penge på dette) hvilket jeg ikke kan gå ind for:)

Kommentér på:
Praktikplads (Så er man mærkelig)

Annonce