{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hamster vs. ørkenrotte?
  • #1   13. nov 2009 Svin! smiley
    Marsvin...de er så søde og medgørlige og så kan man have to til at gå sammen, så de har selskab smiley

• #2   13. nov 2009 hamstere kan godt gå selv, ørkenrotter er flokdyr..

ALt efter hamsteren, så er ørkenrotter mere kigge på dyr, end kæledyr..

Ørkenrotter kræver en hel del mere aktivering end hamstere..

Og så husk at hverken ørkenrotter eller hamstere er vegetare, de har brug for proteiner

Jeg kan som 3. dyr foreslå tamrotter, de er dog også flokdyr, jeg syntes de er MEGET mere rolige end hamstere og ørkenrotter og af de 3 dyr er det nok tamrotter jeg har den bedste erfaring med smiley (De er heller ikke vegetare)

Alt efter hvor du bor og hvilken dyreart du gerne vil have har jeg måske nogle opdrættere jeg kan anbefalde

• #3   13. nov 2009 altså hygge avler selv på dværghamstre. de er virkelig dejlige og i de fleste tilfælde nemme at gøre tamme. virkelig dejlige dyr. jeg skulle mene at ørkenrotter er rimelig hyber. og så er det vist bedst at man har mindst to... men de er da mega seje må jeg indrømme.

(jeg har fotoalbummer med mine hamstre, hvis du gerne vil se hvad det er for nogle (; )

• #4   13. nov 2009 Jeg vil så gerne have en rotte, men der sætter min mor altså grænsen d: marsvin er jeg ik så vild med smiley

• #5   13. nov 2009 man har heller ikke EN rotte, man har min. 2 smiley

det samme med ørkenrotter der har man ikke EN ørkenrotte, men min. 2

og så af samme køn, så de ikke får kuld på kuld på kuld osv smiley

• #6   13. nov 2009 ja det ved jeg, også det jeg mente.. men min mor kan slet ik klare rotter d:

• #7   13. nov 2009 jeg har haft hamster og har ørkenrotter nu
    og jeg er klart mest til ørkenrotterne, syntes de er meget mere sociale

men når du har ørkenrotter skal der mindst være to

• #8   13. nov 2009 rotter er klart det bedste og nemmeste gnaver dyr. Og de er ikke så slemme.
    Jge måtte heller ikke få tamrotter, indtil jeg tog min mor ned i dyrhandlen og viste hende, at det altså ikke var store kloakrotter.

Se evt. mit fotoalbum med mine tamrotter

• #9   13. nov 2009 Ja, jeg kan også kun tale for rotter.

Et lille trick, andre har haft glæde af:
    Få din mor til at tage med på besøg hos en nærliggende avler/rotteholder. De fleste inviterer gerne indenfor for at vise de skønne dyr frem. Og de fleste mødre giver altså efter på den, når de først ser hvad deter for noget smiley

Har selv haft ørkenrotter, dværghamster osv. Og INGEN af dem kommer nogen sinde til at slå rotter smiley

• #10   13. nov 2009 Jeg er enig med dem der foreslår rotter! smiley

Har selv haft hamster og mus tidligere og selv den sødeste tammeste dværghamster jeg havde kunne på ingen måde nå op på siden af de tre totte drenge jeg har nu.

Hamsteren fandt sig fint i at blive håndteret og ville gerne op i hånden - for ta komme videre ud i verden.

Når jeg åbner totternes bur kommer de ud for at være sammen med mig. Deres bur står sådan at de kan gå direkte ud i en sofa når lågen er åben. Jeg kan ha' lågen åben mens jeg sidder ved skrivebordet ved siden af og arbejder på min computer. Rotterne kommer ned fra deres hængekøjer og kigger når jeg åbner lågen, men de gider ikke gå ud hvis jeg alligevel bare sidder ved skrivebordet, men hvis jeg sætter mig i sofaen har jeg dem overalt i løbet af et øjeblik. De er fantastiske dyr!

• #11   13. nov 2009 Sikke noget pjat med at ørkenrotter kræver mere og ikke er et kæledyr...

Har ialt haft 10 Ørkenrotter(5 på en gang)...

Ørkenrotter er Bedre end hamstre da de ikke er Nttedyr som hmstre, og de har IKKE tendens til at bide...
    De er utrolig nemme at gøre tamme, og kræver ikke alverden... og så tisser de meget lidt og lugter mindre end et hamster(som jeg osse har haft 3 af)...

Det vil være bedst at have 2 Ørkenrotter og det kræver ikke meget mere end 1... Jeg havde en hel familie sammen, og da disse dyr er monogame gik det fint. Havde Moderen, faderen, Broderen og 2 søstre sammen. Faderen rørte ikke sine døtre og broderen rørte ikke sin mor eller søstre...
    De er utrolig selskabelige og kommer frem så snart jeg kommer ind på værelset hvor jeg har dem sammen med min store tamrotte... Og så ligner de jo ikke rotter, og er faktisk også tættere relateret med en hamster...

Se mit fotoalbum for billeder af den store og et par af ørkenrotterne...

http://hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=154217

• #12   13. nov 2009 Hva har i at sige om jordegern?

• #13   14. nov 2009 Ikke nemme at tæmme... et vildt dyr der egner sig bedst til store volierer eller lignende... Smukke ja bestemt, men ikke nussedyr...

De stresser meget meget let...

• #14   14. nov 2009 hmm det er slet slet ikke det jeg lige har siddet og læst s:

• #15   14. nov 2009 Kender flere der har haft dem, og de har alle haft disse problemer...

det er sikkert ikke sådan med alle, men med disse 6 stks jeg har kendt har der været disse problemer...

Har selv haft: Kaniner, Marsvin, Hamstre, Deguer, Mus, rotter og Ørkenrotter...

• #16   14. nov 2009 vil da lige spørge i dyrehandlen så s: Har bare lige siddet og læst laaaaaaange historier om hvor tamme de kan blive s:

Men så er jeg vel tilbage til guldhamsteren.

• #17   14. nov 2009 Hvorfor ikke ørkenrotten;-) Måsige at efter jeg har haft mine vil jeg ikke have hamster igen...

Min Degu-han var osse skøn... sad altid i min hætte eller lomme foran på hættetrøjerne...

• #18   14. nov 2009 Degu var jeg os rigtig glad for men synes det bliver lidt for dyrt i bur.. jeg synes ikke jeg kan finde et ordentligt ørkenrotte bur uden at skal have et dyrt akvarie.

• #19   14. nov 2009 Man kan jo finde mange bure brugt - mine bure er brugte og meget billige...

Du behøver jo ikke købe et helt nyt. Men det er nemt at finde bure til fx ørkenrotter, degu eller lignende til under 500 kr...

• #20   14. nov 2009 Nemlig... Mit akvarium har jeg købt til 150 kr, og så selv lavet et låg:-)

Søg inde på dba.dk der er ofte billige akvarier der ikke er tætte mere, men det er vi jo ligeglad med hehe...

• #21   14. nov 2009 jeg har haft ørkenrotter, og jeg savner det så meget! de var simpelthen så søde! bortset fra, at dyrehandleren havde givet os en han og en hun, så vi fik lige 3 kuld, men jeg synes kun at de var søde smiley de er som sagt tidligere, meget sociale ! og det gør dem mere spændende at være sammen med ..

• #23   14. nov 2009 pigmus, eller zebra mus, de er sjove og søde og kan blive meget meget tamme, mange har dem på skulderen og i lommen, og de kravler bare rundt på en.

Mht. til Hamsteren, guldhamsteren er lidt større og har mere tendens til at blive aggressiv - så køb en helt lille en der lige er taget fra moderen, så du rigtig kan gøre den tam, og de er meget flotte og kan fåes i mange farver. bader i sand.negativ skal holdes alene.
    Den vinterhvide dværghamster er også meget kær, kan sagtens nappe, men er nem at holde og enormt sød. Den kan både gå alene eller sammen med en anden, de har meget glæde af hinanden så jeg ville vælge to.bader i sand.

Ørkenrotter, de kan tabe halen, så ikke noget med at holde godt fast i den, de er enormt nysgerrige og meget sjove at studere, kan blive rigtig godt tamme, bader i sand. sociale - det negative er at de kun kan gå sammen med nogen som de er sat sammen med meget tidligt, sætter du en ny og gammel sammen som ikke kender hinanden vil de dræbe hinanden - de er terrorister.

• #24   14. nov 2009 Har haft degu'er, ørkenrotter, rotter og jordegern... Synes alle har været super.. det kræver jo bare man bruger tid på dem for jo mere tid man bruger på dem jo tamme bliver de.. Det jo ikke noget der kommer af sig selv...;)

• #25   14. nov 2009 Hashim: Hvilke fordele og ulemper syns du der var ved jordegern?

• #26   14. nov 2009 Hvad angår Ørkenrotter og halen...
    Ja hvis du holder i enden kan skindet ryge af, men jeg tager nu mine piger i halen ved roden uden problemer! Det samme gælder deguer og rotter...

Kommentér på:
Hamster vs. ørkenrotte?

Annonce