{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

TV2 nyhederne " Ingen fritidsarbejde " {{forumTopicSubject}}


Lige for to minutter siden var der et indslag på TV2 om at elever, især piger på gymnasiet stressede mere.
De stressede over at skulle lave lektier godt, følge med i timerne, være på arbejde, kysse på kæresten og nå at ligge make up og se godt ud om morgenen.

En vis Vibeke Maneke som jeg ikke fik fat i hvad var for en, udtalte at hun ikke mente at man under uddannelse burde have et fritidsjob.

Der tabte jeg kæben. Fordi hvordan dælen skal man så tjene penge? Hvis man nu ikke kan få SU pga. sin alder?
Skal ens forældre så rende og varte en op i hoved og røv, betalte for ens byture, buskort, tøj ( som for nogens vedkomne ikke er billigt ), roskilde billet, penge til mad, mobil regning og hvad jeg ellers kan komme på.

Jeg ville da være direkte på røven hvis jeg ikke havde noget arbejde da mine forældre ikke betaler noget til mig udover buskort og mobilregning, resten skal jeg selv sørge for.
Min mening er at kan man ikke klare uddannelse og job, så må man droppe den ene af delene smiley Man at mene at man ikke burde have et job, nej sku.

Hvad er din mening om dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TV2 nyhederne " Ingen fritidsarbejde "
  • #1   28. apr 2010 arg vil nu også mene at man så må skære ned på kyssetiden og make up tiden istedet for arbejdet

  • #2   28. apr 2010
    Nu var det også mest lektierne man fokuserede på, eller i det hele taget bare det at eleverne var for stressede - hvilket hun så mente blev udløst af for meget fritidsarbejde og så skulle man lade være med det...


  • #3   28. apr 2010 Hvis man kan klare begge dele er det da helt fint. får man gode karakterer uden at stresse kan det jo ikke være et problem smiley

    MEN, hvis man ikke kan klare begge dele, så mener jeg uddannelse er vigtigere end fritidsjob og byture.

    Jeg har bevidst valgt jobbet fra, mens jeg studerer, men jeg kan jo også få SU. Dette er dog ikke en herregård og jeg må da skære til benet nogle gange.


  • #5   28. apr 2010 Jeg lever kun af mit fritidsjob ingen penge for mor og far:S. Dog er det osse kun folkeskolen jeg gaar i:-)

  • #6   28. apr 2010 så det godt smiley

    Jeg kan ikke klarer mig uden min løn så jeg ville klart være på røven hvis jeg ikke havde mit arbejde!

    Hende i indslaget sagde at unge piger vægter de materielle goder for højt - Ja jeg vil da også i byen og i biffen engang i mellem , bruge lidt penge på passionen (hesten) hvis man ikke kan det så bliver man jo bare deprimeret? man skal da have et liv uden for skole og det koster penge udover de udgifter man har i forvejen.

    jeg kan ikke en gang klage over stress jeg laver kun mine afleveringer men det kan også være rigeligt smiley

    håbløse kvindemenneske..:/


  • #7   28. apr 2010 Jeg er så en af de heldige der har haft forældre til at betale, indtil jeg begyndte på SU smiley Eller de betaler stadig alt med hest.
    Ligenu ville jeg ikke kunne overskue et job(går i 2.g).


  • #8   28. apr 2010 Tja, da jeg gik på gym, havde klassekammeraterne da rigeligt tid til at gå i byen, holde fester, tage ned i byen og få et par øl efter skole mm. samtidig med lektier, kæreste, evt job osv.

    -så hvad med at skære ned på byture og fester istedet.

    Jeg har altid haft arbejde ved siden af skolen, lige siden jeg blev gammel nok til det. Og godt nok har jeg osse synes det var stressende til tider, men det var dælme ikke arbejdet der var skyld i det.

    Jeg har ikke fået lommepenge da jeg boede hjemme. Istedet har mine forældre valgt at spæde lidt til f.eks. opstaldning, tøj o.l. engang imellem.
    Mine klassekammerater (ikke alle men de fleste), fik både SU, lommepenge fra de gamle, og de gamle betalte dørme osse mobilregninger, tøj mm.
    Nogen af dem havde så osse job.
    -så mon ikke det skulle være til at overskue for de fleste.

    SU er ikke en formue -men bor man hjemme, og det gør de fleste trods alt endnu mens de går på gym. skulle den nu nok kunne dække de alm udgifter.
    Så ingen skal jo arbejde fuld tid ved siden af gym. Og lidt weekendarbejde er vel næppe det der er skyld i stress.


  • #9   29. apr 2010 Altså, nu er jeg 18 (får dog ikke SU, da jeg ikke kan have nok skoletimer til at modtage det, pga sygdom, og der er desværre ikke noget hjælp at hente når man står i sådan en situation), men inden har jeg aldrig fået lommepenge.

    Min mor betaler hvad jeg koster at have boende - mad, mobil, internet osv. Klippekort inden jeg blev 18.

    Jeg betaler selv alt andet, selvfølgelig også for mine egne hobbydyr (akvarier og terrarier). Jeg er utrolig god til at spare, jeg køber aldrig nyt tøj medmindre det er gavekort fra jul eller lignende.

    I det hele taget er jeg utrolig nøjsom smiley Min mor har faktisk hakket lidt på mig, at jeg aldrig køber noget til mig selv, og hun har forsøgt at forære mig noget flere gange fordi hun har det dårligt med jeg ellers aldrig får noget nyt, hehe...

    Så hvis man har lidt mindre behov for den slags, er man nok lidt heldigere stillet smiley


  • #10   29. apr 2010 En hver afslutning -kommunen må ikke lade dig gå helt uden noget. Så hvis du ikke kan arbejde og ikke er SU-berettiget (og det self er pga sygdom og ikke manglende lyst), så SKAL de skam hjælpe dig.

    Ingen må gå helt uden at få noget, hvis ellers man overholder de regler der er for offentlige ydelser (f.eks. kommer til aftalte møder, sender sine papirer ind til tiden osv)


  • #11   29. apr 2010 Michelle W: Tro mig, har snakket med rigtig mange nu, ringet rundt, der er ingen hjælp at hente... man tror det, men det er der ikke smiley

    HELDIGVIS har min mor nogle forbindelser hvilket har medført at jeg kunne få noget fra en fond, hvilket jeg er DYBT taknemmelig over!


  • #12   29. apr 2010 hmm... du burde kunne få noget. De må ikke lade nogen gå uden noget. Om det evt kan have noget at gøre med at du bor hjemme, skal jeg ikke kunne sige.
    Men ingen må gå helt uden noget.

    Er det kronisk sygdom du har? I så fald burde du kunne søge revalidering eller evt kigge nærmere på mulighed for flexjob.


  • #13   29. apr 2010 Det er kronisk, ja.

    Til næste år får jeg lige nok timer til at være SU berettiget, da jeg har mulighed for at tage fjernundervisning i stedet for at skulle møde op. Og nu hvor jeg er blevet tildelt penge fra fonden, synes jeg ikke rigtig jeg har mod på at kæmpe for at få økonomisk støtte.

    Men tak for forslagene smiley


  • #15   29. apr 2010 Jeg ville "aldrig" kunne have et job samtidig med uddanelse, og mine heste og dyr.
    Jeg er dog meget heldig at have en mor og far der er klar over det, og betaler det meste for mig (:


  • #16   29. apr 2010 Krikken : Vibeke mannicke er børnelæge og altid hende der er i fjernsynet ang. børn og unge.

    måske har hun ret at man ik kan passe det hele uden stress....men en ting er hvad man burde noget andet er hvordan virkeligheden hænger sammen :O)


  • #17   29. apr 2010 Nu læser jeg til sygeplejerske, og det er et rigtig hårdt studie. Jeg kunne ikke både have hest og job, så jeg har valgt hest - så får vi bare ikke nyt ret tit, jeg og kæresten
    Studiet kræver rigtig meget energi og tid. Især praktikkerne, hvor man skal læse hele tiden, tager RIGTIG meget energi og tid

    Da jeg gik i gymnasiet, så kunne jeg sagtens have job og hest. Nemt. Der var meget mere tid.


  • #18   29. apr 2010
    Er nød til at have jobbet da mine forældres økonomi ikke er den bedste pt. og det derfor letter deres en del at de ikke skal betale for tøj mm. til mig.

    Også får jeg også råd til diverse sociale arrangementer som jeg mener er en stor del af gymnasiet - går man glip af dem, går man glip af meget.
    Eller andet sociale ting i det hele taget.

    Min uge har l den her set sådan her ud:
    Mandag - hjem til kæresten efter skole og sove til tirsdag
    Tirsdag - arbejde 4-8
    Onsdag - arbejde 4.8
    Torsdag - sammen med nogle efter skole, kæreste bagefter
    Fredag - til konfirmation
    Lørdag - arbejde 9-17
    Søndag - evt. tid til hesten.

    Det går fint... Hesten bliver nedprioteret til weekenderne, så kommer arbejde også kommer kæreste og sociale ting, derefter lektier mm. - hvilket det ikke burde, men sådan er det ;).

    Stresset bliver jeg ikke, men tid er det ikke altid meget af - men så er det godt jeg er b menneske og oftest er oppe til kl. 12..


Kommentér på:
TV2 nyhederne " Ingen fritidsarbejde "

Annonce