{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
283 visninger | Oprettet:

Malkekøer, ansvar for velfærd.. {{forumTopicSubject}}

..

Vil helst undgå indlæg her om at man ikke skal drikke mælk, det er ikke dét jeg vil debaterer.

Landet ligger sådan, at jeg har nu i ca et år, arbejdet hos naboen, på en gård, med malkekvæg.

Jeg var oprindelig meget glad for det, elsker alle dyr, også køer, og arbejdet var at fodre kalve og hjælpe med at malke.

LIGE INDTIL, jeg skulle arbejde sammen med deres karl, en mand fra Ukraine, kan ikke snakke dansk at all, og meget lidt engelsk.

Nå, han var super træls fordi, han er.. en dyremishandler o:

han råber og skriger og slår og sparker køerne, og har flere gange stukket dem med diverse værktøj smiley

dét ville jeg self ikke være vidne til, og gik STRAKS til ham der ejer gården, og han blev meget sur og sagde det til ham.. men dum som han er, fattede han ingenting, heller ikke på engelsk..

dette er sket gentagende gange, siger det hver eneste gang, der bliver ikke gjordt noget ved det, og det kan jeg ikke klarer..

Nu føler jeg ikke jeg kan gører mere, så i dag sagde jeg op o:

kan ikke klarer det.

Måtte bare ud med det, der er satme ikke meget ansvar i gårdejerne, at de vil lade sådanne ting foregå, og blive ved..

Hvad er jeres mening om det? gjorde jeg det rigtige?

undskyld det blev så langt, men det er stadig en forkortet udgave af sagen(:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Malkekøer, ansvar for velfærd..
  • #1   3. nov 2009 Jeg syntes at du gjorde det rette, man behandler ikke dyr sådan.
    Men hvad sagde ejeren til, at du sagde op???

• #2   3. nov 2009
    Selvfølgelig, du protesterede og fortalte det til 'lederen'.
    Og sagde så op fordi du ikke ville mere - ville have være nice hvis du havde sagt det var pga. ham (? ved ikke om du sagde det ).

• #4   3. nov 2009 ja, synes heller ikke der var mere jeg kunne gøre?

jamen, hun blev helt stille, og lidt overrasket og skuffet tror jeg. (:

• #5   3. nov 2009 Ej hvor sygt..

• #6   3. nov 2009 Måske han skulle have fået det vist fysisk, - altså når du tog ham i at sparke en ko, så råb nej, - spark ham over benet, og lad ham det forstå på denne måde, så han både hører, ser og mærker hvad du mener....- tror jeg, at jeg ville have gjort... Men det er en dum situation..

• #7   4. nov 2009 du gjorde abolut det rigtige og jeg ville melde det til politiet, da manden højst sandsynligt er i dk ulovligt...

Ellers synes jeg Marie og Timons idé er rigtig god smiley

• #8   4. nov 2009 allesammen: Hvad regner i mig for? jeg er 15!? jeg kan da ikke stå og råbe ad en fuldvoksen muskoløs mand, der ikke forstår hvad jeg siger? det er da dem der ejer gården's ansvar, og ja self fortalte jeg dem at det var mest pga ham jeg sagde op.

Marie&Timon: jeg var medhjælper i deres stald 2 gange i ugen, og ville aldrig synes det var mit ansvar at forklarer ham han ikke skulle mishandle dyrene, det burde de da selv gøre, de arbejder jo sammen med ham hver evig eneste dag!

og ja, det var skide ubehageligt, fik den følelese laangt inde i mig som jeg slet ikke troede jeg havde, den kom frem, en blanding af raseri, væmmelse, had og jaa.. ved sgu ikke hvad.. (":

Kommentér på:
Malkekøer, ansvar for velfærd..

Annonce