{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
440 visninger | Oprettet:

Defination af ordet mishandling {{forumTopicSubject}}

Helt ordret og korrekt dækker det over enhver handling som personen/dyret ikke trives med, det er en mis-handling.. så jeg mener at enhver ting som fx hesten eller hunden ikke trives med at en mishandling. Derfor mener jeg godt at man kan sige at hvis man fx rykker hesten i munden at det er mishandling. Den trives jo ikke med det.
Hvad er jeres defination af ordet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Defination af ordet mishandling
  • #2   25. jun 2009 Mishandling - hvis man gør en levende ting ondt bevidst..

Dog er der jo vanrøgtelste (eller hvad det nu hedder) af dyr, som bliver ejet af uvidende ejere - det er vel også mishandling..

• #3   25. jun 2009 Mener ikke man kan sige ud fra en oplevelse hvos du lige hurtigt ser en f.eks rykke hesten i munden en gang som mishandling.
    Nej selvfølgelig trives den ikke med det, men der er ting som er lang langt langt værre.

• #4   25. jun 2009 eller... ting kan ikke være levende xD
    Hvis man gør et levende væsen etc.

• #5   25. jun 2009 Mener at man gidt kan mishandle et dyr selvom det ikke er bevidst. I dyrets øjne er det jo noget den ikke trives med og er derfor en mis-handling fra menneskets side.

Synes bare der er mange herinde som ikke kender til ordets oprindelige betydning, så ville lige se om det bare var mig smiley Men glad for der er nogle som er enige :O) Man bliver hurtigt set ondt på hvis man bruger ordet, men det kan jo både have rigtig dårlig betydning og mindre dårlig betydning.

• #6   25. jun 2009 Nej selvfølgelig er det ikke altid bevidst mis-handling.. :O)

• #7   25. jun 2009 Folk tager det bare hurtigt som et angreb og som en dårlig ting når man nævner det

• #8   25. jun 2009 Dog vil jeg gerne understreje at jeg synes det at anklage et andet menneske for mishandling er en meget stærk anklagelse, som jeg aldrig selv ville anklage nogle for da jeg overhovedet ikke mener jeg har nok viden eller er moden nok til det.
    Det at gå rundt og kalde folk for mishandlere fordi man ikke er enig i deres overbevisning, er simpelthen til at lukke op og sk*de i. Så er det sagt.
    At anklage et menneske for mishandling af dets dyr er en seriøs sag, som IKKE skal komme over internettet!

• #9   25. jun 2009 Ville også føle det som et kæmpe slag i hoved hvis folk begyndte og sige jeg mishandlede min hest :S
    Er før blevet beskyldt for det af nogen fra rideskolen.
    (Og jeg gjorde ikke andet med hesten en jeg prøvede at bruge det horsemanship jeg nu engang havde lært) som at den skal bakke når jeg går mod den og den skal følge mig når jeg bakker.

• #10   25. jun 2009 .. som ikke skal komme over internettet!... Når man skal anklage for dyrmishandling skal det siges over en politisag.
    (Ja - jeg tager det ederfandme meget seriøst ordet dyrmishandling XD)

• #11   25. jun 2009 // Dådyret&Muldvarpen // .
    Lige præcis sådan en historie kan jeg virkelig blive vred over. Dyrmishandling er SÅ meget mere end det..

• #12   26. jun 2009 Nej selvfølgelig skal orden bruges med måde, men hvis man skriver det en sådan sammenhæng at man ikke direkte anklager folk for at være mishandlere kan jeg ikke se hvorfor man flegner ud over det :O)

• #13   26. jun 2009 Simone T

Personligt ville jeg få et føl hvis folk bare så meget som hentydede til at jeg mishandlede min hest.. Jeg ville nemt kunne acceptere at folk ikke var enig i min overbevisning, men lige frem at hentyde til mishandling - der ville jeg altså få et føl. smiley

• #14   26. jun 2009 Hmm ja forstår jeg godt. Bruger heller ikke ordet mere, men må indrømme at jeg engang var ret hurtig til at kalde folk for mishandlere, men har lært at mine fejl smiley

• #15   26. jun 2009 Mishandling er i mine øjne når man ikk behandler et dyr ordenligt, et lille ryk i munden er ikk okay men heller ikk mishandling vil jeg sige. Mishandling er når de blir slået, hevet og flået i munden hele tiden med skarpe bid, sparken osv

• #16   26. jun 2009 mishandling er jo en sammtrækning af to ord nemlig Mis og handling... mis er på ældre dansk en fejl. lgesom man kan sige det er en misser. det betøder det er en fejl eler noget man har glemt ergo ikke med vilje. handling behøver inge nlængere forklaring handling er det man gør... altså en fejlet eller forkert handling.. nu er mishandling så en betegnelse for lægnere tids handling eller mishandling. dttde vil sige at man fejlhandler og ikke gør noget for at lærer af sine fejl.. derfor synes jeg ikke at et forkert ryk eller ligner i tøjlen er mishandling, men derimod længervarrende forkert tøjle førring er mishandling

• #17   26. jun 2009 Vi udsætter jo ALLE sammen bevidst hesten for noget ubehageligt!
    Jeg har endnu ikke mødt en hest der synes vaccination er fedt, de synes faktisk for det meste det er ret ubehageligt, vi vaccinerer dem årefter år efter år... smiley Bevidst påfører vi dem den smerte smiley Herligt....

• #18   26. jun 2009 Jeg er så træt af, at helt almindelige ting, bliver kaldt for mishandling, hvis vi skal tænke os godt om, så kan vi jo ikke have dem i boks?? vi kan ikke ride dem? vi kan ikke skælde dem ud, det er mishandling, vi kan ikke springe, det kan skade dem, vi kan ikke lukke dem på fold, hvad nu hvis de skader sig selv=????
    men hvis vi nu ridder dem, og gør det så godt vi kan, og de er på fold 8 timer dagligt, er det så mishandling??

undskyld er bar så træt af at almindelig ridning, bliver skældt så meget ud.

Anita W

• #19   26. jun 2009 Anita: Det var ikke fordi jeg ville diskutere, ville bare høre jeres defination af orden :O)

• #20   26. jun 2009 Anita: Og almindelig ridning bliver IKKE skældt ud, det gør toprytterne som rider grimt. Men andre påtager sig alligevel skylden og flegner ud over hvorfor der er så meget fokus på det. Der er ikke fokus på helt almindelige menneskers ridning, men på de af toprytterne der rider grimt

• #21   27. jun 2009 hvis top ryttere virkelig mishandlede deres heste, tror jeg ikke de ville nå toppen? hesten er et stærkt dyr, og arbejder da ikke med rytterer der mishandler dem.

Anita W

• #22   29. jun 2009 Anita: Jo når først man har knækket en hest gør den mange ting. Så bliver den ligeglad med hvad den bliver udsat for, den bliver ligeglad med mennesker og ligeglad med dens omgivelser. Det er da ganske almindelig hesteforståelse at man ved det.
    Man kan kopierer den over på mange andre arter.
    Kamphunde, som blivet tævet bliver knækket og helt døde i øjnene, logrer aldrig med halen og gør lige hvad den bliver bedt om, fordi at den har opgivet at kæmpe. Og den er ellers et stolt dyr.. dette er egentlig generelt for alle hunde, men man ser det mest hos kamphunde.
    Hos mennesker foregår det ligesådan. Fx kvinder som bliver slået, og slået og slået af deres mænd, i starten siger de måske fra til et vidst punkt, men på et eller andet tidspunkt mister man lysten til at kæmpe og så finder man sig bare i det. Det behøver ikke kun vlre fysisk vold, det kan ligeså vel være psykisk.
    Jeg vil sige at jeg er et levende eksempel på at når man er blevet udsat for tilpas nok så gider men ikke mere, og så ender man på den lukkede afdeling, og jeg vil gerne gå i detaljer hvis nogle ikke forstår..
    Hvorfor skulle det være anderledes med heste??

• #23   29. jun 2009 simone

Sådan tænker hesten ikke, hvis den bliver skamredet, kommer der andre synptomer, det kan være tungerækken, eller en helt masse andet, og det bliver ekvipagen dømt ned på.
    nogen begynder at stejle, andre bukker, virker det ikke, kommer der andre ting til.
    man ser det ofte, og flere af dem er endt her hos os, og skal startes op på ny.

Anita W

• #24   30. jun 2009 Ja de bukker og stejler i starten, men med den rigtige mængde tvang og slag med pisken så indser hesten at den ikke længere kan gøre noget, hvor hver gang den skriger om hjælp bliver den slået eller sparket eller revet i munden og så er der ikke længere nogen anden udvej end at finde sig i det. Det er psykologi for begyndere, og det gælder mange dyrearter

• #25   30. jun 2009 hmm med den indstilling, tror jeg ikke du ved ret meget om psykologi, desværre, men vi kan jo alle ikke vide lige meget, og ikke vide alt.

heller ikke mig smiley

Anita W

• #26   30. jun 2009 Anita

Jeg har gået på flere psykologikurser, har gået til psykiatere hele mit liv og min veninde er uddannet dyreadfærdsterapeut, og har lært mig rigtig meget.. jeg tror nu nok at jeg har noget viden bag mig, ellers ville jeg ikke udtale mig om det..

• #27   1. jul 2009 Det bliver vi så ikke enige om, men det behøver vi heller ikke smiley

Anita W

• #28   1. jul 2009 Bliver vi ikke enige om min sidste besked eller det andet? For jo jeg har gået til kurser og ja min veninde er uddannet dyreadfærdsterapeut, og hvis folk ikke tror på mig som ingen uddannelse har, tror I så på hvad hun siger, hvis hun kommer herind og skriver??

Kommentér på:
Defination af ordet mishandling

Annonce