{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.900 visninger | Oprettet:

Aflivning af killinger. {{forumTopicSubject}}

Min kat skal have killinger lige om lidt og vi skal have aflivet de fleste af dem, da vi ellers får for mange.

Min mand snakker meget om selv at aflive dem og det er jeg ikke så glad for.

Sidste år kørte jeg 1 killing ned til dyrlægen og fik den aflivet ( inden den fik øjn og moderen var med + de andre killinger ).

Er det lovligt selv at slå killingerne ihjel inden de får øjn eller skal dyrlægen gøre det??

Jeg spørger da jeg nok får nemmere ved at overbevise ham om at dyrlægen skal gøre det hvis det er ulovligt selv at gøre det.

Vi har 2 hunkatte som begge er med killinger men de skulle gerne stereliseres inde så længe, da det er det bedste for os alle.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aflivning af killinger.
  • #1   22. apr 2009 Ja i kan da i stedet give dem gratis væk

• #2   22. apr 2009 Jeg mener ikke der er noget i vejen for selv at aflive katte. Vi har også selv aflivet killinger der er uønsket. (vores får p-piler).

Om det er synd, det vist som man tager det. Hvis man har mange dyr, kan man ikke tillade sig at være så nærtagende. Kattene mærker jo ikke noget hvis du gør det ordentligt.

• #3   22. apr 2009 Nej, det er ikke lovligt at gøre det selv.

Hvorfor får man killinger, hvis man skal have aflivet de fleste???

• #4   22. apr 2009 hvorfor ikke bare give dem gratis væk?

• #5   22. apr 2009 Syns simpelthen det er så dårligt at man ikk får sin kat kastreret eller steriliseret hvis ikk de skal avles på!!

Syns da det burde være ens eget ansvar, at det ikk ender med uønsket killinger. Det tager da samtidig på missemor?!
    Undskyld men kan virkelig blive så gal over sådan noget her!!

• #6   22. apr 2009 Hvorfor ikke bare give dem væk gratis : Sidste år havde hun 4 killinger og ALDRIG har jeg set en så tynd kat, hun kunne simpelthen ikke hold huld, og hun fik killingefoder i samråd med dyrlægen pga hun var så tynd. Så hun kan ikke holde til at få killinger.

Det er træls og synd for hende at vi ikke har fået hende steriliseret.

Vil bare sige at hun er gået i fødsel kort efter mit 1 indlæg. Hun væste helt vildt henne fra hendes kasse så jeg fløj derhen. Der lå den fineste gråstribet killing.

• #7   22. apr 2009 Aflivning ved dyrelæge - det andet syntes <i>jeg</i> sku er for brutalt.

• #8   22. apr 2009 Du må for alt i verden ikke aflive dem! der er så mange mennesker derønsker sig en kat, så tag den vej istedet for! på en måde er det jo jeres egen skyld, så afliver man dem da ikke bare! Hvis vi ikke havde 15 katte, og vi måtte få flere for mine forældre havde je gslået til med det samme! tænk over andre alternativer inden.

• #9   22. apr 2009 Giv dem evt. til de der kattehjem som tager imod uønskede katte(killinger)?(-:

• #10   22. apr 2009 Få dem da aflivet ved dyrlægen!!!

Når I ikke kan stå ved jeres ansvar og få katten stereliseret så må I betale det, det koster at få killingerne aflivet ordentligt!

Og på en mere personlig note: Fy for dælen tænk selv at ville aflive sine killinger!!!! Det er bare SÅ undgåeligt at få uønskede killinger, stakkels killinger og stakkels kat!!!

• #11   22. apr 2009 Signe L
    Er SÅ enig, ku ikk ha´ sagt det bedre!!!

• #12   22. apr 2009 Min far har kørt vores killinger ud til falsk hvor de fik en indsprøjtning og faldt i dyb søvn.
    Det ikke sjovt.
    Men vi har 3 hun katte som for 2 kuld om året.
    og den ene fik 6 killinger mens den anden fik 4. så vi måtte kører ud og aflive nogle smiley
    Vi ved godt vi skal stesilicere(staves) dem, men vi for det aldrig gjort!
    Også gider min far ikk bruge 2500 kr på det.

Men min mor siger også at vi må gøre det på 2 af dem nu!

• #13   22. apr 2009 Jeg ringede til min mand og sagde hun var i fødsel og det første han siger så må vi jo en tur forbi dyrlægen.

Så han er heldigvis blevet klogere.

Nu skal vi i sammenråd med dyrlægen finde ud af om hun skal til at beholde 2 for ikke at blive kulleret i hovedet.

• #14   22. apr 2009 Vi har aflivet selv.. Min far har jagttegn, så for ham er det lovligt.. Hvis vores katte er syge afliver han dem også selv. De mærker/opdager ingenting.. Vores missemor fik 6 killinger og ville kun passe dem i 4 dage.. Én var død da vi fandt dem og én havde hun lagt på betongulvet så den var helt nedkølet. Den aflivede min far. Én fik lungebetændelse og den aflivede far også. Min far aflivede én udover det for at give de sidste to den bedst mulige chance.. De sidste 2 lykkedes det os at flaske op..

• #15   22. apr 2009 Må erklære mig enig med Miss Perfect 2, selvom man nok risikerer at blive ristet her for det..

Da vi boede på en gård, havde vi ofte op til 10 katte. Mange af dem var indavl, så de blev ikke særlig store, dog passede vi dem rigtig godt, der var absolut intet i vejen med dem! Men når man har ca. 3 hunkatte, der får 4 killinger hver 2 gange på et år, så bliver det hurtigt til rigtig mange katte! Min far aflivede derfor killingerne, hver gang vi fandt dem selvfølgelig med undtagelse af en, som moderen kunne beholde. Killingerne led absolut ingen nød, og moderen var altid ligeglad, da hun jo havde en tilbage.. Dette kan jeg ikke se noget galt i..

• #16   22. apr 2009 Gitte J; Du skal tænke på hvis folk ikke har råd til det. De koster jo nogen steder op til 2000 kr smiley

• #17   22. apr 2009 Afrodite, men I havde sjovt nok råd til at anskaffe jer dem! (indsæt bræk smiley her!)

Væmmes ved den tankegang at man anskaffer sig en stakkels gårdkat til ingen penge og så derfor ikke vil bruge det relativt beskedne beløb på at få den stereliseret! (det er i hvert fald et beskedent beløb set i lyset af de penge man rask væk hælder ud af vinduet på sin hest!)

Hvorfor er katten mindre værd end andre dyr? Det er et levende væsen på lige fod med alle andre dyr!

I kunne aldrig drømme om at byde en hest det I byder jeres katte!

• #18   22. apr 2009 Og at det skulle være let at få afsat killinger, det har vi godt nok aldrig oplevet.. Vi har altid prøvet at finde folk, der ville have killinger, men det er bare kun lykkedes meget få gange..

Men ja, at få 10 katte steriliseret/kastreret er ikke billigt.. Jeg ville nok heller aldrig selv gøre det på denne måde, men nu er jeg stadig kun et barn og kan ikke bestemme, hvad mine forældre bruger penge på eller ej.. Og som 0-15-årig (som jeg var, da vi boede på landet) har man ikke penge til at få steriliseret katte (;

• #19   22. apr 2009 Har man ikke råd til konsekvenserne og at passe dyret ordentligt har man ikke råd til dyr, that's it.

Ligesom med heste, har man ikke råd til en pludselig dyrelæge, kiopraktor eller smedregning - så anskaffer man sig heller ikke en hest.

Derfor anskaffer man sig heller ikke en kat hvis man ikke har råd til at sterlisere den og man ikke vil have killinger.

Vores katte er sq begge bliver sterilseret, den ene er en moder der fik lov til at få 2 kuld. Hvor begge kuld var på 6killinger.
    De blev solgt for et symboltbeløb på 50kr.
    Den anden vi har er hendes killing der blev tilbage som ingen ville købe - men slået ihjel fordi ingen ville ha' hende blev hun sq ikke.
    Så nu er begge sterilisteret også kommer der ikke flere killinger.
    Og det er jo kun en engangs udgift, det er en gang de bliver steriliseret også kan de ikke få flere killinger i løbet af deres fleres års lange liv.

• #20   22. apr 2009 J&C langt de fleste dyrlæger tilbyder mængderabat hvis du kommer med så mange katte, desuden er det en engangsudgift.

Man sparer jo så i den anden ende på p-piller, plus hvis der er tale om hankatte så sparer man udgifter på at få dem lappet sammen igen efter slåskampe, med mindre man selvfølgelig heller ikke gider ofre penge på det.........

• #21   22. apr 2009 Dem som vil af med flere sure opstød skal til at skynde sig for jeg lukker denne tråd lige om lidt.

Jeg bad ikke om alles mening i denne tråd og slet ikke at blive svinet til, jeg tager skam ansvar for alle mine dyr. Der er ikke mange staldkatte som får ordentligt foder eller derimod passes med vacc og kommer til dyrlæge når dette er nødvendigt.

Jeg har sagt at begge katte bliver neutraliseret eller på p-piller efter dette kuld.

• #22   22. apr 2009 Miss Perfect 2 : jeg følte mig heller ikke ramt af dine indlæg, men deler din holdning.

• #23   22. apr 2009 Hvis i har jagttegn kan i selv aflive dem - det gjorde vi engang for naboen her hjemme. Og nej - jeg synes slet ikke det er synd for dyrene at blive aflivet på den måde.. De når slet ikke at opfatte det.

• #24   22. apr 2009 Hmm.. Giv den væk. Synes det er ret dumt at du ikk har fået den sterelliseret før. At sætte nye killinger til verden for at aflive dem igen. Det synes jeg ik er fair overfor nogle parter.

• #25   22. apr 2009 Find en jæger, der har tilladelse til at gøre det.. de plejer at gøre det gratis

Kommentér på:
Aflivning af killinger.

Annonce