{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

Så kom den grimme dom. Kasseret hest. {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger, så er min datters 1 pony nu blevet kasseret af dyrlægen, vi har lige fået att. Og i den står at hesten er uegnet til både ridehest og foldhest, vi var godt klar over han var skadet, men et lille håb lever man jo altid med, men desværre må han til de evige jagtmarker, trist. Min datter sover endnu, og vi skal hen og se efterskolen hun skal gå på idag, tør snart ikke tænke på hvordan jeg skal fortælle hende det.
Ville i andre vente med at fortælle.?
Eller ville i fortælle det inden vi skal afsted idag.?
Hesten bliver først kørt afsted i løbet af denne uge.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så kom den grimme dom. Kasseret hest.
  • #1   18. apr 2009 jeg synes du skal vente med at fortælle hende det til efter i har set skolen.. ellers vil hendes tanker være alle andre steder..

stakkels hest og stakkels pige smiley

hvad fejler den?

• #2   18. apr 2009 Ja, synes bestemt du skal vente. Så sæt dig ned og snak med hende sidst på dagen, måske først når hun har været ved hesten, ellers er denne tur også ødelagt.. Det er bare helt forfærdeligt sådan noget, held og lykke..

• #3   18. apr 2009 Jeg ville også vente med at fortælle det.

• #4   18. apr 2009 Jeg ville nok helst have det afvide så hurtigt som muligt.
    Jeg har selv været det igennem, min pony kunne (efter 9 måneders skadesforløb) ikke blive ridehest igen, ej heller foldhest, og jeg var glad for at jeg fik det hurtigt at vide.

• #5   18. apr 2009 Men hvis hun skal ud at se den der skole nu her, så vil jeg nok vente til når I kom hjem igen, så det ikke ødelægger hendes indtryk af det.

• #6   18. apr 2009 Ja, jeg tror nu osse at jeg venter, for som i siger så er dagen ødelagt ellers.
    Hesten har fået en knoglebrud på venstre forben og det har skadet hans sene, han støtter ikke på benet, men kan godt gå en smule rundt, forsikringen er helt afklaret med han skal væk, og han går nu på døgnfold, da han ikke kan rejse sig op vist han er i boks. Har lige talt med forsikringsmanden, han kører ned og tilser ham idag, og så vil han lige vurdere om hesten skal blive gående til først i næste uge eller om der skal fortages en nødslagtning.

• #7   18. apr 2009 ja nu sidderr jeg og tænker hvad ville jeg have min mor gjorde hmm , nok at hun sagde det lidt hurtigt til mig men vent endelig til hun har været nede hos hesten (; det er mit råd

• #8   18. apr 2009 Slagter i ? Hvorfor ikke aflivning?

• #10   18. apr 2009 Om den bliver aflivet eller slagtet kan vel i princippet være lige meget.. Hesten skal under alle omstændigheder lade livet.
    Ikke at jeg selv kunne spise hestekød, men det er der jo nogle der gør.. og hesten er nok ligeglad...

• #11   18. apr 2009 puha det må være svært.. fortæller du hende det nu,er dagen ødelagt,og hun vil sikkert ik ud og se skolen... vent til i kommer tilbage...

• #12   18. apr 2009 Desværre er det sådan at forsikringen helst ser hesten slagtet. ( For dem er det jo et penge spørgsmål.) Og efter dyrlægens vurdering kan han godt klare at komme til slagt.
    Men heldigvis er min forsikringsmand en erfarend heste mand og han kører ned og tilser hesten idag, så vurdere han derfra, for vi har en slagter i nærhenden som kører ud og nødslagter, jeg så osse selv helst at hesten blev aflivet/ skudt til slagt hurtigst muligt.
    Angående det med at blive hjemme idag er ikke så godt da det er sidste dag for indskrivning på skolen.

• #13   18. apr 2009 hvis den er chippet spiser mennesker den ikke ;D bare lige så du ved det så er det kun dyr der må spise den hvis den bliver slagtet

• #14   18. apr 2009 Han er ikke chippet.

• #15   18. apr 2009 *os med smukke araber sportsponyer* :
    ej det vidste jeg så slet ikke.. man bliver klogere hver dag... smiley

• #16   18. apr 2009 en chippet hest kan SAGTENS køres til slagt..

det er først den dag hesten er blevet medicineret med noget der udelukker den fra konsum (det bliver registreret på en side)...

så en hest som er chippet, uden registrering til udelukkelse af konsum kan GODT slagtes

• #17   18. apr 2009 nej det er noget i det chip ting ting der gør mennesker ikke kan tåle det !!

• #18   18. apr 2009 nej det er en skrøne...

jeg har næsten lige fået isabella chip mærket, fordi jeg troede at det ville sikre, at hun aldrig blev slagtet..

men så sagde dyrlægen, at for at være sikker på det, skal hun registreres som at have fået medicin der udelukker hende fra konsum..

så er hesten chippet uden registrering, kan den godt slagtes

• #19   18. apr 2009 Syntes at du skal vente med at fortælle hende det til i har set skolen, ellers er hendes tanker et helt andet sted..
    Min søsters hest døde 2 timer inden at hun skulle ind at have sit studenter eksamen bevis og bagefter på studenter tur, og det ødelage det jo bare ret meget smiley

• #20   18. apr 2009 med alt respekt så tror jeg ikke at det er i dette forum det skal diskuteres...
    selvom det er datterens hest gør det stadig ondt på moren.. og alt den snak om slagtning og om det er dyr eller mennesker der kan/må spise det, så kan umuligt gøre godt... synes vi skal stoppe den her eller taget det op i et andet forum

• #21   18. apr 2009 camilla n ; Jae jeg forstår dig

• #22   18. apr 2009 Ja, det er faktisk et ømt emne, han har været en dejlig hest for os, han er så speciel. Men jeg er faktisk glad for alle jeres svar, og situationen er uheldigvis endt sådan at han skal væk, og jeg har set det i mine øjne, og alt andet ville være synd for ham. Men er kommet frem til jeg fortæller ingen ting før vi er hjemme, så tager jeg hende med på marken, hun har jo set at hans ben er dårlig og håber så at hun vil forstå, at han ikke kan mere. ( hun har engang sagt at hun selv vil følge ham den dag han skal væk.) Så jeg tror hun skal have lov til dette.

• #23   18. apr 2009 helle P :
    Jeg synes det er en meget fornuftig beslutning. Og hun skal da helt klart have muligheden for at følge hendes hest på den sidste rejse hvis hun kan magte det. Det er jo både gavnligt for hende og for hesten.
    Føler med jer. At miste sin gode firbenet ven gør sgu ondt...

• #24   18. apr 2009 Hm, når jeg tænker over dte, så sagde min mor det til mig efter at vi havde været ude at kigge på pony (det gjorde vi den dag jeg fik det at vide). Ellers ville jeg nok have været temmelig skeptisk over for alle de heste vi prøvede.

• #25   18. apr 2009 Tak for alle svar.!

Kommentér på:
Så kom den grimme dom. Kasseret hest.

Annonce