{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
270 visninger | Oprettet:

vil ik ha grime på? {{forumTopicSubject}}

hej min hoppe gabbana vil ikke ha grime eller trense på hun går væk fra en på folden når jeg forsøger a gi hende grime på og når jeg endelig har fået den på ligger problemet der også når vi kommer til stald og hun så skal ha trese på. hun løfter hoved og bakker eller drejer rundt ... hva skal jeg gøre har næsten forsøgt alt. nogen der har erfaring med dette.? hun er derudover den roligeste 3års.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installere håndvask 2.500 kr.
  • reparation af gorenje vaskemaskine med vandindtagproblem 1.750 kr.
  • Forefaldende havearbejde 2.500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 950 kr.
  • Fugning 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til slutrengøringen i en etværelses lejlighed med stor altan. 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil ik ha grime på?
  • #1   24. jun 2009 Hmm.. kan du ik lade hende beholde grimen på når hun er på fold?! ;ii
    Hvad trensen angår, tror jeg bar du skal være meget forsigtig med hende.. Min ene pony (Amour) var meget sky da vi fik hende.. hun ville ik have grime på, når jeg sku have hende ud af boksen.. men så tog jeg det bare stille og roligt.. og stod og nusede hende i hovedet indtil hun blev rolig .. Og nu har hun ikk noget i mod det ;ii

• #2   24. jun 2009 Måske er det fordi, hun ikke har grimen på så tit. Jeg ville lade den sidde på, så hun kunne vænne sig til den. Når du kommer med den, forbinder hun det måske med at nu skal hun bestille noget (ved godt den kun er 3), men en eller anden form for krav bliver der jo stillet til hende (;

Men hvis hun altid har den på, vil det nok gå mere "smertefrit" smiley

• #3   24. jun 2009 Ved godt dette nok er en dum idé men ved det virker..

Når du kommer ud og vil have grime på den, tager du en godbid med, idet den har fået grime på for den en godbid, og sådan bliver du ved til den begynder at ville have den på.. og så begynder du stille og roligt at trappe ned igen så den kun en sjældent gang i mellem for en godbid..

Hesten forbinder jo det at skulle have grime og trense på med noget dårligt, derfor skal du vende det til noget godt..

Jeg kender en hest som overhovedet ikk kunne få grime på eller noget som helst ingen kunne få den på, og hvis de endelig var heldige at få den på den, fik den den af igen..
    I boksen vendte den røven til lige så snart den så grimen, og meget mere..
    Jeg var så nede ved hesten på et tidspunkt (vi skulle kigge en anden hest mig og en veninde) vi fik afvide at den skulle aflives, fordi den ikk kunne få grime på, og dermed kunne den ikk komme ud og blive stiglet, så over alt havde den store ler/jord klumper, og det var bar så syndt:( min veninde ville så have købt den, men da hun sagde det valgte de at beholde den og begynde at arbejde med den i stedet.. af hvad jeg ved lever den stadig:)

• #4   24. jun 2009 Enig med Maria C.

Når det gælder trense er det mest fornuftige du kan gøre at give hesten et æble (skal være et æble!!). Æbler øger spytproduktionen og gør detved at bidet ikke føles så ubehageligt de første par gange.
    + at hvis hesten tror der er flere æbler på vej så åbner den som regel automatisk munden og tager bidet. Så er man fri for at stå og slås med en hest der nægter at åbne munden!

Kommentér på:
vil ik ha grime på?

Annonce