{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Suk.. jeg opgiver snart {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften siger så opgviver jeg snart.. smiley

jeg er 21 år gammel, bor i eget lile rækkehus og sådan.. og har en dejlig kæreste, en god familie og en god veninde.. ku man ønske sig mere?

tjaah.. jeg blev for 2 års tid siden psykisk syg, dvs. jeg fik en depression, en psykose og uspificerede personlighedsforstyrrelser.. det var en ordentlig omgang, og det har kostet mig 6 indlæggelser på psykiatisk hospital...

men nu er det "slemme" ligesom overstået, jeg har været i medicinsk behandling siden jeg blev syg, men stoppede så med medicinen for godt 4-5 måneder siden. jeg har kæmpet en kamp da det var meget svært at stoppe med de piller.. men nu er har jeg det rigtig godt.. smiley

men nu kommer det så... jeg har nu søgt ind på uddannelse 2 steder, og det ene fik jeg afslag på grundet min sygdom, og den anden pga. venteliste.. smiley
jeg har følt mig "rask" siden januar måned.. og jeg er ved at gå til over at sidde herhjemme dagen lang.. grundet jeg bor i rækkehus (som kommunen har givet mig), har jeg ikke råd til at gøre noget sådan rigtigt... smiley

jeg skal formentligt i aktivering hos kommunen nu da jeg ikke er kommet ind på en af uddannelserne, og det vil jeg bare ikke slet ikke! jeg ved selv og for det afvide af mine nære at jeg har et godt hoved og sådan, så vil jeg virkelig ikke spilde min tid i aktivering, men kommunen mener ikke jeg er klar til et fuldtidsjob.. smiley

puha.. ja jeg sidder bare her og græder, fordi jeg synes det er øv at jeg skal dømmes på min sygdom, selvom jeg har det fint nu skal jeg stadig stemples som gak gak.. og det gør vildt ondt..

viille bare ønske folk så hvor meget fremskridt jeg har gjort til nu.. og give mig en chance for at jeg kan komme igang og få en ordentlig tilværelse igen.. :S

jeg beder jer kun skrive seriøse svar, hvis der altså er noget at svare på.. jeg skulle bare ud med det på en eller anden måde...

hilsen Michelle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suk.. jeg opgiver snart
  • #1   17. aug 2009 Det kan jeg godt forstå. Strengt at de bare dømmer dig som de gør. Hvis du er ude af medicinen og føler dig rask, så er du det vel også..

  • #2   17. aug 2009 Det lyder som en hård tur ! det er så surt nåt folk ikke vil give en , en chance for at vise hvad man dur til !

  • #3   17. aug 2009 ja det gør virkelig ondt.. :S

    men nu ringer min bostøtte (en dame der kommer og snakker med min 1 gang ugentligt, og som hjælper med mig med at handle og sådanne ting), til min sagsbehandler på kommunen imorgen, også håber og beder jeg til at vi kan komme på en fornuftig løsning på det her...

    tak for jeres svar

    hilsen Michelle


  • #4   17. aug 2009 winnie>> ja det håber jeg også at det bliver planen, at jeg kommer ud og lave noget, også kommer igang.. netop for at vise kommunen og uddannelserne at jeg godt kan..




  • #5   17. aug 2009
    Syntes du skal læse dette indlæg;
    http://www.heste-nettet.dk/forum/1/1968143/1968143/

    Det viser virkelig at man ikke skal lade andre begrænse sig og lade dem bestemme hvad man må og kan..


  • #6   17. aug 2009 krikken> smiley hih ku ik lade være med at smile da jeg læste det... det er sandt, man kan jo hvad man vil...
    har også netop snakket med min kæreste, og han er meget opbakkende opkring det her, og han vil hjælpe mig med at finde et godt job hvis det er, og ellers støtte mig i den aktivering der...

    jeg er bare nødt til at have en vis økonomi for at blive boende her.. :S sååh men ja jeg tager til det kommune møde når det bliver planlagt og somsagt håber jeg på vi kan finde en fornuftig løsning..

    men ja, jeg har faktisk være syg i længere tid (uofficelt), og det var imens jeg tog en HF... men da jeg så bæev student, tog det hele sku til og så blev det rigtigt slemt..

    men ja jeg ved jo det kan lade sig gøre.. så jeg må jo "op på hesten igen"

    og endnu engang tak for henvendelserne.. smiley


  • #7   17. aug 2009 puh.. det var lidt af et dejavu at læse det du har skrevet...

    jeg måtte selv tage pause i min videregående uddannelse pga personlighedsforstyrrelse, depression og stress... Jeg er i gang med terapi og medicinsk behandling, men ja det er en svær omgang...
    Jeg traf den beslutning at anskaffe mig en hest, nu hvor jeg går sygmeldt herhjemme... Det viste sig at være den bedste beslutning jeg nogensinde har taget mig... Han hjælper mig meget igennem...

    Jeg skulle raskmeldes her i sommers, men bedst som det var oppe over valgt en meget meget tæt nær ven at tage livet af sig selv... BANG ned i hullet igen.... så nu har jeg taget orlov fra uddannelsen i et halvt år mere og kæmper mig op igen... Men jeg er så nervøs for at stå i samme situation som du står i nu.. at blive stemplet på tidligere psykisk lidelse når jeg skal ud på arbejdsmarkedet....

    Ja en længere historie herfra... Men et kæmpe skulderklap herfra, og et super godt gået... Håber du får vist dem at deres latterlige gamle fordomme, kun er til at lukke op og skide i.. (undskyld sproget)


  • #8   17. aug 2009 camilla>> ja det håber jeg også... det gør mig ondt med din ven.. men jeg ved at man godt kan komme ovenpå igen... og det skal du nok også komme...

    jeg er nødt til at være stærk... og jeg tror det kan lade sig gøre når jeg har så meget opbakning fra kæresten og veninden.. så håber jeg det lykkedes.. for det er ik iorden at stemple folk sådan der... vi er sku lige så gode som alle andre! smiley og det vil jeg gøre alt hvad jeg kan for at bevise til det kommune møde når det er!


  • #9   17. aug 2009 det er bare med at klø på og vise at de godt kan! og selvom det kræver overtalelse fra din side, må du aldrig give op!
    hvor der er vilje er der en vej! og den vej skal du nok finde!

    Jeg vil nok starte ud med noget deltidsjob, da det egentlig er ret hårdt at starte ud som fuldtid, selv for en der ikke har været syg...

    men min støtte skal du have smiley


  • #10   17. aug 2009 mange tak skal du have janni... smiley

Kommentér på:
Suk.. jeg opgiver snart

Annonce