Kattehegn! {{forumTopicSubject}}
Hej!
Vi har en stor terrasse derhjemme, som kattene kommer ud på. (der er hegn rundt med en kant øverst, der er bukket ind så de ik kan komme ud)
MEN!! Igår skete min værste frygt, vores Batman var kommet ud på en eller anden måde:( Heldigvis fandt vi ham -en oplevelse rigere!!
Men nu vil jeg have terrassen overdækket, så det ikke sker igen! Havde fået anbefalet noget kattehegn fra Maxizoo i hillerød, men de ombygger og har ikke noget på lager.. Så købte vi noget i den butik i Gentofte og det er ikke det der ligner firkantet, så det må vi returnere...
Det skal være "løst" altså ikke sådan noget stål hegn-agtigt..
Nogle ideer? Vi skal bruge til ca 6x5 meter!
(har også skrevet på kattegalleri)
På forhånd tak:)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hvorfor holde en kat indespærret? De er dyr, de klatre glædeligt så som du nævner skal der også loft på hvis de skal holdes inde, men ser ingen idé i det overhovedet, det er direkte imod deres natur.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 273
det var så ikke det jeg spurgte om.... For det første er det en kæmpe terrasse med naturligt miljø for dem, for det andet er det langhårs katte, og nej, det er ikke rart for dem at gå ude og blive totalt filtret så knuder m.v niver i deres pels. For det tredie, så jeg min gamle kat blive kørt ned, så nej, mine katte kommer -aldrig- til at gå frit i naturen.
Desuden synes jeg at det er dybt uforsvarligt at have katte rendende frit, tænk hvis de bliver kørt ned, ligger i vejkanten og lider?? Eller de sidder fast i noget, eller bliver overfaldet af en evt løs hund??
Det ville jeg aldrig byde mine katte...
Kommentarer som ovenstående frabedes...
Venligst kun svar hvis du har noget at sige om kattehegn:)
sep 2007
Katte bliver kørt over, ja... Jeg bor lige ud til en landevej, så jeg har mistet adskillige katte på den konto men sådan er det.
Har holdt en kat i armene fordi der kom en bil, den ville ikke holdes, satte klørene i mig, sprang ud på vejen og blev kørt ned, sådan er det.
Killinger bliver kørt ned ind til de lære at vejen er farlig, de der finder ud af det overlever.
Survival of the fittest. Forstår ikke hvordan man kan spære en kat ind og nægte den at jagte mus, rende rundt og gemme sig i kornet, klatre i træer mm. Det er rovdyr og det er ikke ment til de skal spærres inde.
apr 2008
Men gider ik engang kommentere dit indlæg krikken...
Venligst stop med at skrive her, du lukker noget ud, der ikke har med dette indlæg at gøre.
jun 2004
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.202
Jeg bruger selv bøjeligt hegn i grøn farve.. Jeg købte vores i jem og fix
sep 2004
Følger: 53 Følgere: 68 Heste: 2 Emner: 107 Svar: 922
jun 2004
jul 2007
Følger: 47 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 321
sep 2008
Følger: 55 Følgere: 60 Heste: 6 Emner: 11 Svar: 180
ellers plejer steder som harald nyborg og xl-byg at have diverse slags galvaniseret hegns ruller på lager.
jun 2004
Hun ønsker råd om hegntype, ikke om hun skal holde katten inde eller ej
Hvorfor må det ikke være op til den enkelte?
Det er jo heller ikke naturligt at holde hesten i en box eller på en fold.
sep 2007
Jeg blev et øjeblik forarget, det sker sjældent, når det sker kan jeg beklageligvis ikke holde kæft men så det godt trådstarter kan over se det
apr 2008
Tak:) Vil prøve at køre ud og kigge på det så! -Men det er ikke det der "jordbærhegn" vel? For det har vi på terrassen nedenunder, men det fungerer slet ikke nemlig.. det er for tyndt.
Vil lige kigge/søge på Aske:)
* Wicki Hansen - Brunika
Tak, men hønsenettet er for besværligt (vi har det på siderne) Så skal vi flette dem sammen fordi de kun bliver solgt i for smalle baner. Men Tak:)
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 123
Katte som aldrig har været ude og jage, ved ikke hvad det er. Hvis du lukker en gammel kat ud, som hele livet har levet som indekat, så vil den måske jagte musen, men sjældent dræbe og spise den. Blot lade den ligge og lide indtil den dør, for den ved ikke hvad den skal gøre. At dræbe og spise et andet dyr, lærer katten i prægningsperioden (4-8 uger).
En kat kan lave et helt fint og godt liv som beskyttet indekat, evt. med indhegnet terasse eller have, hvis den blot bliver stimuleret dagligt. den ved ikke hvad den går glip af, for den har aldrig lært det.
"Katte bliver kørt over, ja... Jeg bor lige ud til en landevej, så jeg har mistet adskillige katte på den konto men sådan er det."
Ville du have samme holdning til det, hvis det var en hund eller din hest som "BARE blev kørt ned, -lær at lev med det". Det var da en DEJLIG holdning til levende væsener. Kan godt tyde, at katten ikke er så høj en prioritet hos dig.! Men faktisk er det et levende væsen, som fortjener mindst ligeså meget kærlighed som hunde, heste osv. Hvad ville du sige til at hunde løb frit i naturen? Det er ikke så naturligt for dig måske, men det er det faktisk for den. Hunden bliver luftet, og det kan man ikke helt gøre på samme måde for en kat. Katten er selvstændig, men kan den komme ud og få luft, så er det jo fint.
jun 2004
her er et billede af det
jun 2004
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 7 Emner: 14 Svar: 146
Sikke noget fis at det er synd at gehne dem inde!
Jeg ville også forslå et elhegn øverts oppe- lidt som ved løverne i zoo.
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Heste: 5 Svar: 514
apr 2008
Ok, frydenhoej.. skulle lige til at spørge hvilken kat det var, der dukkede lige 21 "aske'r" op:)
Er det stift eller løst? (ved det godt, underligt spørgsmål hehe)
jun 2004
Hvis stødhegn hvor meget stød anbefaler i så?
jun 2004
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1367 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.476
Katte er et frit dyr.
Men kommer self. an på folk.
alle har sin egen mening.
Jeg er mest til uden dørs katte, så de ka, leve som de er skabt til.
Men self. min mening
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Selve hegnet er bare noget alm hegn med ikke alt for store masker
Jeg ville heller ikke turde lukke mine katte ud i det fri
jun 2004
mar 2007
Så i skal også tænke på noget tag.
sep 2007
mar 2005
sep 2007
apr 2008
Det eneste jeg bare vil vide er hvad andre har brugt som kattehegn... Så kan alle jeres andre katte gå ud og blive kørt ned eller hvad er nu sker... Så længe det ikke er MINE dyr...
Barløse Amatørfotograf er den eneste der på en pæn måde har skrevet sin mening og det er fair nok...
Og til alle jer der har læst hvad indlægget handler om: Tak for råd/info:)
mar 2007
Vil sys det er synd hvis i sætter stød der. for så vil katten måske frygte at gå ud omkring hegnet, så sys i evt. ska overveje noget tag eller som en sagde at hegne noget af haven ind (:
håber du finder en løsning
mar 2005
maj 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 5 Emner: 14 Svar: 136
om sommeren er hun ude med sele og snor og det nyder min dejlige birmamen hun er meget hellere inde og gider nærmest ikke være ude... vi bor på en gård med grusvej så her er der ikke nogen videre fare for hende men hun er og bliver en inde kat og jeg synes bestemt det er for dyr en kat at have gående fri
i har jio heller ikke jeres heste til flere hundrede tusinde gående frit bare fordi det gjorde de i naturen det er altså det samme
med hensyn til hegn vil jeg meget gerne følge med og se hva folk anbefaler
apr 2008
Men tak til alle, jeg skal rundt på hegnjagt idag:)
mar 2007
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
apr 2008
Line N, mine er også birmaer, og du har ret, ikke en race man lukker ud frit!
Assi, hehe, det skal bare fungere som en overdækket terrasse. (altså hegn som tag)
Vi skal heller ikke bruge stødhegn, men det er altså ganske almindeligt at lave kattehegn med stød.. (vi taler jo ikke om stød som i foldhegn, det er minimalt).
Lotte, lidt mudder i pelsen.. det har jeg skam heller intet imod, men føler mig ansvarlig over for mine dyr, og derfor kunne jeg aldrig byde dem at lukke dem ud.
Men hest er utrivelig., vi har bare hegnet hele terrassen ind, så de har hele området at løbe på:) manglede kun lige at putte "loft" på:).
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
Hønsenet vil jeg klart IKKE anbefale det kan gå i stykker hvis kattene kravler i det, og det kan stikke hul på deres trædepuder :S
Som andre skriver, så kig inde på kattegalleri. Bare søg på løbegård i fotoalbuls, så komemr der en hel masse frem
apr 2008
Men igår købte vi helt alm kattehegn i maxi-zoo, og det blev faktisk rigtig pænt:) Så nu kan vores katte løbe ligeså frit de vil... På terrassen;)
Kattehegn!