{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvis du skulle have hund. Stambog?
  • #1   5. sep 2009 nej det har ikke noget som helst med hundeb at gøre. smiley

• #2   5. sep 2009 Det er lige meget ;D
    KUN HVIS DU SKAL TIL KONKURANCER ER DET BEDST! (;

Men alle vores har aldrig haft stambog, min hund har det nu (han er dog os utrolig smukkere at kigge på, da han er helt ren (; )

Men det er ligemeget om du har det ;D

• #3   5. sep 2009 Jamen, hvis begge forældre har stambog, så er hvalpen vel ren. Men jeg forstår bare ikke, hvorfor nogle hvalpe så ikke har, når begge forældre har den. Er det bare, hvad avler selv vælger?

• #4   5. sep 2009 Maria hvis begge forældre har men hvalpen ikke har, er det fordi de ikke har gidet at tage på udstilling for at få avlsgodkendt forældredyrene, ganske enkelt, eller at der er et eller andet der gør de ikke kan blive avlsgodkendt. For det er ikke stamtavlen der koster det vilde.
    Og jeg mener ganske bestemt ihvertfalde i DKK at er man registreret opdrætter så må man ikke sælge uden stamtavle. Stamtavlen er også en garanti for dig.

Skal så siges at der ikke er stamtavle på nogle af mine 4 *S*

• #5   5. sep 2009 Bare husk en ting. En DKK stambog er ikke et kvalitets mærke eller lign.
    Bare fordi der er stambog kan hunden godt være ''tosset''.
    En hund uden stambog er lige så god.
    Taler af dyrt købte erfaringer.

• #7   5. sep 2009 Heidi selvfølgelig er der chancer for det også selv med DKK men det er altså ikke nær så tit, desuden ved man mere om hvad der ligger bag hunden ved at man kan gå ind og se det, samt der er mange racer med arveligesygdomme som skal ligge på et bestemt niveau alt efter race, det er da betryggende.
    Jeg siger ikke hunde med tavle er bedre hunde end dem uden, for det er de så absolut ikke, ville også være dumt af mig og sige eftersom jeg selv pt har 4 uden.

• #8   5. sep 2009 Mine 2 fantastiske skønne Golden drenge har ingen stamtavle. Deres far & mor havde.
    Jeg må nu ærligt indrømme at mine hunde er nogle über S K Ø N N E og fantastiske drenge - med eller uden stamtavle (:

• #9   5. sep 2009 Jeg er ikke i tvivl - jeg ville vælge en hund med stambog. Herudover vil jeg have lov til at besøge den flere gange mens den er hvalp, se dens mor og hvis muligt også dens far
    Herudover skal man vurdere hvordan hundene har det, hvor meget de har været i hænder mv - de første 8 uger af hvalpens liv betyder meget, så derfor er det vigtigt at den har haft det godt, så den er klar til at komme ud og møde verden sammen med dig

• #10   5. sep 2009 Altså, til det med at stamtavlehunde skulle være "bedre" end hunde uden stamtavle...

Jeg har en onkel og tante, der har haft en masse fine dyre hunde med stamtavle, de har alle fejlet det ene eller andet, og er næsten alle døde i en alder af ganske få år. Det er altså rimeligt mange hunde, det drejer sig om. Og det var fra mange forskellige opdrættere.

Et sted, jeg skulle ud at besøge, havde de en schæffer, der også kom fra et fint sted og havde fin stamtavle. Men den var meget aggresiv, og hvis man spurgte, om den kunne finde på at bide, var ejerne ikke sikre. De havde haft en anden hund fra samme sted, den havde været på samme måde.

Herhjemme har vi lige nu 3 hunde, to af dem race-rene (vi har ingen stamtavle på dem, da vi har fået den ene fra internat som voksen, og den anden var blevet købt af en dame med det formål at sælge hende videre en måned senere for det dobbelte).
    Blandingen er solid og holdbar, 7-9-13, og den ene racehund er absolut ikke normal af sind (ikke aggresiv eller noget, han gør bare nogle meget mærkelige ting, som hunde ikke bør gøre) og den anden er på medicin og har været alvorligt syg igennem mange år, og kommer formentlig ikke af medicinen igen.

Ja, jeg synes altså indtil videre at racehunde med stamtavle er nogle små skvat i forhold til blandingshundene smiley

• #11   5. sep 2009 Godt nok emne skift - undskyld. Men sidder og tænker over, hvor mange der egentlig K U N vil have en hund med stambog, men om eks. en hest har stamtavle eller ej er ligegyldigt.
    Kan self. se det hvis hunden skal bruges til avl/konkurrence, men hvis det nu ''bare'' skal være en skøn familiehund, hvad skal man dog så bruge den stambog til ?

• #12   5. sep 2009 Line: Avler du ikke også ? (:
    Eller er det fortid nu ? (;
    Kan forstå det når man skal avle, men hvis det nu skal være en hygge/konkurrence hest, betyder stamtavlen så noget ? (:

• #13   5. sep 2009 Der er mange der ikke forstår at en stamtavle IKKE kun er noget til udstilling, en stamtavle SIKRE dig at opdrætteren har haft mulighed for at UNDGÅ arvelige sygdomme som f.eks ligger til race du evt vælger. det er fis at man kun bruger en tavle til udstilling.

Hvis du vælger med dkk tavle så har de visse regler for at hver enkelt race skal tjekkes for evt arvelige sygdomme inden de må indgå i avl. f,eks hunde som har tendens til hd de skal f.eks have lavet en hd test og hvis den så er dårlig må hundne ikke bruges i avl. for at undgå at den laver hvalpe med dårlige led som den nye ejer så kan risikere at skulle betale kassen for ved dyrlægen

nogen racer lider af arvelig øjensygdomme og ja jeg kunne blive ved..

for din egen skyld så køb med tavle, det kan sagtens betale sig

• #14   5. sep 2009 Heide:
    Hvad nu hvis begge forældre så har tavle og hvalpene ikke har ?
    Hvalpene skal ikke bruges til konkurrence, avl eller noget. De skal bare kunne funkere som skønne familie hunde. Betyder tavlen så noget ?

• #15   5. sep 2009 alle hunde kan risikere at have fejl, er selv blevet snydt af en fra dkk men det skræmmer mig ikke for det er 1 uf ad 10 det sker ved, du skal først finde den race du vil have, så gå ind under dkk så kan de henvise dig til special klubben af den race og så ta ud til de forskellige opdrætter og tal med dem og dan dig et indtryk af hvordan de er hvordan deres hunde er osv og hvad de ligger vækgt på når de avler hvalpe..

har selv haft købt en kat uden tavle, den var en bladning og det viste sig at moren var af en race der har tendens til FIP som er en dødelig uhelbredelig virus, plus mange andre ting den race har af arvelige sygdomme, men pga dne ik havde tavle var tingene ikke tjekket og jeg stod så med en kat der var død som kun 6mdr gammel,

ja det kan altid ske men med en tavle uanset hund eller kat, så kan opdrætteren tjekke det og formindske det så godt de kan, og det er det værd.

• #16   5. sep 2009
    Well, mig og stamtavler er ikke så gode venner efter jeg så en dokumentar med hvor fucked up i hovedet er der.
    Har ingen anelse om at tingene ligger sådan i Danmark - med med de udtagelserne menneskerne bag kommer med det, skulle det ikke undre mig at det også er noget tys tys her hjemme lige som så meget andet.

Dokumentaren er på engelsk men til at forstå for en der kan bare nogenlunde engelsk; http://www.youtube.com/watch?v=3O0l0f50AAk

Der er 6 dele - resten kan findes når filmen slutter eller under related videos.

Kommentér på:
Hvis du skulle have hund. Stambog?

Annonce