Slægtsforskning {{forumTopicSubject}}
Ja, sidder lige for tiden og kigger vores mega-store slægtsbog igennem fra min fars side med omkring 2000 sider.
Ser lidt på blandt andet erhverv. Der er faktisk noget interressant imellem.
Nogle af Gaardejerne (det er en gammel bog) begyndte at opdyrke den jyske hede, hvilket præsten i området åbenbart ikke kunne tåle at høre om, så han fik hjertestop og døde af det.
Så har vi i et par generationer ejet en Rutebilsstation, som vi efter 4-5 generationers familieeje har solgt til D.S.B.
Så er der et par livgarder for Dronningen, samt en Rider af Dannebro.
Ellers er de fleste Gaardmænd, Landmænd eller noget i den stil og en masse Tjenestepiger.
Min familie stammer fra vidt omkring. Ud over der kommer nogen fra det meste af DK, så er der også fra blandt andet Sverige, Indien, Grønland og Singapore, så min familie er noget af en blandet landhandel.
Ved i noget spændende om jeres slægt?
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
Nej, har aldrig søgt i sådan noget,
men min farfar, da han levede i sine unge dage, var også livgarde for dronningen
okt 2007
Følger: 72 Følgere: 142 Heste: 25 Emner: 154 Svar: 1.570
Så kan det være de har kendt hinanden
ASSI -nydamsmr.milan
Det må da være meget fedt med en isfabrik ejer i familien, kan i så få billige is? Ej, bare for sjov det sidste
jun 2006
Følger: 66 Følgere: 66 Heste: 10 Emner: 19 Svar: 380
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 78 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.477
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.513
Men min oldefar han var frihedskæmper i 2. verdenskrig.
Min morfar har været livgarde for dronningen
Og så har jeg rigtig meget familie på Færøerne, så er også Færing, og så lidt tilbage i familien der er der også nogle tyskere
Det var lidt hvad jeg vidste
aug 2005
Følger: 62 Følgere: 65 Heste: 1 Emner: 95 Svar: 797
Min familie er vidst også ret vigtige, for det første er Figgé et beskyttet familienavn, så de fleste der hedder det, er jeg i familie med
Min morfars fars fætter var faktisk statsminister i Danmark. Jens Otto Krag
Jeg hedder iøvrigt også selv Krag. Og så kan man jo diskutere om jeg er stolt af at hedde Krag
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.475
men min efternavn er lukket;D dog var der en poloitimand som købte det, inden det blev lukket, til ham og hans familie xD
Slægtsforskning