{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

Led knækking - Vane {{forumTopicSubject}}

Det desværre gået hen og blevet en vane for mig at knække led. Jeg tænker ikke over det jeg gør det bare pludseligt, og jeg kan knække med alt. Sågar albuerne :s
Det jo ikke særlig sundt for mine led, og jeg vil helst undgå dårlige led når jeg bliver ældre.
Samt er jeg ved at blive godt træt af det.

Men jeg ved ikke hvordan jeg skal stoppe, jeg gør det simpelthen uden og tænke over det. Prøver at gribe mig i det, men min krop reagere heletiden hurtiger end min hjerne :S Ellers så kommer jeg først i tanke om jeg ikke skal gøre det når jeg har gjort det.

Er der nogle der kan hjælpe til hvordan jeg stopper?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Led knækking - Vane
  • #1   30. okt 2009 Der er faktisk ikke noget bevis for at det skader leddene. Al undersøgelse på området viser at det faktisk kun bare er en vane, der kan genere andre mennesker med lyden.

Men hvis du ønsker at stoppe, er der jo ikke andet for end at prøve at gribe dig selv i det og stoppe så snart du opdager du gør det.

• #3   30. okt 2009 har også samme problem .. Og hvis jeg tænker på jeg ikke må, så begynder mine led at gøre ondt .. og så knækker jeg dem ..

• #4   30. okt 2009 Jeg gjorde det da jeg var lille. Så sagde min læge mor til mig at jeg fik slidgigt hvis jeg ikke holdte op.
    Så begyndte jeg jo at tænke ret meget over det og selvom man ikke kan undgå at gøre det ubevist engang imellem, så kan du til at starte med jo bare stoppe nogle af gangene. Og før eller siden bliver man så bevidst om det at man bare holder op. Det gjorde jeg i hvert fald. Har ikke gjort det i 15 år eller noget i den stil.

• #5   30. okt 2009
    Tænk over hvordan andre mennesker har det med det :).
    Jeg syntes det er direkte klamt og beder altid folk om at stoppe, da jeg ikke kan klare lyden af det overhovedet - især ikke ved fingrene.

• #6   30. okt 2009 Jeg kender det også alt for godt! Jeg har knækket håndled og storetå, men det er jeg holdt op med. Jeg knækker stadig ryk og nakke... Jeg prøver også at stoppe med det...!

Måden jeg stopper er at sige at fra i dag af vil jeg aldrig gøre det mere. Og det er et løfte som jeg holder! Nogle gange kan man få lyst til at knække, men så siger man til sig selv "Jeg lovede mig selv..." og så lader jeg være. Hvis man ikke har knækket i lang tid får man heller ikke lysten til det. Så gør dig selv den tjeneste at stoppe...

• #7   30. okt 2009 Oka smiley Tak for svarende smiley

• #8   30. okt 2009
    jeg knækker også konstant ;s knækker:
    Tæer, fodled, knæ, hofter, lysken, skulder, albue, håndled, fingre, nakke og ryg ..
    og jeg kan ikke lade være (:
    Har dog for nylig være inde og blive scannet for gigt pga. smerter i alle mine led, men der var INTET.
    så hvis det skadede, tror jeg at de havde set det på min scanning (:

• #9   31. okt 2009 Nej men Beck du er 17 år gammel. Bare vent til du bliver 60 smiley

• #10   31. okt 2009 Det er sundt at knække ryg!

• #11   31. okt 2009 Signe B:

Det er mega lige meget, til den tid har jeg sikker knogleskørhed alligevel (ligger i generne :/)

Kommentér på:
Led knækking - Vane

Annonce