{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
398 visninger | Oprettet:

Når frygten kan ses i deres øjne!/: {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en rigtig træls episode på rideskolen idag, til morgen stald.

Vi lukkede 5-6 heste sammen, (de går altid sammen!)
De skulle så ind i hallen så de kunne bevæge sig lidt og rulle.

Nå, men efter vi havde givet halm, skulle jeg til at feje.
Men da det lød underligt inde fra hallen, ville jeg lige sikre mig at alt var iorden.
Jeg går så derind.

To ponyer står på hver sin side af den ene hest, de har fat i grimen i siden på hesten, og virkelig hev til.
Hesten gik i pannik men kunne ikke forsvare sig.(De stod i den anden ende)

Jeg råbte så efter dem, men uden de reagerede. Jeg tog så en pisk, og slog i barriaren.
Så begyndte de ellers at løbe!

Hesten havde et fliss tæppe på, som den allerede da ponyerne holdt i grimen på hende, havde hun fået sit ben igennem et huld hun havde lavet!

Begge ponyer blev ved med at jagte hende, bed hende sparkede hende osv.

Jeg og Dorthe (havde stald med hende) gik begge ind for at prøve at fange den ene af dem.

Det føltes allerede på dette tidspunkt som en time, vi snakkede stille med dem, prøvede at lokke dem hen til os. Sagde stop med en dyb stemme. Gik hen efter dem, prøvede at trænge ponyerne op i en krog. Men de var da så ligeglade hvis vi ikke flyttede os blev vi trampet ned!

Til sidst da tæppet var fuldstændig i stykker, væltede hesten. Der var jeg godt nok bange!
Ponyerne stod stadig op af hende, jeg gik hen og tog i den en pony' grime og trækkede den ud i boksen (den anden var stoppet)

Da vi så kiggede på hesten havde den store sår, og man kunne se hvor ponyernes tænder havde været!
Hun var helt gennem svedt, så hende trækkede vi med, og så nussede med hende lidt bag efter.
Hun viste heller ingen tegn på halt, eller ømme ben.

Men man kunne bare se frygten i hendes øjne, hun vendte det hvide ud af øjnene. Puhha det var godt nok ikke sjovt!/:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når frygten kan ses i deres øjne!/:
  • #2   31. jan 2010 * Stald Zederkof *: jojo selvfølgelig, men derfor regner man ikke med det, og så når man intet kan gøre!/;
    Men ja det var godt nok fantastisk at der ikke var sket mere!

• #3   31. jan 2010 Nu det kun noget jeg har fået fotalt af min mor.

men den gag hun hjælp til på en rideskole var der to higste der havde gået sammen fra de var 1år til på det tidspunkt var de vel 12år. en gang gik de fuldstændig amok på hinanden, det slås og de blev ved, de havde meget besvær med at slide dem ad, og efter den dag kunne de ikke klare synet af hinanden.

• #4   31. jan 2010 - They call me Mich :} <3: wow!

Jeg syntes det var tarveligt af ponyerne ikke at stoppe!(;

• #5   31. jan 2010 Synes ikke, det er særlig smart at lukke så mange heste sammen på så lidt plads uden opsyn.
    Har hørt om en pony, der blev sparket ihjel i et ridehus, hvor den var blevet lukket ind, sammen med dem, den plejede at gå på fold med. Også uden opsyn.
    Men godt i fik reddet hesten smiley

• #6   31. jan 2010 Helle N: en dårlig væne tror jeg!(:
    Men hallen står lige op af stalden, så man kan høre alt hvad de laver.(:

• #7   31. jan 2010 Ikke sjovt når man kan se det i deres øjne. Min hest chokerede mig for et par dage siden ved at række over en lille skillevæg, gribe fat i et føl lige omkring manken, rykke den ind i siden og begyndte at rykke op indtil jeg vågnede og råbte af hende.

Har aldrig set en så grim side af hende. Føllet var helt sølle bagefter og hang bare fuldstændig.

• #8   31. jan 2010 Benita P: Årh det er godt nok også ubehageligt!
    Nu var de her heste over 13 IHVERTFALD ikke at det gør den store forskel kampe er kampe.
    Men jeg vidste også at hvis jeg tog den pony der blev ved tilsidst, så ville jeg blive kastet rundt. Den er virkelig ligeglad.

Det er rat sjovt for den hest det gik ud over, og den pony der blev ved, de er de bedste ponyer til de mindste i stalden! Så se dem på den måde, det var ikke særlig fedt.

Til middag og aften stald hvis jeg skulle ind til hende der var hun også bange, og sådan noget. Det var træls, og synd ikke mindst!/;

• #9   31. jan 2010 Puha det lyder enormt ubehageligt ..

Men synes også det lyder dumt at lukke heste sammen uden opsyn, og så så mange!

Kommentér på:
Når frygten kan ses i deres øjne!/:

Annonce