{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.712 visninger | Oprettet:

CT-scanning - berolig mig lige :'( {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Har fået lavet en CT-scanning i dag. Kom til at læse lidt på nettet om den her til aften, efter jeg havde fået den lavet. Må indrømme at jeg ikke troede, at det var noget særligt. Men har fundet ud af, at der åbenbart er ricisi forbundet med det, så nu er jeg blevet helt nervøs og ked af det. Er slet ikke blevet informeret om det inden. 1 ud af 1000 dør af bivirkninger efter, og undersøgelser viser, at mange læger slet ikke kender til strålingens intensitet kontra almindelig røngtenstråling - CT-strålingen er meget højere. Et sted stod der, at en helscanning af kroppen med CT svarede til at storryge i 30 år.

Håber virkelig at nogle derude også har prøvet den samme slags scanning, og kan sige noget beroligende til mig - evt kender til nogle troværdige artikler, der kan hjælpe mig lidt, da jeg har det rigtig dårligt nu med det hele smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CT-scanning - berolig mig lige :'(
  • #1   13. nov 2009 Jeg fik også en CT scanning for nogle år siden.. og jeg fejler intet endnu..xD

Tror du kan tage det helt roligt.. Der er større chance for du dør i morgen i et traffikuheld, end du dør af den scanning..
    Så bare helt rolig..

• Mynte
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.152
    #2   13. nov 2009 Jeg er blevet scannet 3 gange i mit liv... har aldrig hørt om at der skulle være bivirkninger... og jeg fejler nu heller intet bagefter smiley

• #3   13. nov 2009 -en hver afslutning er en ny begyndelse- .: Men skal passe på med hvad man læser på nettet... 90% af det er fup og bedrag.
    Det er IKKE farligt at blive CT scannet.
    Og hvis det virkelig var rigtig at 1 ud af 1000 døde af det (det er IKKE rigtig) så ville lægen have oplyst om risici. (Det skal de)

• #4   13. nov 2009 Jeg har både været igennem CT-scanning og MR-scanning et par gange.. Og jeg er her endnu..

• #5   13. nov 2009 haha ja rolig smiler
    jeg fik det hver dag en overgang på 33dage da jeg var indlagt på OUH
    og jeg lever og jeg er ikke selv lysen eller noget smiler
    MR og CT er bestemt ikke sundt for kroppen , men du skal ikke være bange , det er kun godt , Ved ikke hvad du fejler men at de tjekker dig med CT.
    så den klare du til UG smiler
    held og lykke

• #7   13. nov 2009 En røntgen eller scanning giver ikke mere stråling end hvis du opholdt dig en uge på bornholm... Eller nede i sydens sol for den sags skyld...

Jeg er sygeplejestuderende og besøgte en røntgenafdeling for nogle uger siden og vi spurgte netop om hvor farligt det var... Og så lidt som man får er ikke mere skadeligt end de stråler bornholms klipper udsender eller de stråler du får igennem solen... Bare man ikke får det i ekstreme mængder er det ikke farligt... Man skal ikke læse om risici ved sådan nogle ting...

• #9   13. nov 2009 Det hjælper meget at se, hvor mange der også har fået lavet ct-scanning - I skal have mange tak for jeres svar!

Er dog stadig lidt bekymret. For nogle af fakta-oplysningerne kom fra hjemmesider, som jeg vil betragte som troværdige. Men igen, hvis rigtig mange meget, meget syge får lavet scanninger, er det så ikke nærmere dem, der hiver dødsraten op i statestikken? Eller er der ligeså stor risiko for dem, der (formentlig) ikke lider af noget, der fuldstændig har svækket kroppen?

Kommentér på:
CT-scanning - berolig mig lige :'(

Annonce