Malkekøer, ansvar for velfærd.. {{forumTopicSubject}}
..
Vil helst undgå indlæg her om at man ikke skal drikke mælk, det er ikke dét jeg vil debaterer.
Landet ligger sådan, at jeg har nu i ca et år, arbejdet hos naboen, på en gård, med malkekvæg.
Jeg var oprindelig meget glad for det, elsker alle dyr, også køer, og arbejdet var at fodre kalve og hjælpe med at malke.
LIGE INDTIL, jeg skulle arbejde sammen med deres karl, en mand fra Ukraine, kan ikke snakke dansk at all, og meget lidt engelsk.
Nå, han var super træls fordi, han er.. en dyremishandler o:
han råber og skriger og slår og sparker køerne, og har flere gange stukket dem med diverse værktøj
dét ville jeg self ikke være vidne til, og gik STRAKS til ham der ejer gården, og han blev meget sur og sagde det til ham.. men dum som han er, fattede han ingenting, heller ikke på engelsk..
dette er sket gentagende gange, siger det hver eneste gang, der bliver ikke gjordt noget ved det, og det kan jeg ikke klarer..
Nu føler jeg ikke jeg kan gører mere, så i dag sagde jeg op o:
kan ikke klarer det.
Måtte bare ud med det, der er satme ikke meget ansvar i gårdejerne, at de vil lade sådanne ting foregå, og blive ved..
Hvad er jeres mening om det? gjorde jeg det rigtige?
undskyld det blev så langt, men det er stadig en forkortet udgave af sagen(:
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 6
Men hvad sagde ejeren til, at du sagde op???
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Selvfølgelig, du protesterede og fortalte det til 'lederen'.
Og sagde så op fordi du ikke ville mere - ville have være nice hvis du havde sagt det var pga. ham (? ved ikke om du sagde det ).
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.191
jamen, hun blev helt stille, og lidt overrasket og skuffet tror jeg. (:
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.246
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 429
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Ellers synes jeg Marie og Timons idé er rigtig god
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.191
Marie&Timon: jeg var medhjælper i deres stald 2 gange i ugen, og ville aldrig synes det var mit ansvar at forklarer ham han ikke skulle mishandle dyrene, det burde de da selv gøre, de arbejder jo sammen med ham hver evig eneste dag!
og ja, det var skide ubehageligt, fik den følelese laangt inde i mig som jeg slet ikke troede jeg havde, den kom frem, en blanding af raseri, væmmelse, had og jaa.. ved sgu ikke hvad.. (":
Malkekøer, ansvar for velfærd..