{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Har du nogensinde tænkt på.. {{forumTopicSubject}}

Har du nogensinde tænkt på, at vi kalder vores heste 'vores bedstevenner.' At vi siger er SÅ nært knyttet til dem. Men vi ved jo ikke om de føler det samme for os?

Vi vælger selv vores bedsteven (hesten) men hesten bestemmer intet selv, den kan bare håbe på 'at vinde' en god ejer?

Bare lige en tanke, men HVAD tænker du..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har du nogensinde tænkt på..
  • #1   8. jan 2010 nogen gange, for de helt rigtige mennesker, så ved du det bare.... smiley

    men ja... samme tanke


  • #2   8. jan 2010 Ja, det var nogenlunde også det jeg tænkte, vi siger vores heste bliver kede af det hvis vi sælger dem, men er det inderst inde ikke noget vi bare bilder os ind for at skjule vores engen sorg' smiley

  • #3   8. jan 2010 AC, hvorfor skull dyr ikke kunne elske?
    det kan de da... de er levende væsner som os, og har følelser.


  • #4   8. jan 2010 engen= egen smiley

  • #5   8. jan 2010 jeg VED mn kat elsker mig, det er ikke noget jeg tror men noget jeg ved. smiley dyr kan skam elske.. det er bare på hvilken måde og hvor meget de kan elske.

  • #6   8. jan 2010 Tænker tit over det. :O)

  • #9   8. jan 2010 AC - så er DINE dyr sådan.. men min kan ikke undvære mig, ret og slet.. han <b>elsker</b> mig.. og ingen er itvivl når de ser det.

  • #10   8. jan 2010 Gitte, sad og tænkte at jeg ville skrive præcis det samme, kunne bare ikke finde ud af at formulere det. Er helt enig i det du skriver, kunne ikke have skrevet det bedre selv.

    Så også engang en udsendelse i tv hvor de kasterede en tyrekalv uden bedøvelse og der bagefter blev spurgt om den ikke havde ondt. Så svarede ejeren at nej det havde den da ikke, og sagde så bagefter "Se den står bare derovre og kigger, den har det da fint"
    Og så der sad jeg og tænkte, ja hvad fanden skulle den da ellers gøre, den har ingen mulighed for at flygte og kan ikke udtrykke sig og fortælle at det gør ondt.. Hvordan kan man være så dum bare at antage at den har det fint bare fordi den ikke kan skrige?

    Kan bare blive så frustreret over nogle menneskers måde at tolke dyr på, bare fordi de ikke kan snakke og ikke gør noget besynderligt, så tror de at det betyder at dyret hygger sig og har det godt..
    Dyr har så mange følelser som de desværre ikke kan udtrykke, og vi har været så dumme at antage at fordi de ikke kan fortælle med ord, så har de ingen følelser.
    Vi har IKKE copyright på at eje følelser!!
    =)


  • #11   8. jan 2010 tenker ikke over det men jeg kalder min pony kita pony pigen og jeg kan spørge om den er min lille pony jeg kalder den krampe buk og jeg spørge den er du klar til daka

  • #12   8. jan 2010 ina: ??

  • #13   9. jan 2010 simone t
    jeg kalder ikke min pony beste ven men jeg kalder den det der sår oven over


  • #14   9. jan 2010
    At man kalder hesten for sin bedste ven også sælger den, det fatter jeg ikke... Overhovedet..
    Heller ikke alt det med at man har et specielt bånd, været igennem noget enestående og hesten virkelig elsker en osv. - som diverse videoer herinde på hg siger med folk der er bliver beundret fra andre...

    Jeg har i det hele taget aldrig følt eller forstået det med mange følelser for hesten... Jeg holder da af Maja, hun er en dejlig hest og noget enestående i hendes være måde...
    Men vi kan ikke præstere noget vi har været igenne, hun har ikke haft det forfærdenligt og været ureagerlig og jeg så har omvendt hende, hun har ikke reddet mig fra en depression.
    Jeg kan ikke komme op med noget fantastisk om os. Hun følger med ikke hvor end jeg går, hun vil da hellere æde græs.. Nej jeg kan ikke styre hende over alt og lave diverse tricks med hende...
    Vi er bare Maria & Maja, en hest og et menneske - der er ikke noget fantastisk eller følelsemæssigt ting i det.


  • #15   9. jan 2010
    Præcis.. Nej Maja kommer sq ikke når jeg kalder, det gider hun da overhovedet ikke - der er græs, det er mad og det betyder mere end mig.
    Nej jeg ville heller ikke kunne gå med hende løst over alt fordi hun ville smutte hen til den nærmeste græstot..
    Mad er over mig, det er jeg udemærket klar over.

    Jeg får egentligt bare fnidder af alle de der videoer om folk og heste der har et fantastisk bånd og at hesten har reddet dem, at de elsker den og blablabla.. At de er ih så åh så fantastiske sammen, at hesten ser noget eneståene i ejeren og jeg ved ikke hvad..


Kommentér på:
Har du nogensinde tænkt på..

Annonce