{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
431 visninger | Oprettet:

meget svær beslutning {{forumTopicSubject}}

LÆS GERNE HELE TEKSTEN FØR SVAR smiley

Jeg står her med en lidt påtrængende veninde der hele tiden vil med ud at ride på Rikke min part, selv har hun to parter hun også kunne komme ud til. Istedet vælger hun Rikke og jeg så hun kan øve sig til ringridning hun skal til på lørdag på de ponyer hun rider. der er ikke fordi hun mangler selvskab ude ved hendes parter for der er 2 andre der og rider på dem og de skiftes så.

I morgen ville jeg meget gerne ud at ride, og hun spurgte så om hun ikke måtte komme med ud at træne ringridning og jeg sagde det måtte jeg lige finde ud af. Nu har jeg så sagt at jeg kan efter kl 15 altså ride, fordi jeg vidste hendes veninde kom kl 15 ca. Og nu siger hun så bare at hendes veninde (som jeg også kender, og som også rider) at hun kan komme med. Men så ved jeg bare at hun også ville ride.

Jeg er rigtig glad for at hun tager med, men jeg ville ikke have hende med hver gang jeg skal ride Rikke. Har aldrig været ude ved hesten part og har spurgt om det bare for at se hvad det er for nogle ponyer.

Hun er med mindst 1 gang om ugen.

Mit spørgsmål er så hvor tit lader i jeres veninder/ven ride jeres hest/pony har i altid dem med eller er det kun en gang om ugen eller månede?

Jeg er ikke så flink til at sige tingene ligeud, men i må jo sige hvis det er det jeg skal gøre

Håber i ville gøre tingene klidt nemmere for mig at beslutte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blomberg vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.000 kr.
  • Udskift / reparer vandlås under køkkenvask 1.000 kr.
  • Kan ikke få pumpet vand i huset 500 kr.
  • Jeg skal have afmonteret et hjul på en trailer, da den er punkteret. 500 kr.
  • Græsslåning af ca. plæne 600 kr.
  • Fjerne savsmuld tapet på gasbeton bæg 3x3x2.20 meter værelse 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  meget svær beslutning
  • #2   4. jun 2009 Det er jo din part, så er det da også dig der skal ride hende!

Nu er Lille Lyn lidt et særtilfælde, og har fået besked fra ejeren på at ingen andre end mig må ride hende, men altså de veninder jeg har, som har ejen hest, de lader mig ENGANG IMELLEM skridte hesten af eller varm, men det er også det ..

• #3   4. jun 2009 Hej mine veninder rider min pony engang imellem for sjov men ikke særlig tit:D
    Synes bare du skal sige det ligeud, men på en pæn måde;)

• #4   4. jun 2009 Sig til hende at du gerne selv vil ride? Og at hun kan ride hendes egen
    parter. Svære er det ikke smiley der har været en der har redet min gamle
    pony 1 gang, fordi jeg var syg. Så synes bare du skal sige til hende at
    du gerne selv vil ride. Men at hun gerne må komme med derud og kigge.

• #5   4. jun 2009 Lader aldrig mine veninder ride min pony! Hvis den skal ødelægges, skal jeg skam nok gøre det selv! Aldrig i livet om de fik lov, det kan jeg love dig for ...

Mange af mine vener fra klassen bryder sig ikke om heste, men mine venner fra rideskolen får heller ikke lov. Det er min og min mors holdning.

• #6   4. jun 2009 Du bliver nød til at fortælle hende det ligeud.. alt andet ville ikke være pænt mod hende.

Personligt lader jeg ALDRIG mine veninder ride mine heste, hvis de vil ride låner vi gerne en af de små ponyer på gården så vi kan ride sammen, ellers kigger de på jeg rider og så kan jeg tage med ud til deres hest bagefter.

Det acceptere de, da de godt forstår at jeg ikke ønsker mit arbejde spildt pga dårlige oplevelser. Jeg får ofte lov til at ride et par af mine veninders ponyer, men det spørger aldrig om de må ride Candy. Desuden spørger de også altid om jeg ikke vil gøre det, ofte hvis der er et eller andet problem.

Men tilbage til emnet, fortæl hende ligeud at det er din part og du meget gerne bare vil være alene ude ved den nogle gange, forklar at du nyder hun tager med, men at du også gerne vil med ud til hendes og at du gerne vil have hende med, bare ikke så ofte.

• #7   4. jun 2009 Altså vi har Grafitti, som jeg smækker folk op på. Jeg er meget med folk ikke må ride mine heste. Idag sidder jeg og er stadig stresset over Cefirs rytter christina, som godt må ride mine heste, at hendes hjælper skulle ride hende. .Det skete heldigvis ikke pga. vejret.

• #8   4. jun 2009 så er det ikke kun mig der er lidt sart omkring det. Altså hun ødelægger ikke Rikke, for vi rider næsten ens( ikke for at være selvglad så er jeg nok den bedste) Men kan godt se det, jeg ville prøve at tage mig sammen til at sige det ligeud.

Tak for svarene

• #9   4. jun 2009 det er os kun mig selv der rider ' rider min,. og min underviser..
    har lidt sammen holdning som Trine ^.
    Min kusine og min fætter har været oppe en gang, kun forat skridte med løse tøjler smiley .
    har ikke så tit, uvidende altså folk der ikke rider, med derud, for de interesserer sig ikke for det, jeggider jo heller ikek med til håndbold eller fodbold smiley .. . . . men så er det jo heldigt, at der er mange flinke mennesker hvor jeg rider smiley .

Det er din part, og selvom hun måske er påtrængende, så sig det er din part, og sæt grænser, hun skal vel os selv passe sine parter smiley

• #10   4. jun 2009 Da jeg jo træner Horsemanship, vil jeg helst være alene xD

- Men min bedste veninde kommer ret tit med mig ud d;

jeg vil gerne have min venider med i skoven og sådan (: jeg kan bare ikk lide at have dem med for tit xD

------------------------------

Men jeg synes at du skal gøre det ret klart at du også skal have lov at se hendes parter, og at DU bestemmer hvornår hun må komme med dig d;
    Du behøver ikk at gøre hende sur eller ked af det..

bare hentyd det nok til at hun forstår budskabet (:

jeg ved ikk helt om det var det du spurgte om , meen .. ? (;

• #11   4. jun 2009 Jeg kan godt se jeres begrundelser er gode, så ejg ville sige det til hende en dag jeg ser hende. Nu har jeg kun Rikke for hygge ridning men kan tydelige mærke når der har været andre oppe at ride hende.

• #12   4. jun 2009 .. du behøver jo heller ikk at lade hende RIDE hver gang hun er med, når hun er med så tit (: Nogle gange kan hun jo bare kigge på..

• #13   4. jun 2009 ja, jeg har prøvet at ignorer hende så hun ikke kom op at ride, hun blev mega sur og tilsidst sagdde jeg til hende at det var hendes tur.

Synes godt hun må ride når hun er med da jeg meget drastisk ville ændre hendes vaner med at komme med. Men kan jeg så godt sige til hende hun ikke må galopper?

• #14   4. jun 2009 Det er DIN PART. ikke hendes. hvis hun ikke skal galopere, så sig NEJ.
    smiley

• #15   4. jun 2009 TAK alle sammen, god til lige kan muntre mig lidt op så jeg kan få taget mig sammen til at sige det xD

• #16   4. jun 2009 Det er meget sjældent der er andre som rider diamond. Jeg er meget øm overfor det, men har en veninde lyst til at prøve ham, får de da selvfølgelig lov, men der er ingen som rider ham uden jeg selv er der. smiley Men ellers er det kun mig som rider ham, både for mig og hestens skyld. Men det har jo også meget at sige hvad hesten bruges til.

• #17   4. jun 2009 Rikke bruges kun til hyggeridning.

• #18   4. jun 2009 Tror der er en enkelt eller 2 der har prøvet Cato-Boy, men han var også meget rolig og forudsigelig. Men Maracash er der ingen andre end mig, min mor og selvf. min underviser der har redet på, da han er MEGET speciel, og der skal absolut intet til, for at ødelægge et halvt års hårdt arbejde. Og ja, jeg er selvglad, for jeg synes selv at jeg er den af dem på min alder i min klub der rider bedst, så der er ingen grund til at maracash skal have en op der rider dårligere end jeg gør, for han er som sagt meget følsom og speciel.

• #19   4. jun 2009 Ja hvis det er så svæt for dig, så kryb lidt over hvor gæret er lavest.
    Hesten må kun rides måske en time eller noget og hvis i begge skal ride en halv er der ikke meget tid til hver, oven i det, betaler du vel også for det.
    Så helt klar nej du skal ikke have dårlig samvittighed over hun ikke bare får lov at ride. og galopere burde hun i min verden helt klart spørge dig om.
    Altså hvem af jer, som får lov at tage galoppen på Rikke.
    Altså hvis vi snakkede om en der ikke red tit, eller var med en gang om måneden, så fint nok hun fik lov at komme til hest og ride.
    Men ikke hver gang. Går ud over din ridning, og tærer vidst også på jeres venskab. så ja du må blive bedre til at sige nej. kan du ikke det, jamen så sørg for hun ikke kommer med derud.
    Igen er det helt galt, så få part ejer til at sige du at kun du må ride hende, så i ude over det problem.
    Så må du tage med hende ud til hendes parter hvis i skal ride sammen.
    tænk i løsinger.
    venlig hilsen Tina

Kommentér på:
meget svær beslutning

Annonce