591 visninger
|
Oprettet:
4. sep 2006 Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.260
DSB´S høje priser... {{forumTopicSubject}}
er der andre en mig som syns at de priser de har på tog og busbillet er meget høje.
Har skrevet en klage til dem så må vi se hvad jeg for ud af det.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Jo flere der tager offentlig transport, jo lavere kan de sætte prisen.
Altting hænger sammen med kundemængden.
Så folk burde tage bussen der går lige forbi istedet for at køre de skide 8km i bil :o)
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.404
sep 2007
Mit uddannelses kort koster 990kr for 3 måneder m. bus i 4 zoner m. fynbus.
Syntes generalt fynbus er ret fair med priserne.
sep 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.260
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 44 Heste: 6 Svar: 2.894
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
Deres service er det laveste og mest platte jeg nogensinde har set
og deres zone inddeling er helt til grin.
rejser med det offetnlige hver dag lige i øjeblikket, og hold op hvor er jeg bare skuffet og træt af dem, det er ådan ca hver anden dag jeg kommer stort forsent fordi der enten: mangler lokofører, er faldet en kørerledning ned, fejl på signalet har sågar prøvet at deres undskyld var at der manglede et tog.. et tog kan ku da ikke bare forsvinde, de ved vel godt hvor mange toge de skal bruge.
Når jeg får mit kører kort kører jeg ikke længere med dsb eller støtter dem på nogen tænkelig måde
sep 2007
Også er der bare mig der ikke har haft dårlige erfaringer med DSB - hverken intercity eller regional
Kun en gang hvor det var forsinket en halv time, andre gange har det været max 10 min.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.446
Køreturen i bil tager 15-20 minutter, og med de offentlige kan jeg - når jeg er heldig - gøre det på 55 minutter.
Så er der også problemet med busser, der skal ligge og køre igennem en masse byer inden de når endestationen. Når jeg skal til en by, der ligger 12 km væk, tager det 45 minutter med bussen, fordi den først skal til byer i andre retninger.
Og så er der forsinkelserne. Nu har jeg gået på gymnasiet i 2 måneder, og ikke én dag - har holdt nøje regnskab - er bussen kommet til tiden! Den kommer altid mellem 3 og 12 minutter for sent. Så skal jeg sidde og stresse over om jeg kan nå et tog i den anden ende.
En af dagene skulle jeg med tog, der var signalfejl så toget holdt pludselig stille i et kvarter mellem stationerne. Det var aften, så hvis jeg ikke nåede toget, skulle jeg vente 1½ time på det næste. Jeg tænkte, at når det nu var aften, og der kørte så få toge, ville de nok kunne finde ud af at ringe til endestationen og bede dem holde toget tilbage. Men nej, selvfølgelig ikke. Og da jeg ville bruge ventetiden på at klage, var der helt lukket og slukket, ingen var på arbejde, så hold op jeg var sur x)
Nej du, jeg tager hellere bilen end at skulle betale skyhøje priser for deres dårlige service
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Jeg har altid været pro cykl og offentlig transport.. indtil jeg mødte det offentligt transport system i kbh. hold da kæft, fyldte busser, forsinkede busser, røv dårlig service og så er det pisse dyrt.
Nej du så snart jeg får lidt flere penge så køber jeg en bil. For service og pris her er helt uacceptabelt
sep 2007
Jeg bor ca. 20 km væk fra mit gymnasium :o).
Skal med bussen kl. 6:43 for at være nede på busstationen kl. 7:10 - her skal jeg så vente i en halv time på en bus der går ud på gymnasiet kl. 7:35 ca - nogle gange køre den lidt senere.
Kunne tage en bus et kvarter senere når jeg tager afsted, men det er ikke altid man når den anden så.
Når jeg skal hjem går der en bus hver hele time - hvilket vil sige, når man ikke at tage en bybus oppe fra gymnasiet som køre hver time kl 21 og 24 min over hvert klokkeslet så skal man gå ned til stationen - hvilket tager 25min også når man det kun lige når man får fri kl. halv to fx.
Busserne går hver hele time næsten ind til kl. 20 men derefter går der først en kl. 22 dvs. man kan ikke komme hjem til mig efter kl. 22 da denne bus er den eneste der køre ud forbi mig.
Om morgenen når man skal møde kl. 10 går der kun en bus kl. 22 min over 9 så man er det nede kl 10 - hvilket intet hjælper og der går ingen ved 8 tiden, kun en kl. 7 så man kommer to timer for tidligt.
Men så længe jeg kan komme hjem, så er jeg glad. De har snakket om at nedlægge busruten ude ved os, hvilket vil betyde at min. 40 unge ikke kan komme hen til deres uddannelse og nogle stykker voksne kan ikke komme på arbejde.
Samt jeg heller ikke kan komme til tandlæge, i biografen, shoppe eller andet uden mine forældre køre mig i bilen hvis ikke der er den bus.
Derfor, så længe bussen bare er der - så er jeg glad.
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.036
Har også månedskort og selvom jeg får SUrabat synes jeg at det er dyrt, men tror ikke at der er noget at gøre, desværre
DSB´S høje priser...