{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
471 visninger | Oprettet:

Når man vil melde en til politiet {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg står i en kedelig situation.
Jeg er for over et år siden blevet snydt for nogle penge herinde
Det var en vare jeg havde købt, som så forsvandt inden personen fik det sendt. Jeg fik så lovet at pengene ville være på min konto hurtigt, men jeg har aldrig set noget til de penge. Det drejer sig om 800 kr.
Jeg har beskeder fra personen, om at tingen er forsvundet, og at jeg får mine penge igen, og også en besked hvori der står at pengene er overført, og derefter satte personen mig på filter. Pengene er aldrig blevet overført til min konto, og eftersom jeg ikke bare vil lade de penge blive "smidt væk" på den måde, ønsker jeg at gøre noget ved sagen!

- Men hvordan? og hvor skal jeg henvende mig? Hvad skal jeg sige? Er der noget håb? - Jeg har jo "beviser" hvis man kan kalde det det, og jeg ved at mindst en mere herinde fra er blevet snydt for nogle penge af personen...

Håber på lidt hjælp. Mvh Signe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man vil melde en til politiet
  • #1   16. jan 2010 Fordi at JEG synes at 800 kr er mange penge, og om ikke andet skal denne person have at vide at det er FORKERT det han/hun har gang i!!!! og det vil jeg gerne have politiet til at slå fast over for personen.

  • #2   16. jan 2010 Jamen det faktum at melde en til politiet er ikke så svært - du tager op på den nærmeste politistation og siger at du har en sag du gerne vil melde, du medbringer beviser for at sælger har snydt dig og husk virkelig ALT.

    Det er ikke til at sige om politiet vil foretage sig noget i sagen - men man kan jo altid prøve ? smiley

    God fornøjelse


  • #3   16. jan 2010 Altså vil også sige det kommer an på byen du bor i .. Hvis du bor i provinsen eller en mindre by og det er en "lile" politistation kan det nok lade sig gøre. Men er det en storby er der nok ikke meget at gøre..

    Jeg kan godt forstå dig.. Du har den tanke at hun sku ikke skal slippe godt fra at snyde dig, ik?? Man bliver så arrig indvendigt når folk ikke kan opføre sig pænt..


  • #4   16. jan 2010 Maria: Præcis! jeg vil bare have at han/hun ikke skal slippe afsted med sådan noget! For han/hun har jo gjort det igen!

  • #5   16. jan 2010 Selvfølgelig hvorfor skal politiet spille deres tid på det. Det er deres job, de skal jo også komme til butikker der tager butiks tyve også hvis det kun er for 100.- det er stadig ulovligt.

    Denne gang er det 800.- og hvad er det næste gang en sadel eller andre dyre ting.

    Dem der snyder skal stoppes og mener også at når beløbet er større end 500.- tager de det også seriøst.

    Håber du snart får dine penge igen (:


  • #6   16. jan 2010 Synes ærlig talt det er din egen fejl. Når man handler over nettet er intet sikkert, så sørg for at have adresse, og mobilnummer på personen du handler med.

    Håber og tror at politiet ikke gider at tage sig af det, for man lærer kun af sine fejl, som som en anden har skrevet, har poliet altså bare liiiidt vigtigere ting at tage sig til, især når det kun er 800,-


  • #7   16. jan 2010 Camilla - Nu arbejder jeg på en tankst, og der er desværre en del tyverier.. Der ved jeg kameraerne bliver kigget igennem hver måned og er der noget på dem bliver videoen fra overvågning sendt ind til politiet og så smider de nogle anmeldelser ud til folk...

    De tager der fatkisk ret seriøst sådan noget :s Ihvertfald i Frederikssund smiley
    Jeg håber virkelig også du får dine penge igen.. smiley


  • #8   16. jan 2010 Jeg har personens mobilnummer, og også hans/hendes mors nummer, da personen en dag påstod at det var moren der havde solgt mig gamacherne. Har flere gange ringet og skrevet til de to numre uden held.

  • #9   16. jan 2010 Jeg har været udsat for noget lignende, foretog en anmeldelse på Politiets hjemmeside og de har fundet den skyldige. Men pengene tror jeg ikke jeg ser mere til

  • #10   16. jan 2010 Ja politiets arbejde er MEGET priotets arbejde, de alvorlige sager kommer i første række smiley

  • #11   16. jan 2010 Kirstine: har været inde på politiets hjemmeside, men jeg ved ikke rigtig hvad slags anmeldelse jeg skal foretage mig?

  • #12   16. jan 2010 Jeg syns du skal medle det :i
    Helt ærligt, det er 800kr. .. Jeg syns det skal meldes ligem eget hvad, personen snyder måske flere? Og skal personen det? NEJ !!
    Om politiet så ikke vil gøren oget ved den sag, så har du prøvet smiley
    Men sysn squ ikr det er fair at personen gør sådan noget,.. Så hvis det var mig havde jeg meldt det, fordi det er da ikke fair det der? :i


  • #13   16. jan 2010 Det er over et år siden, skriver du. Håber da ikke politiet bruger tid på en så gammel sag.
    Hvorfor reagerer du først nu?


  • #14   16. jan 2010 Tror nu heller ikke politiet vil bruge tid på at skaffe dig 800 kr tilbage..

    Men prøv at gå til en advokat eller inkasso istedet for. Der har du no større chance.


  • #15   16. jan 2010 Personen er jo flere gange kommet med undskyldninger.

  • #16   16. jan 2010 Er ked af at sige det men du får intet ud af at politi anmelde sagen.
    Har været hele møllen igennem og det eneste der sker er at du får et papir på at du har anmeldt sagen, så hører du aldrig fra politiet igen.

    Jeg blev snydt over trendsales, hvor der burde være en slags sikkerhed, but not. Jeg overførte penge til sælger via. ts systemet, hun hævede pengene med det samme og har ikke været logget på sin konto siden. Telefonen jeg købte for 600 kr så jeg aldrig...
    Politiet gjorde ikke en disse i den sag, absolut intet. og jeg havde beviser, jeg havde IP-adresse, konto nummer osv.. Hun var jo nem at finde, bot no... :o(


  • #18   16. jan 2010 Du kan ringe til politiet og så skriver de rapport. De spørg om det de skal vide... men de gør nok ikke mere ved det. Jeg er blevet snydt for 2.000 kr. herinde af en som nåede at snyde en del... Men det har vi desværre ikke hørt mere til!

  • #20   17. jan 2010 De tager da ikke en sag der er 1 år gammel. Håber jeg.

Kommentér på:
Når man vil melde en til politiet

Annonce