meget svær beslutning {{forumTopicSubject}}
LÆS GERNE HELE TEKSTEN FØR SVAR
Jeg står her med en lidt påtrængende veninde der hele tiden vil med ud at ride på Rikke min part, selv har hun to parter hun også kunne komme ud til. Istedet vælger hun Rikke og jeg så hun kan øve sig til ringridning hun skal til på lørdag på de ponyer hun rider. der er ikke fordi hun mangler selvskab ude ved hendes parter for der er 2 andre der og rider på dem og de skiftes så.
I morgen ville jeg meget gerne ud at ride, og hun spurgte så om hun ikke måtte komme med ud at træne ringridning og jeg sagde det måtte jeg lige finde ud af. Nu har jeg så sagt at jeg kan efter kl 15 altså ride, fordi jeg vidste hendes veninde kom kl 15 ca. Og nu siger hun så bare at hendes veninde (som jeg også kender, og som også rider) at hun kan komme med. Men så ved jeg bare at hun også ville ride.
Jeg er rigtig glad for at hun tager med, men jeg ville ikke have hende med hver gang jeg skal ride Rikke. Har aldrig været ude ved hesten part og har spurgt om det bare for at se hvad det er for nogle ponyer.
Hun er med mindst 1 gang om ugen.
Mit spørgsmål er så hvor tit lader i jeres veninder/ven ride jeres hest/pony har i altid dem med eller er det kun en gang om ugen eller månede?
Jeg er ikke så flink til at sige tingene ligeud, men i må jo sige hvis det er det jeg skal gøre
Håber i ville gøre tingene klidt nemmere for mig at beslutte
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
Nu er Lille Lyn lidt et særtilfælde, og har fået besked fra ejeren på at ingen andre end mig må ride hende, men altså de veninder jeg har, som har ejen hest, de lader mig ENGANG IMELLEM skridte hesten af eller varm, men det er også det ..
maj 2007
Følger: 154 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 65
Synes bare du skal sige det ligeud, men på en pæn måde;)
dec 2008
Følger: 38 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 1.402
parter. Svære er det ikke
pony 1 gang, fordi jeg var syg. Så synes bare du skal sige til hende at
du gerne selv vil ride. Men at hun gerne må komme med derud og kigge.
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.540
Mange af mine vener fra klassen bryder sig ikke om heste, men mine venner fra rideskolen får heller ikke lov. Det er min og min mors holdning.
mar 2006
Følger: 336 Følgere: 307 Heste: 19 Emner: 43 Svar: 862
Personligt lader jeg ALDRIG mine veninder ride mine heste, hvis de vil ride låner vi gerne en af de små ponyer på gården så vi kan ride sammen, ellers kigger de på jeg rider og så kan jeg tage med ud til deres hest bagefter.
Det acceptere de, da de godt forstår at jeg ikke ønsker mit arbejde spildt pga dårlige oplevelser. Jeg får ofte lov til at ride et par af mine veninders ponyer, men det spørger aldrig om de må ride Candy. Desuden spørger de også altid om jeg ikke vil gøre det, ofte hvis der er et eller andet problem.
Men tilbage til emnet, fortæl hende ligeud at det er din part og du meget gerne bare vil være alene ude ved den nogle gange, forklar at du nyder hun tager med, men at du også gerne vil med ud til hendes og at du gerne vil have hende med, bare ikke så ofte.
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 78 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.477
mar 2008
Følger: 43 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 563 Svar: 1.588
Tak for svarene
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
har lidt sammen holdning som Trine ^.
Min kusine og min fætter har været oppe en gang, kun forat skridte med løse tøjler
har ikke så tit, uvidende altså folk der ikke rider, med derud, for de interesserer sig ikke for det, jeggider jo heller ikek med til håndbold eller fodbold
Det er din part, og selvom hun måske er påtrængende, så sig det er din part, og sæt grænser, hun skal vel os selv passe sine parter
mar 2008
Følger: 73 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 200
- Men min bedste veninde kommer ret tit med mig ud d;
jeg vil gerne have min venider med i skoven og sådan (: jeg kan bare ikk lide at have dem med for tit xD
------------------------------
Men jeg synes at du skal gøre det ret klart at du også skal have lov at se hendes parter, og at DU bestemmer hvornår hun må komme med dig d;
Du behøver ikk at gøre hende sur eller ked af det..
bare hentyd det nok til at hun forstår budskabet (:
jeg ved ikk helt om det var det du spurgte om , meen .. ? (;
mar 2008
mar 2008
Følger: 73 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 200
mar 2008
Synes godt hun må ride når hun er med da jeg meget drastisk ville ændre hendes vaner med at komme med. Men kan jeg så godt sige til hende hun ikke må galopper?
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
mar 2008
nov 2004
Følger: 131 Følgere: 133 Heste: 5 Emner: 231 Svar: 4.019
mar 2008
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.540
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Hesten må kun rides måske en time eller noget og hvis i begge skal ride en halv er der ikke meget tid til hver, oven i det, betaler du vel også for det.
Så helt klar nej du skal ikke have dårlig samvittighed over hun ikke bare får lov at ride. og galopere burde hun i min verden helt klart spørge dig om.
Altså hvem af jer, som får lov at tage galoppen på Rikke.
Altså hvis vi snakkede om en der ikke red tit, eller var med en gang om måneden, så fint nok hun fik lov at komme til hest og ride.
Men ikke hver gang. Går ud over din ridning, og tærer vidst også på jeres venskab. så ja du må blive bedre til at sige nej. kan du ikke det, jamen så sørg for hun ikke kommer med derud.
Igen er det helt galt, så få part ejer til at sige du at kun du må ride hende, så i ude over det problem.
Så må du tage med hende ud til hendes parter hvis i skal ride sammen.
tænk i løsinger.
venlig hilsen Tina
meget svær beslutning