{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Hvad er jeres mening om dette? {{forumTopicSubject}}

Han var fuldstændig indsmurt i blod. Hans bukser og jakke var revet i stykker, og han var mørbanket over hele kroppen. Skoleinspektør Jens Lønberg gennemførte dog sit opsigtsvækkende foretagende. Som nok den eneste person i Danmark i nyere tid nedlagde han en fuldvoksen kronhjort med kun en kniv.

Men det var vanvittigt. Det var virkeligt så dumt, det kunne være. En kronhjort med sådan et gevir er altså livsfarlig at gå i lag med. Jeg skulle have skudt den i stedet for, siger Jens Lønberg, der nu her nogle dage efter kampen stadig er øm over det meste af kroppen.

Jens Lønbergs drabelig kamp udspandt sig, da han i skumringen kørte hjem fra en jagttur i Klosterheden i Vestjylland. På Vilhelmsborgvej spærrede to biler imidlertid vejen... katastrofelyset var tændt.

Da jeg går hen til bilerne, kan jeg se, at den ene bil stort set er totalskadet. Den har ramt en kronhjort, og hjorten ligger der på vejen. Det er en stor han. Jeg kan se, at kæben er fuldstændig smadret og dens ene ben er brækket. Den er i live, men næsten bevidstløs, fortæller Jens Lønberg.

Den handlekraftige skoleinspektør besluttede som en selvfølgelighed at aflive det lidende dyr. Til formålet hentede han sin Puma-jagtkniv, der har bladlængde på 12 centimeter.

- Den ligger jo der helt stille, så jeg beslutter mig for at stikke den direkte i hjertet. Men kniven er svær at få ind, men da den så først går igennem skindet, så vågner kronhjorten. Den springer op. Fuldstændig vild.

Den fægter med det store gevir, og jeg kaster mig om halsen på den for at holde den nede. Jeg er jo bange for, at den hårdt såret vil flygte ind i skoven, fortæller Jens Lønberg.

Det viser sig dog ret svært at holde den store kronhjort nede. Den vejer formentlig over 200 kilo og den kæmper og sparker i vild dødskamp.

- Geviret rammer mig på et tidspunkt lige i brystet, men jeg formår at holde fast, og det lykkes også at få stukket kniven ind i hjerteregionen i den anden side.

Men så begynder den at sparke helt vildt med bagbenene. Den rammer mig flere gange hårdt, og jeg bliver på et tidspunkt smidt helt over grøften, fortæller Jens Lønberg, der på det tidspunkt konstaterer, at mindst 10 tilskuere følger dramaet.

Fuldførte opgaven

- Jeg er jo allerede på det tidspunkt indsmurt i hjortens blod. Så der er nogen, der spørger, om de skal ringe efter en ambulance, men nej. Jeg er nødt til at fuldføre min opgave. Jeg har sat gang i noget, jeg ikke kan stoppe, siger Jens Lønberg, der nu for tredje gang strammer grebet om sin Puma-kniv og kaster sig over den døende hjort, der desperat forsøger at komme væk.

Lignede trafikoffer

- Sidste gang lykkedes det mig at holde dens hoved nede. Og så stikker jeg igen. Dybt ned i hjerteregionen og pludselig står blodet ud som en vandstråle. Jeg bliver helt svinet til af blod ikke mindst i hovedet. Men kronhjorten dør heldigvis. Lige pludselig bliver den helt stille, siger Jens Lønberg, der efter endt gerning mest af alt lignede et trafikoffer.

- Det var voldsomt og noget farligt. Den er meget stærk sådan en kronhjort, så jeg burde have brugt min riffel, men det var jo på offentlig vej, og der var både biler og folk, så det turde jeg ikke på det tidspunkt. Men jeg afliver aldrig en kronhjort med en kniv igen, siger han.

Hvad er jeres mening om dette???



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er jeres mening om dette?
Kommentér på:
Hvad er jeres mening om dette?

Annonce