{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DSB´S høje priser...
  • #1   20. okt 2009
    Jo flere der tager offentlig transport, jo lavere kan de sætte prisen.
    Altting hænger sammen med kundemængden.

Så folk burde tage bussen der går lige forbi istedet for at køre de skide 8km i bil :o)

• #2   20. okt 2009 tja synes nu der er 10000000000 mennesker med det offentligt i kbh. alligevel forlanget de 1200 kr om mdr for mit månedskort, de røvhuller! Vil koste det samme for mig at have bil.

• #3   20. okt 2009 Jeg synes det er dyrt ja, men jeg tager gerne offentlig transport, da jeg mener jeg bør gøre det for miljøet (: Andre steder sviner jeg lidt mere, spiser kød, har lys tændt mm.

• #4   20. okt 2009
    Mit uddannelses kort koster 990kr for 3 måneder m. bus i 4 zoner m. fynbus.
    Syntes generalt fynbus er ret fair med priserne.

• #5   20. okt 2009 for mig koster det 31.5 kr for 3 zoner og vis jeg nu er væk længre end 1 time så skal jeg af med 31.5 igen så der er i alt 63 kr jeg bruger på bare for at komme frem og tilbage. og når man er på kontant hjælp så der det mange penge...

• #6   20. okt 2009 køb wild card, kommer selvfølelig an på hvor langt du skal om det giver rabat.

• #7   20. okt 2009 synes deres priser er helt urimelige.
    Deres service er det laveste og mest platte jeg nogensinde har set
    og deres zone inddeling er helt til grin.

rejser med det offetnlige hver dag lige i øjeblikket, og hold op hvor er jeg bare skuffet og træt af dem, det er ådan ca hver anden dag jeg kommer stort forsent fordi der enten: mangler lokofører, er faldet en kørerledning ned, fejl på signalet har sågar prøvet at deres undskyld var at der manglede et tog.. et tog kan ku da ikke bare forsvinde, de ved vel godt hvor mange toge de skal bruge.
    Når jeg får mit kører kort kører jeg ikke længere med dsb eller støtter dem på nogen tænkelig måde

• #8   20. okt 2009
    Også er der bare mig der ikke har haft dårlige erfaringer med DSB - hverken intercity eller regional smiley
    Kun en gang hvor det var forsinket en halv time, andre gange har det været max 10 min.

• #9   20. okt 2009 Krikken: Hvis det var så let gjorde folk det nok smiley Hele bussystemet fungerer jo ikke spor godt, man kan ikke komme ret mange steder hen. For at komme til mit gymnasium, som ligger 18 km væk, skal jeg først tage et tog et godt stykke østpå. Så tager jeg med en bus (de dage hvor toget kommer til tiden, så jeg kan nå den) tilbage af samme vej, og så et stykke mere vestpå.
    Køreturen i bil tager 15-20 minutter, og med de offentlige kan jeg - når jeg er heldig - gøre det på 55 minutter.

Så er der også problemet med busser, der skal ligge og køre igennem en masse byer inden de når endestationen. Når jeg skal til en by, der ligger 12 km væk, tager det 45 minutter med bussen, fordi den først skal til byer i andre retninger.

Og så er der forsinkelserne. Nu har jeg gået på gymnasiet i 2 måneder, og ikke én dag - har holdt nøje regnskab - er bussen kommet til tiden! Den kommer altid mellem 3 og 12 minutter for sent. Så skal jeg sidde og stresse over om jeg kan nå et tog i den anden ende.

En af dagene skulle jeg med tog, der var signalfejl så toget holdt pludselig stille i et kvarter mellem stationerne. Det var aften, så hvis jeg ikke nåede toget, skulle jeg vente 1½ time på det næste. Jeg tænkte, at når det nu var aften, og der kørte så få toge, ville de nok kunne finde ud af at ringe til endestationen og bede dem holde toget tilbage. Men nej, selvfølgelig ikke. Og da jeg ville bruge ventetiden på at klage, var der helt lukket og slukket, ingen var på arbejde, så hold op jeg var sur x)

Nej du, jeg tager hellere bilen end at skulle betale skyhøje priser for deres dårlige service smiley

• #10   20. okt 2009 Helt enig med "en hver.."

Jeg har altid været pro cykl og offentlig transport.. indtil jeg mødte det offentligt transport system i kbh. hold da kæft, fyldte busser, forsinkede busser, røv dårlig service og så er det pisse dyrt.

Nej du så snart jeg får lidt flere penge så køber jeg en bil. For service og pris her er helt uacceptabelt

• #11   20. okt 2009
    Jeg bor ca. 20 km væk fra mit gymnasium :o).

Skal med bussen kl. 6:43 for at være nede på busstationen kl. 7:10 - her skal jeg så vente i en halv time på en bus der går ud på gymnasiet kl. 7:35 ca - nogle gange køre den lidt senere.
    Kunne tage en bus et kvarter senere når jeg tager afsted, men det er ikke altid man når den anden så.

Når jeg skal hjem går der en bus hver hele time - hvilket vil sige, når man ikke at tage en bybus oppe fra gymnasiet som køre hver time kl 21 og 24 min over hvert klokkeslet så skal man gå ned til stationen - hvilket tager 25min også når man det kun lige når man får fri kl. halv to fx.

Busserne går hver hele time næsten ind til kl. 20 men derefter går der først en kl. 22 dvs. man kan ikke komme hjem til mig efter kl. 22 da denne bus er den eneste der køre ud forbi mig.

Om morgenen når man skal møde kl. 10 går der kun en bus kl. 22 min over 9 så man er det nede kl 10 - hvilket intet hjælper og der går ingen ved 8 tiden, kun en kl. 7 så man kommer to timer for tidligt.

Men så længe jeg kan komme hjem, så er jeg glad. De har snakket om at nedlægge busruten ude ved os, hvilket vil betyde at min. 40 unge ikke kan komme hen til deres uddannelse og nogle stykker voksne kan ikke komme på arbejde.
    Samt jeg heller ikke kan komme til tandlæge, i biografen, shoppe eller andet uden mine forældre køre mig i bilen hvis ikke der er den bus.

Derfor, så længe bussen bare er der - så er jeg glad.

• #13   21. okt 2009 synes at det er sindssygt med 21kr for en to-zoners billet!
    Har også månedskort og selvom jeg får SUrabat synes jeg at det er dyrt, men tror ikke at der er noget at gøre, desværre

Kommentér på:
DSB´S høje priser...

Annonce