Hvornår kan en lære sige STOP? {{forumTopicSubject}}
Det er faktisk et spørgsmål jeg stiller mig selv meget tit!
Jeg syntes ikke at det er en sjov tanke at nogle lære skal være bange for at komme ind i en klasse, fordi de ikke ved hvad der kan ske!
Jeg mener at jeg går på en dejlig skole, en rigtig hyggelig stor folkeskole.
Jeg går i 8 klasse, i en rigtig god klasse. Der er ikke mobning, men der er selvfølgelig skænderier af og til!
Men så i min parralel klasse, går der nogle drenge. Nogle er rigtig søde, andre kan man ikke stole på! Der går også nogle søde piger, men der er også nogle piger man kan udpege får en svær fremtid (stoffer tager de allerede)
Vi har en gammel lære på skolen jeg tror han er i 60'erne, ikke en at råbe hurra for. Men jeg har ikke rigtig noget imod ham.
Han er også lære i samfundsfag inde i den anden klasse, hvor han den ene gang tog kridt ned af jakken på ham, rigitg træls!
MEN her for ca. 14dage siden, var der endnu en episode.
De havde taget en hat ned over hovedet på ham, så han ikke kunne se noget. der var en der stod bag ham, og holdt hans arme.
Der var nogle foran der skubbede mennesker ind i ham og sådan noget.
Inspektøren snakkede med eleverne, men der blev ikke kontaktet politiet (TROR JEG!) Der er ikke blevet gjort noget!
Hvornår skal en lære sige STOP hvor eleverne også reagere på det?
Jeg syntes der er for meget, jeg har utrolig ondt af læren, og meget respekt for drengene!
-Emma.
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.159
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Du har ikke respekt for drengene, du frygter dem (;
Anyways, jeg var smuttet for længst - har dårlige erfaringer med steder der ikke lytter i første om gang.
jun 2008
Jeg vil dog heller ikke 'flygte' jeg er flyttet en gang før, ikke noget jeg vil igen. Jeg har fundet mig godt til rette der hvor jeg er.
Det er jo somsagt ikke min klasse.
Jeg syntes det er for ringe at politiet ikke er indblandet!
okt 2007
Følger: 50 Følgere: 46 Heste: 3 Emner: 435 Svar: 3.027
men jeg syns en lærer kan sige stop når han syns det blir for meget, helst inden!, og om han så skal råbe for at eleverne forstår det - det må være hans egen beslutning ..
feb 2007
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 1.859
selvom alle i min årgang er nogle junkier, har de godt nok ik gjort noget mod en lære:)
jun 2008
Der er blevet sat overvågning op i deres klasse, (lærene har sagt go for det!)
For de kan jo heller ikke tage fat i armene på eleverne mere, det bliver betragtet som vold, det er der sket før i en børnehave hvorfor så ikke i en skole.
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 185 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.084
jun 2008
sep 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 931
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Det er forfærdeligt - men for det meste sandt, og det er oftes læren det går ud over for de <i>må</i> ikke hæve stemmen overfor elever (det er
pædagogisk ukorrekt) . Har selv gået i en klasse hvor vi havde det fantastisk sammen - men mange af eleverne (specialt drengene) drev vores lærer til vanvid (de har seriøst kastet mad efter en lærer - han nægtede i al fremtid at have os til andet end engelsk og vores inspektør måtte sidde i klassen de fleste timer..)
- Vi skulle i 9.klasse sælge billeder til en 6.klasse og vi kunne ikke gå ind i klassen hvis ikke der var en lærer, vi blev slået og kaldt skældsord . Vi prøvede både at snakke pænt til dem og vi endte endda med at skælde dem ud, de var fuldstændig ligeglade med alt hvad vi gjorde - det var forfærdeligt ! Jeg har virkelig dyb medfølelse med lærer, de bliver udsat for nogle forfærdelige ting. Eleverne burde virkelig sætte sig mere ind i deres læres sted.
Hmm fik vist skrevet en masse sludder der der - men alt i alt synes jeg bare at lærene skulle have lov til at hæve stemmen og sætte sig mere igennem overfor eleverne . Det er for vildt at elever ikke har mere respekt for deres lærer uden at de råber , men sådan skal det åbenbart være
sep 2007
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Det burde ikke være nødvendigt at skulle skælde ud eller fortælle folk hvordan man bør opføre sig.
sep 2007
Tror ens opførsel, nu i snakker om det, bunder i ens egen opfattelse af tingne, syn på tingene samt ens egen og andres måde at virke på.
Ja jeg kan sidde og snakke eller være på facebook mens folk fremlægger, hvis de står og tripper og gør deres fremlæggelse meget lidt interessant at høre på.
Men når jeg selv står der oppe, så forlanger jeg satmer folks opmærksomhed - beder dem pænt holde kæft. Gjorde folk det mod mig og lod mig vide at de krævede ens opmærksomhed, kan nemt gøres med den måde man fremlægger på, så holdt jeg kæft.
Jeg ved godt det er forkert, det siger min opdragelse men jeg gør det alligevel - alle ens handlinger kan ikke kobles på ens opdragelse, nogle kan
sep 2007
sep 2007
Som sagt, jeg følger gerne med - hvis eleven ligner en der har lyst til at fremlægge og ikke lyder som en mus der har lyst til at styrte ud af rummet.
Hvis fremlæggelsen ikke er interessant fortalt så har jeg et problem med at følge med - hvilket jeg vil mene utroligt mange folk har.
Man kender vel selv det at sidde til et foredrag hvor dem der fortæller virkelig snakker som om de snakker om dødens pølse og samtlige folk i rummet sidder og halv sover? Tror ikke nogen kan benægte at de har gabt under en fremlæggelse, lukket øjnene eller vist sin uinteresse på anden måde.
sep 2007
sep 2007
Præcis. Men jeg har selv været den usikre elev og jeg blev ikke mere sikker af at folk holdt kæft. Nærmere mere nervøs fordi så havde alle pludselig fokus på mig, hvilket var det jeg ikke brød mig om.
Men det handlede sådan set bare om at jeg tog mig sammen, snakkede som om jeg mente tingene og overskred nogle grænser.
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.486
Hvornår kan en lære sige STOP?