Argh! En muskelhund! {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Synes det er lidt sært hvad man skal lægge øre til nu om dage...
Min mor kom gående i skoven med vores hunde. Vores ene går klinet op ad benet på hende, hun er en meget lydig hund
Da der kommer to midaldrende damer gående imod dem. Ret hurtigt kan min mor se rædslen brede sig i deres ansigter, og de bryder hver især ud i en høj gispen. Der er ingen tvivl - der er et eller andet, de er bange for, men hvad mon det er?
Min mor behøver ikke vente længe på svaret. Den ene dame råber, med bævende stemme: "E-en... MUSKELHUND!!"
Kan godt forstå min mor grinede længe efter. Vores dejlige pige, som godt nok er stor, men ligner en rigtig familiehund (halv labrador, for det ikke skal være løgn! Af udseende minder hun altså bare om en stor labrador blandet med et eller andet slankt og spinkelt).
Synes sgu det er utroligt, hvis man nu ikke engang kan gå med sin "labrador" i skoven uden at blive anklaget for at eje et rent monstrum af en muskelhund!
Ville lige dele historien med jer, og høre om der er nogle der har været ude for noget i samme dur?
dec 2006
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 102
jeg har selv 2 muskelhunde (; jeg elsker dem !!
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 2 Svar: 102
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.446
http://www.ruffloverescue.com/images/asher4.JPG
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 116 Svar: 643
For noget tid siden sprang en kæmpe mæssig et-eller-andet-stort ud foran mig og var ved at angribe min hund som er hyrdehund labrador blanding.... Mmmmh, kan sku godt forstå folk som bliver bange eller sure , når de har haft nogle dårlige oplevelser...
Mig foreksempel er træt af det ...... men selvfølgelig er alle hunde ikke ens..
Men hvis disse damer blev forskrækket, bl.a pga tidligere oplevelse, jamen så er det vel sådan. Men nu ved jeg ikke hvordan din hund ser ud, men SELVFØLGELIG er der altid nogle som overdriver med deres angst for hunde...
mar 2006
Din hund ligner OVERHOVEDET ik en muskelhund
Den ligner faktisk min egen http://hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11510
mar 2006
dec 2004
Følger: 162 Følgere: 136 Heste: 9 Emner: 52 Svar: 228
det er jo klart der sker mere med dem når der nu er så mange i forhold til andre hunde...
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Medierne blæser det helt vildt op som med så meget andet. Fugleinfluenza, salmonella osv. - de gør det meget større end det er og skaber rædsel over hele landet.
Men når en labrador eks. angriber gider de så skrive om det? NEEEEJ da, sådan en artikel kan man finde på nettet i en lille ukendt jydsk lokalavis.. hmmmm...
Det er virkelig kørt af sporret .
aug 2008
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 253
du taler om fordomme men har du ikke lige dømt de såkaldte kamphunde????
og husk nu at regeringen taler om at ALLE blandinger skal forbydes, så måske rammer loven også jeres hund.
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
For en sød lille terrier kan sku os dræbe andre hunde og mennesker.. og har hørt lige så mange historier om "almindelige" hunde, som har dræbt/skadet en anden hund eller et menneske.. så sys det er noget opreklameret fis..
Den eneste grund til det går ud over muskelhunde er fordi de har instinktet, men det er langt fra alle muskelhunde man nogensinde opdager det ved..
jun 2007
Når jeg skrev et kæmpe monstrum af en muskelhund, hentydede jeg til størrelse og masse af sådan en
Hilsen en, der voksede op med verdens dejligste store bamsehund - hvis race i øvrigt også går under betegnelsen muskelhund
jun 2007
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Haha okay vidste jeg ikk tihi.. men det er bar princippet i det:)
aug 2008
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 253
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
det er den særlige type mennesker der ynder at eje en sådan hund, og som ikke formår at købe den efter de rigtige avlforældre med de rigtige avlskrav (læs: dem som har bestået helbredsundersøgelser og mentaltest, og som dermed kan lave hvalpe med godkendt FCI tavle), endsige at opdrage dem korrekt, så de medfødte drifter og instinkter den type hunde nu engang har ikke kommer frem i lyset.
det farligste element i hele debatten omkring muskelhunde er i mine øjne ejerne. enhver hund kan i mine øjne blive livsfarlig, hvis den kommer i de forkerte hænder.
Jeg træner gravhunde i Dansk gravhunde klub, og jeg har set selv helt små og unge gravhunde udvise aggressivitet mod fremmede, mod andre hunde etc... (ikke at det er disse problemer der forårsager muskelhunde til at angribe - men ment som eksempel på en hund der kan finde på at bide)
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 1.307
Jeg kunne ikke lade være med at grine og sagde til hende at jeg havde dog en muskelhund derhjemme, men at den lille sag jeg gik med, var alt bare en lille mops...
men ja.. når mig og kæresten kommer gående med begge hunde, er der desværre mange hvor man kan se rædslen i deres øje.. og det er sgu synd.. og box (som amstaffen hedder) er noget af det sødeste og bildeste der findes....
jun 2007
mar 2009
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
men kan nu nok forstå at folk bliver bange for snorløse hunde, med alle de tilfælde af angreb der er lige for tiden.
mar 2009
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 146 Heste: 6 Emner: 45 Svar: 1.148
dec 2006
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 102
engelsk stafford shire bullterrie
og en Engelsk bulldog - den engelske bulldog ligger og leger rundt med en lillle ''flabet'' hvalp på 9 uger som tonser rundt om hende og bider hende '' det er da kamphunden''? d; haha men det jeg prøver at sige er at man sagtens kan opdrage dem ordenligt (;
Knus 0s
Argh! En muskelhund!