{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Halmpiller, erfaring? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Nogen der har erfaring med halmpiller?
Har en hest der er lidt et rodehoved, især i det ene hjørne af boksen. dvs at der er altid vådt og hendes hove er faktisk pløre våde hele tiden, og der er nu sur stråle osv.. super lækkert.
Men nu vil vi prøve at sætte hende på halmpiller, er det mere tørt end f.eks hør el spåner?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halmpiller, erfaring?
  • #1   22. apr 2010 Min veninde strøer med halmpiller, det har fungeret rigtig fint smiley

• #2   22. apr 2010 Hos os virker træpillerne bedre end spånerne. De er dejlige nemme at muge i og der er altid tørt i boksene. Desuden lugter det heller ikke af ammoniak. Så træpiller bliver vi ved med at bruge:)

• #3   22. apr 2010 min gamle hest havde tendens til konstant sur stråle.. efter han kom på træpiller havde han ikke det problem mere.

kender ikke til halmpiller... men halm suger jo dårligt i forhold til spåner, så vil tro at træpiller er bedre end halmpiller.

du kan også få piller af presset parpir.

• #4   22. apr 2010 vi har almindelig spåner, og ved os er der altid tørt, men det kommer jo os an på hvor godt man passer boksen. Vi gør jo f.eks rent HVER dag derinde.

Men jeg har hørt fra mange at piller skulle være ret godt og at det skulle hjælpe på lugt også

• #5   22. apr 2010 pwrobgcmiscmgosicb
    jeg muger også 1 gang dagligt, og tager klatter til aften, alligevel brugete jeg mindst 2 pakker spåner pr hest per uge... da jeg ikke acceptere noget gult, en spåne boks skal være lyst og fin... så det blev til en voldsom regning...

med træpiller kan jeg muge på samme måde, men bruger kun strøelse for ca 60kr pr uge pr hest.

• #6   22. apr 2010 Hehe, vi har sikkert bare nogle utroligt dumme elevheste på vores rideskole, men de æder altså halmpillerne smiley Det fungerer for få af dem. Ellers er det træpiller de fleste står på, hvilket fungerer fantastisk ;D

• #7   22. apr 2010 Jeg kan kun varmt anbefale træpiller. Chilli har stået på dem noget tid nu grundet en skade. De lugter ikke, er nemme at muge og så fjedre de (næsten) ligeså meget som en ridehusbund. Derudover fylder de ikke meget umiddelbart, men der kræves ikke meget genopfyldning da de udvider sig meget.

• #9   22. apr 2010 Træpiller er og bliver fantastiske!!! smiley

• #10   22. apr 2010 ok, tak alle.. men nu var træpiller ik lige en mulighed kun halmpiller.. Der bliver også muget hos min hest hver dag, står på fuldpas (ville klart være mere grundig selv) men hun er en gris, og hvis hun stod på spåner, skulle jeg min. bruge 2-3 pakker pr uge før hun står ordentligt (hvilket jeg klart fortrækker) men det blir simpelthen for dyrt i længden:(
    Nu står hun på hør, og boksen ligner jeg ved ikke hvad... synes næsten altid at boksen er drivvåd bagtil..
    Men mht træpiller, det fylder jo ingenting? min hest ligger ned hver nat, og jeg tænker bare om det ik er al for hårdt at ligge på? (spørger nok dumt)

Vi har også overvejet at lægge en gummiplade i det hjørne, men så "flytter man vel bare problemet (tis osv) ud til rundt om gummipladen...

• #11   22. apr 2010 Pedro har også stået på halmpiller. Han spiste dem også. Det er der mange heste, der gør.

• #12   22. apr 2010 Sille: nej, umiddelbart fylder de intet. Men som jeg skrev; de udvider sig helt enormt meget (:

• #13   22. apr 2010 Det er ingen problem med hårdheden i pillerne. Hesten tramper på dem og de opsuger fugtigheden fra madrassen, så de bliver til små spæner. Hvis det ikke fungere optimalt, kan man lige give dem en tur med en vandkande med dysse på. Så svulmer de op temmelig hurtigt:)

• #14   22. apr 2010 ok, så størstedelen af jer mener at træpiller er bedre end halmpiller? Det skal være noget der suger helt vildt..
    Og tror også min vil æde halmpillerne:)

Kommentér på:
Halmpiller, erfaring?

Annonce