{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Suk suk køb af pony {{forumTopicSubject}}

Øv øv og atter øv. For knap 2 år siden solgte jeg min pony, fordi jeg var blevet for stor og skulle ud og købe en større pony/hest. Jeg var ude og kigge på en masse forskellige og faldt også for en rigtig fin 4 års new forest pony, men da jeg ikke er stævnerytter og denne pony havde et stort potentiale valgte jeg at sige nej tak til den. Så kiggede jeg videre og fandt en fin araber hoppe, jeg fik i samråd med mine forældre aftalt en dag hvor jeg skulle ud og kigge på den. Men da jeg så havde aftalt det skulle mine forældre pludselig snakke med mig omkring det. De fortalte at de ikke havde nok penge til opstaldning, og jeg som dengang var 14 havde jo heller ikke den slags penge. Så jeg måtte melde afbud, bare en time efter vi havde aftalt det hele. Planen var så at jeg skulle vente et halvt år før jeg endelig kunne få lov til at købe min egen pony. Jeg havde virkelig spinket og sparet alle mine penge, hele 35.000 fik jeg sparet op. Nu er der gået 2 år og jeg må stadig ikke købe egen hest. Nu er det også for sent da jeg skal på efterskole efter sommerferien, men jeg kommer jo hjem igen. Og ihh altså hvor kunne jeg dog godt tænke mig at købe egen pony, det ved jeg godt at der er 1000 vis af andre ridepiger og drenge der også gerne vil, men ihh altså det er svært. Her i går sad jeg og kiggede lidt på nogle heste der er til salg, og min mor vader selvfølgelig ind og ser hvad jeg laver, hun begynder så at sige at jeg jo ligeså godt kan slukke for det der for vi har ikke penge til at købe hest, nej nej det ved jeg godt svarer jeg, men når jeg kommer hjem fra efterskolen så køber jeg altså min egen pony. Så kiggede hun bare underligt på mig og sagde "Nanna det ved du jo godt aldrig nogensinde kan lade sig gøre". Øv hvor var jeg sur på hende, tænk at hun kan sige sådan om mine drømme. Jeg ved selvfølgelig godt at det hun mener er at jeg aldrig får råd til det, men ihh hvor er det træls. Men hun har nok ret, det er sindsyg dyrt at have hest her i området. Det kosteer 1900 kr. for en boks i en ordentlig størrelse. Øv hvor er det træls, jeg kan jo heller ikke nænne at bruge de penge jeg har sparet op, for hvis der nu en dag byder sig en mulighed, så har jeg jo ikke pengene mere. Lige for tiden rider jeg kun 1-2 gange i ugen fordi den rideskole jeg låner en hest af ligger så pokkers langt væk.
Tis og Lort jeg ved ikke engang hvad jeg vil med det her indlæg. Undskyld jeg lige brokker mig lidt men nøjs hvor er jeg bare sur og trist smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suk suk køb af pony
  • #1   3. jun 2009 Øv hvor lyder det bare surt. smiley Du kan ikke have hesten hjemme? eller tæt på hvor I bor?

  • #3   3. jun 2009 Aj hvor surt:(
    Kan godt forstå, at du gerne vil have din egen pony/hest;) Og hvor er det flot at du har sparet alle de penge sammen.
    1900,- for opstaldning er da også temmelig dyrt, tror du ikke der findes et andet sted, der er lidt billigere??
    Du kunne jo også starte med at finde en part, det behøver jo ikke være på en rideskole, men måske ved en privat;)
    Der er tit folk, der mangler en til at ride og hygge med sine heste.
    På et tidspunkt hvor jeg ikke havde egen hest i en periode, der fandt mig og min veninde et sted hvor en dame havde nogle heste som vi fik lov til at komme og hygge med og ride på, og vi måtte komme lige så tit vi havde lyst og det skulle vi ikk engang gi noget for;)


  • #4   3. jun 2009 Jeg har desværre ikke mulighed for at have hesten herhjemme, vi bor i et lille rækkehus så der er ikke så meget plads, men gid der var.
    Der ligger et par opstaldningsteder i nærheden, men der er desværre ikke råd til at betale knap 2000 kr. hver måned + div
    Lige nu har jeg en rigtig dejlig part, desværre står han knap 25 km. fra hvor jeg bor, så jeg bliver nød til at tage rutebilen derud hvilket tager lige knap 1 time hver vej, så jeg kan ikke nå det med hensyn til skolen, desværre.


  • #5   3. jun 2009 Opstaldningsstederne her i området er sindsygt dyre, 2000 kr. er ikke urealistisk
    Men jeg har fundet et sted hvor jeg ikke skal give så meget jeg tror det er 1300 kr. inkl. foder, men så er boksene heller ikke vildt store og der er kun en lille ridebane. Dog kan man vælge at ride knap 5 km. til en stor rideskole med ridehaller.


  • #6   3. jun 2009 jeg har samme problem - næsten jeg har 28000 tilbage fra min. konf og jeg ved at mine forældre har pengene til det vi har 4 biler 2 både osv - og rejser tit - (det er ikke for at fortælle alle og en hver at vi ikke mangler penge) men bare så i bedre kan forstå - jeg tjener 2000 kr. om måneden og en heste boks koster ca 1900 det sted jeg gerne vil være - så ejg kna næsten betale alt selv - men jeg må ikke .- og jeg er så ked af det - ville virkelig ønske mine forældre ville kunne forstå -
    så jeg føler med dig


  • #7   3. jun 2009 Ja jeg har foreslået at vi splejser om udgifterne, men den er de ikke lige helt med på. Min far syntes at det ville være rigtig dejligt hvis jeg fik pony, da han selv godt kan lide heste, altså både ridning og hyggen ved det. Min mor derimod har aldrig været vild med heste og forstår derfor heller ikke hvorfor jeg vil ofre så meget for det. Jeg ved godt at hun ikke vil have jeg skal have hest, det er også tydeligt at se. Dengang jeg egentlig skulle have købt hest startede jeg med at måtte købe for 25000 men for hver gang jeg fortalte om en hest faldt prisen hele tiden, til sidst var 20000 alt alt for mange penge, men det er jo trods at mig selv der har spinket og sparet for at jeg kunne få en pony jeg kunne sammen med.
    Hun forstår heller ikke hvorfor jeg har sagt nej til nogle af de heste jeg har prøvet, men når man kan mærke inde i sig selv at det aldrig ville gå godt og at man slet ikke passer sammen, så har jeg det på den måde at så er det ikke det rigtige. Det forstår hun bare slet ikke.


  • #8   3. jun 2009 Jamen er der ikke nogle private steder det er billigere?? Synes godt nok det er rimelig dyrt... Ved godt det kan være lidt sværere at finde privat opstaldning, men det kan tit betale sig og hvis der er gode foldmuligheder så er det jo næsten oss det vigtigste. Altså boksstørrelsen afhænger jo oss lidt af hvor stor en hest man har;)
    Og til at starte med ku du jo prøve at lave en annonce f.eks herinde og på heste-nettet og lede efter en part lidt tættere på hvor du bor;)


  • #9   3. jun 2009 Nej der er ikke særlig mange der har deres egne heste gående, men jeg har kig på et lille sted jeg har holdt lidt øje med, men jeg syntes bare ikke rigtigt at man ser nogle af deres heste ude så tit, men altså det ligger lige knap 1 km. fra hvor jeg bor, så jeg kunne jo bare selv lukke ud om morgenen. Jeg tror jeg vil gå derhen og spørge på et tidspunkt, jeg ved bare ikke helt om jeg kan tillade mig det da de ikke reklamere med at have nogle ledige bokse og det er jo som sagt ejet af nogle private

  • #10   3. jun 2009 Jo det synes jeg da godt du kan smiley Der kommer oss engang imellem nogen hjem og spørg mine forældre selvom de heller ikke reklamerer med at udleje bokse;) Så det synes jeg slet ikke er forkert.
    Synes oss det er lidt strengt af dine forældre, du lyder virkelig som om du kæmper for det;) Håber virkelig at du finder et sted som ikke er alt for dyrt, så kan det være dine forældre går med til det;) Hvor bor du? Så skal jeg nok sige til hvis jeg ser noget et sted;)


  • #11   3. jun 2009 Jeg bor i den sydlige del af Kolding, men mange tak. Jeg tror jeg samler lidt mod til mig selv og smutter derhen en dag, selvom mine forældre nok ikke lige syntes at det lyder som den mest perfekte idee

  • #12   3. jun 2009 Det synes jeg da du skal, så kan du da se om det er helt urealistisk at finde et sted der ikk koster en bondegård. Du har jo pengene til hesten;)

  • #13   3. jun 2009 Jeg har lige sendt en pb til dig med et link til en, der mangler nogle til at ride på hendes heste;)

  • #14   3. jun 2009 Viborg rideklub koster over 2000 kr for opstaldning -fold.
    og det gør Skjern rideklub også..
    hvis der er ridehal, foder udmugning og fold med er 1900 meget rimelig i opstaldning.. men jah puhh det er så forb***** dyrt at have hest/pony. Havde engang opstaldet et sted for 500 om mdr, med det hele... Det var så og ekstremt billigt... Det var i Hanning..


  • #15   3. jun 2009 det hvor jeg har mulighed for at ha hest stående hvis jeg fik lov - er der foder - fold -halm 1-2 x dagligt spring bane 2 dressurbaner 1 lille ridehus - 10 min. skridt til skov - og 45 min. til tærren spring 'grusgrav

Kommentér på:
Suk suk køb af pony

Annonce