{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.876 visninger | Oprettet:

Hjælp min huns spiser tapet!... {{forumTopicSubject}}

hei har et lille problem med min ellers så dejlige hand hund Esben. Han spiser næmlig tapet på badeværelset når vi ikker er hjæmme! Hvilket er ret ireterrendene da han efterhånden har totalt ødelagt to badeværelser pga. hans lille ide? Desuden er han også begyndt at få en meget kraftig (hoste) pga af det. Det skal lige siges at han er lukket inde på badeværelset og bryggerset når vi ikke har mugelighed for at holde opsyn med ham, rummene er næmlig ret store og han har naturligvis, vand mad og legetøj og vores anden hund Miki er der også sammen med ham. Mit spørgsmål er derfor hvad kan jeg gører oghvorfor gør han det ?
Det ville være super dejligt hvis i ville hjælpe da det både er dyrt at få ødelagt det ene badeværelse efter det andet og det er begyndt at skade mig.... hilsen den fortvivlede

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min huns spiser tapet!...
  • #1   15. jan 2010 min gamle hund huggede snadpapir fra min far når han havde brugt det, og spiste snadpapiret

• #2   15. jan 2010 Jeg tror den er understimuleret.
    Den skal have en masse motion så den for brændt sit energi af.
    Den keder sig simpelthen når den er "spærret inde". Bider den også i ting når den er uden for badeværelset og bryggerset? Ja, som skrevet kan det også være tegn på stress.

• #3   15. jan 2010 Det er meget tydeligt at han bestemt ikke finder síg tilrette over at være lukket inde på badeværelset.
    At han spiser tapeten er et tegn på stress og utilpas. Hvis han ikke spiser tapeten andre steder, hvorfor skal han så lukkes inde i badeværelset/bryggerset?

Har I trænet og vænnet ham langsomt til at være alene hjemme? Mange begår den fejl, at de alt for hurtigt lader deres hund være alene hjemme i mange timer og de bliver noget så ked af det og derfor spolerer de hjemmet,
    Lærer hundene det gradvist, er det som regel meget mere trygge ved at være alene hjemme.

Det er ikke en hunds natur, trods mange (alt for mange) hunde til daglig er alene hjemme i 8-10 timer.

Selvom han har sin hundeven, legetøj sov., er det åbenbart ikke tilstrækkeligt for jeres hund.

Hvis I har mod på det, så synes jeg I skulle give hundene små opgaver, de kan bruge tid på, mens de er alene hjemme. F.eks. kan man få legetøj, som man putter godbidder i, som hunden selv skal finde ud af, at få ud og derved aktiveres den. At gemme godbidder forskellige steder i huset er også et godt aktiverings-alternativ og den bedste er at stort udhulet marvben, som fyldes med leverpostej og lægges i fryseren dagen før, så holder leverpostejen længere og hunden skal bruge mere tid på at slikke leverpostejen ud.

Det er alt sammen små opgaver, som måske kan få din hund til at tænke på noget andet og vende situationen fra en meget trist affære, til en okay situation i og med, han er beskæftiget.

• #4   15. jan 2010 Frk Escobar:- )
    Super godt skrevet.
    Det med et udhulet ben eller aktiverings bolden det er simpelthen genialt (; men ja hunden skal gradvist vænnes til og være alene og så skal den have en masse beskæftigelse imens i er væk hjemme fra.
    Hvis den ikke æder ting uden for badeværelset/ bryggerst er jeg heller ikke med på hvorfor den skal være der.

• #5   15. jan 2010 Det lyder som om at han er rigtig utryg ved at være på badeværelset og for at dæmpe sin angst bruger han tiden på at flænse tapet ned fra væggenen, hvilket jo er træls for jer. Men fatter ikke hvorfor han skal lukkes derud ?? min hund har da adgang til hele huset når han er alene.

Det lyder som om at han aldrig er blevet ttænet orndeligt i alene-hjemme- tærning og derfor er utryg. hvor gammel er han, hvad race er han, har han altid gjort det, er han alene eller sammen med den anden hund på badeværeslet ? er han meget alene ? bliver han mentalt stimuleret nok ??

• #6   15. jan 2010 smør peber eller eddike på de steder den gør det

• #7   15. jan 2010 Trods diverse slåfejl, kan jeg se, at min indlæg måske lyder en smule bebrejdende og det er slet, slet ikke hensigten.

Jeg har selv hund og ham overtog jeg, da han var 8 mdr. og havde lært at være alene hjemme. Han blev efterladet i op til 2 døgn ad gangen, så han var bestemt ikke glad for at være alene. I dag har vi helfigvis ingen problemer, men det har kostet dyrt i sko (selvfølgelig kun mine og ikke kærestens). Jeg fandt bl.a. ud af at min hund var meget glad for at kunne kigge ud af vinduet der hjemme og se ned på vejen. Det kan virke beroligende, idet hunden skaber sig et overblik og sit "kvarter" og føler sig mere "ovenpå". Måske jeres hund føler sig deorienteret, ude på badeværelset/bryggerset?

Jeg håber I finder en løsning og alle parter bliver glade og tilfredse:-)

• #8   15. jan 2010 Møgkællinger: mange tak. som skrevet har jeg selv døjet med alene-hjemme problemer og det er skrækkeligt, så man bliver hurtig opfindsom, når det handler om at redde sit hjem.

Anja: Tja, det vil måske få hunden til at lade være med at spise af tapetet, men den er jo stadig dybt ulykkelig og frustreret, eller trodser eddiken/peberet og får ondt i maven OG hoste.

Jeg ville nok vente lidt med den slags løsninger, men selvfølgelig er det et alternativ, afhængig af hvor standhaftig man er.

• #10   16. jan 2010 Som hundeejer gennem 20 år har jeg også oplevet lidt problemer ...
    Du skal sørge for der er lys og en radio tændt.. start med at træne at de er der når du er hjemme. Kun et par min. af gangen... og så gå derud og rose .. meget ros. Tag evt. en 1 1/2 L. flaske. Lav hul i siden og kom godbider i. Så sparer du penge på aktiverings bold. Hav et par t-shirts som du evt. har sovet i, til at ligge derude. Det trøster en smule, at lugten af mor er tilstede.
    Hvis det går helt galt vil jeg sige at tabasco smurt på tapetet er bedre end eddike.. det brænder ved første forsøg.. og de gider ikke tage det mere. Den er brugt herhjemme når der har været et krapyl, som vill spise ledninger. Håber det kan bruges.
    Det med kødben vil jeg fraråde, hvis de ikke er vant til det. Rå kød/ben er altid mere spændende, og kan geare enhver hund op ... Så dermed også størst risiko for kampe. Og hvis de er i et rum hvor den ene part ikke kan komme væk, kan det gå rigtig galt.

• #11   16. jan 2010 hold da op det lyder som en masse gode råd som jeg helt sikkert vil tage til mig smiley
    men jeg tror også et par stykker af jer har misforstået min situation, min hund bliver næmlig altid trænet, ikke i en overudvilet stil men tilpads har deverse legesager, (også den med kødbenet men kun når vi er der) han har altid flasken og en eller flere ting der lugter af mig og han er blevet trænet til at være alene, der er også et vindue så han kan følge med i hvad der sker, vi har også haft prøvet at lukke vinduet til så ikke det er fordi han er bange for noget udenfor,
    og han spiser tapet ligemeget hvor i huset han er lukket inde, men er den neste udvej så virkelig at smøre noget på vægen for vil helst ikke have at han bliver såret eller får undt i halsen eller noget smiley

• #12   16. jan 2010 Har ikke læst alle andres svar, men jo mere plads en hund har når den er selv, jo mere forviiret er den! Vores har gjort det samme, men er nu i bur når vi ikke er hjemme. Og nej det er ikke synd, for den elsker sit bur. Hunde elsker huler og behøver ikke særlig meget plads når de bare skal være selv og slappe af.

• #13   17. jan 2010 Annika: Det er ikke sådan at jo mindre plads hunden har, desto tryggere er den. Hvis min hund blev lukket inde i et bur, ville han blive meget, meget ulykkelig, idet han ikke ville se det som en hule, men netop som det er, at blive sat i bur.
    Hvis ikke hunden bliver vant til at komme i bur, fra den er helt lille af, så ser de fleste af hundende det som en straf. Dog er jeg helt enig med dig i, at det er en god løsning, dog ikke for en voksen hund.

At lukke en hund ude på badeværelset kan bestemt også stresse hunden, hvis den er vant til at have et meget større råderum.
    Men at mange tror, at hvis man har en stor hund, så er det ens betydende med, at man skal have et stort hus, er heldigvis helt forkert og jeg tror det er dét du mener med, at hunden føler sig tryggere, ved at have et mindre område at skulle "holde øje med", imens den er alene.
    Et stort hus, kan virke uoverskueligt, fordi hunde ikke kan danne sig et overblik.

Heidi: Spiser den også tapetet, når den er andre steder og er det kun, når den er alene?

• #14   17. jan 2010 Svalegården: Jeg hentød heller ikke til et råt kødben, men et udhulet marvben.

• #15   17. jan 2010 Vores hund var voksen da den kom i bur første gang... vi satte det i køkkenet og lukkede det op i begge ender, så den kunne gå igennem det. Vi startede med at fodre den derinde i to dage og pludselig lå den bare derinde og slappede af.... så jo en voksen hund kan godt lære det smiley

• #16   18. jan 2010
    Frk Escobar:- ) : Ja, læste det godt lige . Sorry. Troede du mente råt ;0)

• #17   19. jan 2010 Det er skam helt okay, jeg kan sagtens se problematikken i at give dem råt kødben på et badeværelse... alene. Uha sikke konsekvenser det kunne medføre :-S

Kommentér på:
Hjælp min huns spiser tapet!...

Annonce