Snæversynede "alternative" ??!! {{forumTopicSubject}}
Jeg elsker at nogle folk har anderledes meninger, synspunkter osv. end "de normale" (Jeg definerer i dette tilfælde de normale som de der udgør den største del af mængden)
MEN! Nogle af "dem" er simpelthen gået for vidt.
Jeg har en video herinde, af mig og min (afdøde) pony, der stejler i vandet. Det er ikke på kommando, eller noget i den dur, men det gjorde han altid, når han var i vandet og man ville stoppe ham eller dreje ham..
Så får jeg diverse beskeder om, at jeg er dyreplager og alt sådan noget gejl
Say what? : o
jeg tjekker så profilen ud, og den er ejet af en 12 årig "alternativ" lille unge, der tydeligvis ikke anede, hvad hun snakkede om (: Men helt ærligt?
JEG rider med bid, pisk og sporer - men af den grund generer jeg ikke de, der ikke gør (:
For mig er det mega lige meget, om folk har 10000000 hjælpemidler eller ingen - det er jo ikke mit problem?
Jeg kommenterer kun, hvis jeg kan se, at hesten lider overlast på nogen måde..
Jeg synes det er ærgeligt, at nogle ikke kan finde ud af, at sætte sig ordentligt ind i tingene før de udtaler sig - det får alt omkring "det alternative" til at virke utroligt useriøst og uovervejet. Det virker efterhånden som om, at det for (NOGLE!) af dem, kun handler om, at finde en hel masse mennesker, som de kan kritisere for deres ridestil, hvis ikke alle gør det på deres måde.
Jeg synes det er super ærgeligt, at det nu bliver vendt til en omgang snæversynet snobberi! ?
JEG vil altid gerne lægge ører til noget konstruktiv kritik, men når det ikke handler om andet end, at finde en masse at kritisere, så bliver det utrolig useriøst..
Men når folk bare lukker en hel masse (pis & papir) ud, uden at have noget at have det i? Det irriterer mig grænseløst! Især når de "små" herinde bliver overfaldet i deres videoer osv. fordi de måske rider med et forkert bid eller sådan noget ..
Andre end mig, der har lagt mærke til, at flere og flere efterhånden bare kaster med mudder, i stedet for at sige noget relevant??
Undskyld, hvis det er langt og usammenhængende xD
* DETTE ER IKKE FOR AT DISKUTERE BID VS. BIDLØS !!
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.534
feb 2007
Følger: 182 Følgere: 279 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.723
mange af dem som (undskyld jeg siger det) er relativt utrænede i det, går alt for meget om i træning på hestens præmisser og tror alt med bid, og pisk er mishandling
jeg rider bidløst men jeg kan da sagten se tingene fra bidrytternes synsvinkel
hvis du kan styre biddet (hvilket mange desværre ikke kan) så er det jo fint - men man ser jo desværre alt for tit at ryttere holder balancen i biddet, stopper kun med biddet, slår hesten unødigt osv
personligt mener jeg selv jeg er kvalificeret til at kommentere og evt kritisere folk da jeg har erfaring, øvelse og viden til det
og folk skal virkelig lade være med at svine hinanden til herinde - det skal squ være hyggeligt at være her
det er jo fint at komme med konstruktivt kritik.. men når man bare rakker ned så skal man hellere holde sin kæft!!!!!
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
- Jeg ved intet xD
apr 2007
maj 2004
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 70 Svar: 904
Jeg bliver helt ked, hvis jeg falder over en lille pige der stolt viser et video klip af hende og heste, der lave et eller andet.
Det kan godt være der er en masse fejl og mangler. Men ponyen lider ikke af det.
Og med det samme kastes der med mudder efter hende.
Ja, det er virkelig blevet slemt herinde.
feb 2007
Følger: 182 Følgere: 279 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.723
Nice one!!!
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 221 Svar: 791
jan 2007
antihero:
Jeg er bidrytter, men jeg ser også ofte folk, der bruger biddet forkert, hvor det er direkte synd for hesten - jeg kan sagtens se forskel på rigtigt og forkert .. Selvom jeg selv rider med bid (:
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 26 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 1.380
apr 2007
Nej'nej , sådan hænger det ikke sammen .
- man kan saaaagtens skrive, larme og fylde i landskabet, selvom man intet ved ! .. det er der vist adskellige HG-brugere der kender til .
<b>antihero</b>
What ?! Ungheste BAG lod ? Giver jo ingen mening !
jan 2008
antihero: Bag lod? En unghest? Kan ikke rigtigt se den mening der er ... Tror ikke der er nogen! En unghest BAG lod ?!
jan 2007
Den lagde sig der af sig selv, selvom man ikke havde fat i den..
Og den var ikke redet mere end et par uger da jeg sad på den første gang, og den gik bag lod fra første gang den havde rytter på ..
Men det er MEGET forskelligt fra hest til hest jo : o !
hader når folk mener, at samling gælder om, at rykke hovedet ind til halsen - sådan som JEG ser samling, skal det komme bagfra og UD I hånden - dvs. hånden står stille og man bruger så sine ben og sit sæde til at ride hesten frem og op i hånden bagfra - hesten får den korrekte holdning på samme måde - det tager bare lidt mere end de 4 minutter det tager at flå hestens hoved ned med biddet ..
jan 2008
jan 2007
jeg har arbejdet hos berideren osv. og hjalp med at ride en del af hestene. Nogle af dem går med hovedet i vejret, men de fleste lægger sig selv lidt til i hånden - hvor man så bare skal huske at have en helt rolig hånd, så de lærer at reagere på ben og sæde, og ikke på hånden..
Men den unghest der gik bag lod gjorde det konsekvent, når man satte sig på ryggen af den.. Den er efter De Noir, og faktisk har jeg set samme problem hos mange efter ham når de er unge (:
jan 2007
JA det er det nemlig - men det gør man jo ikke lige på en dag (:
Man skal jo være tålmodig - især med de unge, og gå langsomt fremad..
Snæversynede "alternative" ??!!