{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Professionel tegner - næppe {{forumTopicSubject}}

Dét er ihvertfald noget jeg aldrig bliver - ville helt bestemt gerne, men min hånd er bare ikke med mig - nogen gange er den, andre gange ikke. Desværre er den oftest imod mig.

Jaja, jeg ved I ikke gider høre mig fable om min hånd, nå videre.

Pointen er, at mit spørgsmål går ud på følgende:

Hvordan filan opdrager jeg min hånd til at ville tegne godt nok? 'Godt nok', er ikke bare en sølle tændstikshest (det kan jeg næsten heller ikke tegne xD.) Nææh, det er så godt så jeg selv bliver imponeret (håber det var forklaret godt nok.)

Bla. bla. bla - nu er jeg færdig med at plabre, så vil jeg gerne høre hvad I har at sige til mit sikkert mærkværdige spørsmål.

Jeg ved godt at øvelse gør mester, men når jeg knap nok kan tegne efter en tegnefilmshest er der ligesom et eller andet galt -.-

Jeg har brug for nogle respons!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Professionel tegner - næppe
  • #2   19. dec 2009 Jeg har allerede forsøgt en tegnebog, men kan simpelthen ikke finde ud af det der med streger midt i ansigtet og så videre smiley

Men tak smiley

• #5   19. dec 2009 har bare præcist samme problem ;D elsker at teger men stinker virkelig til det xD
    er faktisk igang med at tegne efter en anden tegning og synes faktisk det går meget godt ;D

• #6   20. dec 2009 Studier i små ting, så du lærer at se detaljerne:) at tegne handler faktisk meget mere om at se, end om motorik:) Hvis du f.eks. vil lære at tegne en hest, så find en masse billeder af muler, og øv dig i bare at tegne en mule. Ikke bare omridset af den, men med hår og skygger osv. Tag al den tid det tager (½-2 timer). Når du kan tegne pæne muler gør du det samme med området ved hesten øjne, hestens øre og så videre. Når du så har styr på det hele, kan du tage et billede af en hel hest, og først kigge på mulen, tegne den rigtig grundig, og arbejde dig frem på den måde:) Det er vigtigt at du lærer dig selv at lægge mærke til detaljerne. Du skal også være opmærksom på størelsesforhold, former, perspektiv og tingenes placering i forhold til hinanden.
    Du kan evt. øve dig i at opbygge et motiv med enkle former som cirkler, trekanter og firkanter. Prøv også at splitte motiver du ser i disse grundformer.
    En anden god øvelse kan være, at vende motivet på hovedet, og så tegne det, som du ser det (så det vender på hovedet for dig). På den måde kan man nemlig snyde øjnene. Et problem når man tegner er nemlig, at man vil tegne det, man tror man ser, i stedet for det, man faktisk ser. Vi har en forestilling om, hvordan et ansigt skal se ud, og derfor glemmer vi at lægge mærke til, hvordan det specifikke ansigt vi tegner egentligt ser ud. Når det vender på hovedet ser vores øjne ikke noget, det umidbart genkender, og derfor er vi tvunget til at tegne hvad vi ser, og ikke hvad vi tror, vi ser.
    En anden øvelse, der måske lyder lidt fjollet, er at tegne det, vi ikke ser. Det, der er udenom det, vi ser. Hvis du f.eks. sidder en en stol foran dig, så skal du ikke tegne stolen, men det, der er udenom stolen. Så du ender med omridset af stolen, med det du har tegnet, er omridset af det, der er udenom stolen.
    Du kan også øve dig i at bygge en masse opstillinger, og tegne dem:)

Kommentér på:
Professionel tegner - næppe

Annonce