{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
484 visninger | Oprettet:

Argh! En muskelhund! {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Synes det er lidt sært hvad man skal lægge øre til nu om dage...

Min mor kom gående i skoven med vores hunde. Vores ene går klinet op ad benet på hende, hun er en meget lydig hund smiley Da der kommer to midaldrende damer gående imod dem. Ret hurtigt kan min mor se rædslen brede sig i deres ansigter, og de bryder hver især ud i en høj gispen. Der er ingen tvivl - der er et eller andet, de er bange for, men hvad mon det er?
Min mor behøver ikke vente længe på svaret. Den ene dame råber, med bævende stemme: "E-en... MUSKELHUND!!"

Kan godt forstå min mor grinede længe efter. Vores dejlige pige, som godt nok er stor, men ligner en rigtig familiehund (halv labrador, for det ikke skal være løgn! Af udseende minder hun altså bare om en stor labrador blandet med et eller andet slankt og spinkelt).

Synes sgu det er utroligt, hvis man nu ikke engang kan gå med sin "labrador" i skoven uden at blive anklaget for at eje et rent monstrum af en muskelhund! smiley

Ville lige dele historien med jer, og høre om der er nogle der har været ude for noget i samme dur?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Argh! En muskelhund!
  • #2   10. aug 2009 haha (:!
    jeg har selv 2 muskelhunde (; jeg elsker dem !!

• #3   10. aug 2009 hader fordomme .. elsker selv hunde (;

• #4   10. aug 2009 Og for lige at give et billede af, hvordan den påståede muskelhund nogenlunde ser ud ;-D (Det er ikke vores, men lige et billede jeg fandt af en, der ligner hende meget):

http://www.ruffloverescue.com/images/asher4.JPG

• #5   10. aug 2009 tja, sådan er det jo nu engang.. Men det kommer også an på hvordan din hund egentlig ser ud i andres øjne. Jeg har dårig erfaring med Amstaff hunde mm, da jeg op til flere gange har måtte køre forbi en gård (kørte på cykel) hvor 3 "muskel hunde" var sprunget op foran mig og fulgte efter mig. Tja, den ene nappede mig sku en da i røven!

For noget tid siden sprang en kæmpe mæssig et-eller-andet-stort ud foran mig og var ved at angribe min hund som er hyrdehund labrador blanding.... Mmmmh, kan sku godt forstå folk som bliver bange eller sure , når de har haft nogle dårlige oplevelser...

Mig foreksempel er træt af det ...... men selvfølgelig er alle hunde ikke ens..

Men hvis disse damer blev forskrækket, bl.a pga tidligere oplevelse, jamen så er det vel sådan. Men nu ved jeg ikke hvordan din hund ser ud, men SELVFØLGELIG er der altid nogle som overdriver med deres angst for hunde...

• #6   10. aug 2009 HAHAHA.. Ej, du kan rolig være heelt rolig!

Din hund ligner OVERHOVEDET ik en muskelhund smiley

Den ligner faktisk min egen http://hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11510

• #8   10. aug 2009 ja, dannede mig sku ikke et billede af at disse damer kunne være bange for sådan en sød lille en smiley

• #9   10. aug 2009 det er for grimt at høre på - de hunde er dejlige.
    det er jo klart der sker mere med dem når der nu er så mange i forhold til andre hunde...

• #10   10. aug 2009
    Medierne blæser det helt vildt op som med så meget andet. Fugleinfluenza, salmonella osv. - de gør det meget større end det er og skaber rædsel over hele landet.

Men når en labrador eks. angriber gider de så skrive om det? NEEEEJ da, sådan en artikel kan man finde på nettet i en lille ukendt jydsk lokalavis.. hmmmm...

Det er virkelig kørt af sporret .

• #11   10. aug 2009 syns ikke det er særlig pænt af dig at kalde en såkaldt muskelhund for et stort monstrum, og at du ikke vil eje en er din mening, men der er faktisk andre i denne verden end dig som godt kan li hunde.
    du taler om fordomme men har du ikke lige dømt de såkaldte kamphunde????
    og husk nu at regeringen taler om at ALLE blandinger skal forbydes, så måske rammer loven også jeres hund.

• #12   10. aug 2009 Sys det er så grimt med fordomme om muskelhunde..

For en sød lille terrier kan sku os dræbe andre hunde og mennesker.. og har hørt lige så mange historier om "almindelige" hunde, som har dræbt/skadet en anden hund eller et menneske.. så sys det er noget opreklameret fis..

Den eneste grund til det går ud over muskelhunde er fordi de har instinktet, men det er langt fra alle muskelhunde man nogensinde opdager det ved..

• #13   10. aug 2009 Natasha S: Undskyld, undskyld. Jeg har ikke noget mod muskelhunde OVERHOVEDET, kun den type, der kan finde på at eje dem, og spotter deres ry så andre normale mennesker ikke kan have dem uden at blive beskyldt for alt muligt.

Når jeg skrev et kæmpe monstrum af en muskelhund, hentydede jeg til størrelse og masse af sådan en smiley Ikke at den af sind var et "monstrum".

Hilsen en, der voksede op med verdens dejligste store bamsehund - hvis race i øvrigt også går under betegnelsen muskelhund smiley

• #14   10. aug 2009 Og ja, vores hund er godt nok stor - omkring 60 cm høj - men hun er som sagt meget spinkel, er formentlig blandet med noget mynde, setter eller lignende. Hvor hun så har højden og slankheden og hurtigheden fra. For resten af pengene er hun labrador smiley

• #16   10. aug 2009 Deschain .
    Haha okay vidste jeg ikk tihi.. men det er bar princippet i det:)

• #17   11. aug 2009 helt okay indlæg-oprætter,men det kunne misforståes og det gavner ikke i disse tider, da nogen af os med de såkaldte muskelhunde er utrolig ked af situationen.

• #18   11. aug 2009 det er jo ikke hundene der er et problem.
    det er den særlige type mennesker der ynder at eje en sådan hund, og som ikke formår at købe den efter de rigtige avlforældre med de rigtige avlskrav (læs: dem som har bestået helbredsundersøgelser og mentaltest, og som dermed kan lave hvalpe med godkendt FCI tavle), endsige at opdrage dem korrekt, så de medfødte drifter og instinkter den type hunde nu engang har ikke kommer frem i lyset.

det farligste element i hele debatten omkring muskelhunde er i mine øjne ejerne. enhver hund kan i mine øjne blive livsfarlig, hvis den kommer i de forkerte hænder.

Jeg træner gravhunde i Dansk gravhunde klub, og jeg har set selv helt små og unge gravhunde udvise aggressivitet mod fremmede, mod andre hunde etc... (ikke at det er disse problemer der forårsager muskelhunde til at angribe - men ment som eksempel på en hund der kan finde på at bide)

• #19   11. aug 2009 Det sjovest jeg har prøvet er lidt lignende den situation... Jeg har både en mops blanding og en amstaff, en såkaldt muskelhund... Jeg kom gående med min lille mops hvorpå der var en dame der stoppede mig og ville høre hvad jeg synes om alt det der var i aviserne med lige den slags hund... jeg så meget undrende på hende... og hun tilføjede, ja de KAMPhunde....
    Jeg kunne ikke lade være med at grine og sagde til hende at jeg havde dog en muskelhund derhjemme, men at den lille sag jeg gik med, var alt bare en lille mops...

men ja.. når mig og kæresten kommer gående med begge hunde, er der desværre mange hvor man kan se rædslen i deres øje.. og det er sgu synd.. og box (som amstaffen hedder) er noget af det sødeste og bildeste der findes....

• #20   11. aug 2009 Camilla N: Omg, en mops? xD Det er jo bare sådan en lille selskabshund xD

• #21   11. aug 2009 nemlig.. men alle hunde er tilsyneladende muskelhunde i udvidende folks øjne.... ha ha der kan man se hvad medier kan gøre....

• #22   11. aug 2009 tja vi kan jo ikke allesammen være lige kloge smiley

men kan nu nok forstå at folk bliver bange for snorløse hunde, med alle de tilfælde af angreb der er lige for tiden.

• #23   11. aug 2009 ja det er helt klart... uanset hundens størrelse skal de nu være i snor... Der er mange der er mange for hunde også før medierne blæste angrebene op...

• #24   11. aug 2009 ¤ Lykkebo ¤ ¨: Ej seriøst, råber de virkelig efter jer? Det er sq da noget underligt noget.....så længe de er i snor, kan folk da ikke være det bekendt!

• #25   11. aug 2009 Jeg synes det er rigtig træls at folk er så rædselsslagne for alle slags hunde. Muskelhunde er jo slet ikke farlige hvis de er ordentlig opdraget - det gælder egentlig alle hunde! i min familie har vi 4 hunde: en labrador blanding, en halv border collie halv golden retriever, en Jack russel terrier og en schæfer. Synes det værste er at der bliver pisket så meget stemning op omkring muskelhunde for det går udover alle hunde, og nogen folk tror at alle hunde bare bider og det er jo langtfra tilfældet. De fleste hunde er søde og rare.

• #26   11. aug 2009 jeg har selv to !
    engelsk stafford shire bullterrie
    og en Engelsk bulldog - den engelske bulldog ligger og leger rundt med en lillle ''flabet'' hvalp på 9 uger som tonser rundt om hende og bider hende '' det er da kamphunden''? d; haha men det jeg prøver at sige er at man sagtens kan opdrage dem ordenligt (;

Knus 0s

Kommentér på:
Argh! En muskelhund!

Annonce