{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Penge til Haiti + Moaar i chok xD {{forumTopicSubject}}

Næsten alle herinde er vel enige i, at det er rigtig forfærdeligt hvad der er sket på Haiti.

Selv min moaar synes man bør gøre noget (Jeg var i chok! xD)

Nå, men vi sad og spiste aftensmad, og hun forsøgte flere gange at komme på noget vi kunne tale om, men jeg var ligesom ikke i talehumør, og de andre gad ikke smiley

Så siger hun:
"Hvad synes i om det på Haiti"
Mig: "Det er da rigtig forfærdeligt .."
Hende: "Bør man ikke gøre noget?"
Mig: "Jo helt bestemt .."
Hende: "Fint, hvor mange af dine lommepenge skal jeg overføre?"
Mig: "Jeg er nødt til at have lidt, da jeg har lånt nogle penge og skal have købt nogle ting, men halvdelen må du da gerne"
Hende fuldstændig mundlam, fordi hun ligesom bare skulle provokere xD "Ææh .. Okay .. Det gør jeg så .."

Må jeg høre jeres mening?
Gør i noget? Hvad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Penge til Haiti + Moaar i chok xD
  • #1   24. jan 2010 Og min mening er forresten, at når man har så meget som vi danskere har, så har vi en pligt til at hjælpe andre i nød .. Især i sådan en situation.

• #2   24. jan 2010 Jeg sender ikke noget!
    Mener vi bør se på vores eget land først!

• #3   24. jan 2010 Fedt nok at du gerne vil hjælpe smiley
    - Jeg synes selvfølgelig at det er rigtig forfærdeligt det der er sket dernede, men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke giver noget til det.
    Jeg har brug for de få penge jeg får om måneden, så der ryger ikke noget derned fra mig smiley Mine forældre har heller ikke givet noget..

• #4   24. jan 2010 Desværre ender mange af de indsendte penge i de forkerte hænder eller når ikke frem desværre smiley

Vi har snakket meget om det, men har ikke rigtig gjort noget, men vi gør det nok snart. det er virkelig forfærdeligt, især lige det sted hvor de allerede var fattige og sultede.. smiley

• #5   24. jan 2010 Synes det er super fedt du gerne vil hjælpe!

Jeg har desværre underskud på min konto næsten hver måned, så har desværre ikke nogen i overskud jeg kan sende ned.

Jeg melder mig istedet ind i div. fb grupper og håber at dem der laver dem, virkelig donerer.

• #6   24. jan 2010 Det er forfærdeligt jo. Der har været en indsamling på min skole om det, men må indrømme at jeg ikke har set noget derned.

• #7   24. jan 2010
    Min pengepung syntes sq ikke om at give til noget lige pt, det er forfærdenligt ja - men desværre mangler jeg en eller anden medlidenhedsfølelse i sådanne situationer.

• #8   24. jan 2010 Nannepigen - NEJ til mundkurv! JA til ansvar!
    det var da en ego holdning at have....

Min mor har givet 100 og jeg tror jeg vil sende 50 eller sådan noget, for liige nu hænger pengene ikke på træerne, men vil gerne give et lille bidrag! smiley Men sejt af dig andrea, at du giver halvdelen af dine lommepenge! smiley niice smiley

• #10   24. jan 2010 har ikke planer om at hjælpe, det syntes jeg staten skal.

• #12   24. jan 2010 Blue: Syntes du ligefrem at det er STATENS ansvar? Og hvad er din begrundelse så til det? smiley

• #13   24. jan 2010 Det er virkelig godt at du gider hjælpe, men som Team Marquis siger, so ender pengene ofte i de forkerte hænder. Der sker så meget korruption dernede.. Og det vil jeg på ingen måde støtte. Jeg støtter kun hvis jeg er 100% sikker på at pengen går til det formål der er meningen.

• #14   24. jan 2010 Enig med ¤blue¤ *enemærke* M

• #15   24. jan 2010 Jeg synes faktisk ikke det er det rigtige at give penge til Haiti.

Hvis man ser på landets historie, og hvordan de økonomisk set har styret landet, så tror jeg ikke vi på lang sigt hjælper dem.. Man køber vel bare aflad?

• #17   24. jan 2010 Jer der siger at pengene ender i de forkerte hænder.
    Jeg har selv tænkt en del over dette.
    Mange af organisatioerne tager nærmest 80% af pengene til sig.

Så tænkte jeg:

Hvis jeg overfører 10 kroner (Bare eksempel) så bliver der måske kun brugt 2 kroner på mad/tøj eller lignende til dem.
    Hvis jeg holder fast i at jeg ikke vil gøre rige mennesker rigere, så får dem på Haiti ikke engang lidt mad eller penge.

• #18   24. jan 2010 Deschain:

Det er også via Unicef vi overfører =D

• #19   24. jan 2010 Nannepigen:

Okay, du har ret i der også er problemer i DK. Hjælper du med dem?

• #20   24. jan 2010 Syntes at det er godt at du vil give af dine lommepenge til det smiley
    Overvejer selv at give noget ved Danmarks indsamingen, hvis jeg kan finde penge til det.
    Men ved da at mine forældre har doneret nogle penge til det, det plejer de at gøre ved sådan nogle store katastrofer.

• #21   24. jan 2010 vi mangler ikke noget i dk jeg hjælper og synes det er fedt du også gør det viser bare du er dit ansvar bevist beløbets størrelse er ikke vigtig man det er ikke alt vi tager forgivet som alle har mulighed for at få smiley

• #23   24. jan 2010 indsamlingen

• #24   24. jan 2010 Jeg donerer også penge der ned. Vi har så mange penge os danskere, og så er det vores pligt at hjælpe i sådanne situationer. Der er mange folk der siger, nej jeg har ikke så mange penge lige nu de vil hellere købe mascara eller tøj eller makeup for deres penge, det synes jeg er åndssvagt.

• #25   24. jan 2010 Deschain:

Ville jeg også gerne smiley
    Regner med, at kommer jeg igennem folkeskolen + gymnasiet så tager jeg et år fri og laver den slags frivilligt arbejde..

• #27   24. jan 2010 det en svær en, da det er et ømt punkt at debattere, når man ser folk sulter lider og de arme mennesker er ude tag over hoved og børn uden vand.
    Dog har jeg intet doneret personligt, en del af mig mener som der bliver sagt at ja vores stat beslutter hvilke steder der skal sendes nødhjælp og i hvilken størrelse. Det er en del af de penge vi giver i skat. Og ja så har jeg ide om, at disse ting som kommer afsted med staten ikke kan fuskes med, som alm. hjælpe organisationer, men måske bare en illusion.
    For ja pengene smuldre i stor grad inden de når frem, til dem de var tiltænkt.
    nu er dette land akut i nød, men der rigtig mange andre steder, hvor børn dør dagligt og folk sulter og lever uden tag over hoved. og læser man mere om haiti så var landet ikke vidre godt fungerede før denne katastrofe, ikke at man skal hjælpe mindre af den grund. Men man ikke sende penge og regne med de så bygger op igen, og bliver ufarligt og velfungerende land.

Landet har selv valgt at sætte en grænse for hvor mange nødhjælps fly som må komme, da de jo fylder i lufthavnen. så reelt set de tænker anderledes, de tænker på en måde der ikke er logisk for mig, og jeg må derfor sætte mit lid til at der er folk, som sætter sig ind i disse ting, lidt højere oppe.

Som en skriver hvad med at hjælpe herhjemme først?
    Se det syntes jeg giver mening, så længe vi har folk sovende på gaden tiggere, folk som ikke kan få en sovepose af kirkens korshær, fordi de nu er løbet tør grundet vores kolde vinter. tja så har vi efter min mening også et problem herhjemme, som er til at se og virkelig hjlæpe. der ingen led i kæden, hvis du giver en 10 til en vagabond eller en sovepose.

sorry det lange svar, ja tror også sin mor fik et mindre chock der.
    måske i skal snakke lidt om vejret næste gang.
    smiley

• #29   24. jan 2010 Mine forældre har doneret 500 kr. tror jeg nok (:

• #30   24. jan 2010
    Selvfølgelig kommer pengene i de rigtiges lommer, da man ikke uddeler dem men uni chef køber mad, vand osv. og uddeler, og da alle har brug for dette pt. fordi alle bor på en plasikpose på gaden, er der intet der kommer i de forkerte hænder smiley

Synes man skal hjælpe alt hvad man kan, da vi jo ville ønske at andre lande gjorde det samme mod os hvis vores land pludselig en dag styrtede sammen..

prøv lige at kigge ud over din egen trygge sengekant og tænk hvor mange der lige nu i Haiti sover ude på en gade, død sultne og som ikke har fået vand i dage og samtidig har mistet familie og venner der ligger under mur brokker lige ved siden af dem..

Det er jo forfærdeligt og har ikke så meget til overs for folk der ikke mener de har fortjent hjælp og penge!!.

forstår dog godt hvis man har minus på sin konto, så er der jo ikke så meget at gøre, end at sende en tanke ned til de stakkels mennesker..

Jeg var selv til Haiti støtte koncert i den grå hal på staden i går.(kostede 100 kr, og alle arbejdede gratis, så alle penge bliver sendt til uni chef-hjælp til haiti) super arrangement! det var simpelthen så fedt! smiley

• #31   24. jan 2010 *unicef

• #32   25. jan 2010 Jeg bruger ikke mine penge på sådan noget.
    Hvis man sender 100,- afsted, er det ca 10 kr de i realiteten får.
    så hellere sende tøj ned til dem.

• #33   25. jan 2010 Christina Laguco:
    FLOT! smiley

Jer der siger at i heller vil sende tøj, gør i så det?

• #36   25. jan 2010 Maria Flensted:
    Uden at kende jeres økonomiske situation særlig godt, vil jeg tillade mig at sige det er noget fis du siger!
    Jeg kan da se du har din egen hest! En hest koster mange penge.
    Så det kan da umuligt være sådan, at i må spinke og spare og nogen dage sulte.
    Jo, danskere har mange penge! Men vi har bare vænnet os til, at leve for et helt andet beløb end det er nødvendigt.
    Så at sige at je generaliserer er faktisk ikke sandt.
    Selvfølgelig er det ikke alle der har råd til, at sende penge af sted, men så er det jo fordi de bruger pengene på andre ting (Med dette ikke sagt det er forkert).
    Men jeg mener det er forkert at klynke over, at jeg generaliserer, og at jeg ikke kan være bekendt at sige at "alle skal" sende penge afsted, for hvis man virkelig vil så kan man sagtens finde pengene.
    Personligt kunne jeg da godt bruge et par nye bukser, en varm sweater (som jeg pt ingen har af), nogen langærmede trøjer(som jeg har 2 styk af), og jeg kunne da også godt tænke mig, at kunne spise sundere, men det fravælger jeg altså lige denne måned, og sender nogle penge til dem der har brug for dem istedet.

• #37   25. jan 2010 Christina: DET DER synes jeg er flot =D Det gavner vel måske også mere end penge?

• #39   25. jan 2010 Christina:
    Hvad er det for en lastbil? Hvor kommer den osv.?
    Vil meget gerne donere nogen ting =D

• #40   25. jan 2010 Min skole, Horsens Gymnasium starter en indsamling derned til smiley
    Der vil blive bidraget godt til..

• #41   30. jan 2010 har ringet ind til danmarks indsamling og givet 300kr. så håber da de bliver brugt til dem der gar brug for dem!!

Kommentér på:
Penge til Haiti + Moaar i chok xD

Annonce