{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.719 visninger | Oprettet:

Afhængig af næsespray {{forumTopicSubject}}

Jeg har været afhængig af Zymelin i ca 3 år nu og har så mange problemer nu at jeg SKAL stoppe.. Men ja, nemmere sagt en gjort. Hvis ikke jeg bruger det kan jeg ikke få luft og kan ikke sove om natten. Så en kold tyrker er ikke en mulighed for mig. Jeg skal også snart starte skole, så jeg skal have nattesøvn..
Men nogle gode råd?
Jeg ringer til øre, næse, hals lægen på mandag. Men måske nogle er jer kender til det her og har prøvet at stoppe? Er der noget erstatning man kan bruge til slimhinderne er sig selv igen ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afhængig af næsespray
  • #1   26. dec 2009 hvilke problemer har du haft, ved at bruge det så meegt som du gør ?
    har en veninde som bruger det HELE tiden og hun holder aldriv pauser.

• #2   26. dec 2009 <Min søster er også afhængig af det, hvor dumt det end lyder -.-

• #3   26. dec 2009 metholatum (mener jeg det hedder)
    Det renser luftvejene :o) det skal smøres udenpå næsen, evt. lige nedenunder. og så skal man bare have lommetørklæder klar xD

• #4   26. dec 2009 Har prøvet det selv.

Du skal bruge saltvandsspray og mentholatum. De tog kan i fællesskab gøre det samme som Xymelin, men det er ikke skadeligt eller noget man bliver afhængig af - efterhånden vil du mærke at det ikke er nødvendigt mere.

• #5   27. dec 2009 det er min kusine også (:

Har dog ingen gode råd til dig, desværre..

• Mette T
    Mette T Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 31
    #6   27. dec 2009 Jeg har også være afhængig af næsespray i et godt stykke tid, indtil jeg kom til øre-næse-hals-lægen, som sagde jeg skulle stoppe med det samme pga. det ødelægger slimhinderne. Lægen gav mig først Flixonase og derefter Nasonex, intet har hjulpet. Lægen siger der ikke er mere at gøre, så jeg må leve med en ret stoppet næse resten af mit liv. Har de sidste 6-7 år været nødt til at sove med 3 puder under hovedet bare for at kunne få lidt luft. \:

• #7   27. dec 2009 jeg har været afhængig af det l*** i snart 11 år. mine slimhinder er total ødelagt. det startede da jeg stoppede med at ryge hvor jeg blev forkølet og så har jeg været på den lige siden. jeg kan gå fuldstændig i panik hvis jeg ikke har en næsespray dvs er ved at løbe tør. den ene gang kørte jeg 56 km om natten fordi jeg vidste der var en tank man kunne få det på og jeg havde intet.
    jeg har opgivet at blive næsesprayen kvit. jeg er afhængig af den ligesom andre er det af cigaretter.

• #8   27. dec 2009 kender nogen der fik akupunktur for det.. og det løste problemet.

• #10   27. dec 2009 Min næseskillevæg er skæv, det vil sige at I den ene side er der næsten intet mellemrum. Så bar der sidder en lillesmule snot, kan jeg ikke trække vejret. og i den side er min næse bar et åbent sår, jeg er tør i næsen, har konstant svie og min næse løber og den svie i næsen gør at jeg får tandpine i den side hvor det svier og så klør mit tandkød..

Jeg går os helt i panik hvis jeg ikke har noget næsespray. Jeg kan sove to timer, så vågner jeg når det ikke virker mere , tager noget mere og venter i 20 min på at det virker så jeg kan sove igen og vågner to timer efter igen osv osv.. Jeg kan simpelthen SLET ikke sove uden. Nogle gange vågner jeg ved at jeg har tør langt ned i halsen og jeg gisper efter vejret fordi jeg ikke har kunnet trække vejret ud af næsen..

Men det er blevet så slemt nu at i den side hvor der ikke er så meget mellemrum, der kan jeg slet ikke få luft mere, der er HELT stoppet . Lige meget hvad.. smiley

Problemet er jo at når man er forkølet, så hæver slimhinderne og man bruger næsespray for at slimhinderne skal trække sig sammen, men efter noget tid, sker det at slimhinderne bliver konstant hævede og man skal oftere og oftere bruge næsepray for at kunne trække vejret. Og til sidst bliver slimhinderne ødelagt og tørre.

• #11   27. dec 2009 Så prøv med saltvand, det er uskadeligt....

• #12   27. dec 2009 Har prøvet .. Det hjælper ikke smiley

• #13   27. dec 2009 Så mentholatum? Det giver frisk luft

• #14   27. dec 2009 jeg bruger det KUN når jeg er syg og ja, som du selv siger at du ikke kan, tager jeg en kold tyrker, sådan er det bare og det må min næse så bare finde sig i selvom at det er svært. min mor siger også at jeg HØJST må bruge den i 10 dage og derefter er det bare surt show hvis jeg stadig er stoppet. hvis man overdriver brugen af sprayen kan du få bivirkninger og det er nok det du har fået nu når du ikke bruger den. hvis du bruger den for meget så får du den modsatte virkning.

• #15   29. dec 2009 Ja, men det er lidt nemmere at tage en kold tyrker efter 10 dage end efter 3 år .

• #16   29. dec 2009 Altså hvis kold tyrker var en mulighed for mig, havde jeg ikke skrevet herinde.. smiley Jeg kan simplethen ikke tage en kold tyrker. Det er 1000 gange nemmere at stoppe med at ryge end det her . Så det er MEGET svære end folk tror . OG når man har været afhængig i 3 år, tager det ikke kun en weekend for slimhinderne at blive normale igen.. Prøv med en måned ! Jeg har en datter der ikke sover så godt om natten, og jeg starter skole i januar, så jeg har brug for min søvn. Tager jeg ikke den spray til næsen kan jeg ikke trække vejret. Som jeg før har skrevet så bliver jeg tør langt ned i halsen på 2 sek og så kan jeg slet ikke trække vejret. Derfor bruger jeg næsespray, så jeg kan trække vejret om natten. Og om dagen bruger jeg den kun inden jeg skal spise, ellers kan jeg heller ikk trække vejret eller smage maden. Derfor jeg spørger om råd til hvad man kan bruge til erstatning, for at det ikke bliver nær så slemt / hårdt at stoppe .

• #17   29. dec 2009 ja det kan jeg forstille mig .,. men som nogen af de andre siger så prøv med saltvand eller sådan en sjov sprøjte agtig ting som kan 'spule' næsen ren . man kan vidst også få den til ørene . altså jeg mener at det vidst er samme koncept.

• #18   29. dec 2009 altså 'spule' med vand.

Kommentér på:
Afhængig af næsespray

Annonce