{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Luksus kæledyr? {{forumTopicSubject}}

Jaa synes lige ville fortælle hvad der har stået på menuen for mine rotter idag:

Forret: Lunt brød
Hovedret: Et halvt smilende æg til hver af dem, toppet med mayonaise, caviar, kammusling, rejer og dild.
Dessert: Majskager dyppet i soya caomælk

:D:D:D Luksus dyr?? Andre som også elsker at forkæle deres venner engang imellem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luksus kæledyr?
  • #1   25. maj 2010 Øh hold da op, har de fået dét?

• #2   25. maj 2010 Jeps smiley

• #3   25. maj 2010 Kan de tåle sådan noget?

• #4   25. maj 2010 jada, så længe det ikke er hverdagsmad

• #5   25. maj 2010 Okay smiley Ja man må da sige de lever godt de rotter...

• #6   25. maj 2010 Sikke nogle forkælede rotter smiley

Vores heste får en "rugbrøds-smat-kage" når vi lige gider XD
    - Og ellers kan de få stukket en gulerod i kæften, og så kommer de "smilende" de næste maaange dage fra fold smiley

• #7   25. maj 2010 Vildt... hehe... Mine hunde har fået et griseøre hver i dag. Men ved ikke lige om jeg vil kalde dét luksus mad - men de blev glade smiley

• #9   25. maj 2010 Min hund er så sindsyg kræsen, han gider kun at spise rigtig mad. Men KUN KØD!
    & det samme med de andre.:-)

• #12   25. maj 2010 Mine hunde får lækre snacks og god mad næsten konstant. De får altid rester efter vores måltid. Den ene er også lidt småfed efterhånden ;O) Dog arbejder de også for det, hvad enten det er en løbetur, leg eller agilitytræning.

Men luksusdyr er de nu. De får også konstant opmærksomhed, er skødehunde og må være i møblerne. Mere behøver de vidst ikke ;O)

• #13   25. maj 2010 Min hund vil ikke spise hendes tørfoder medmindre man håndfodre hende smiley

• #14   25. maj 2010 Celina: Jeg havde også to marsvin engang, de gk sammen med to af mine rotter en overgang, og regnede ikke med de spiste det mad som rotterne også fik engang imellem, men det fandt jeg så ud af at de godt kunne finde på, så de har altdså os ædt mange mærkelige ting uden at tage skade.
    Skal s lige siges at jeg stoppede med at give rotterne snacks i buret efter jeg fandt ud af det smiley

Deschain: Hmm, er til dels enig, men man skal også tænke på hvilket mad rotter finder i naturen, der går de bla i skraldespande og finder rester fra alt muligt.
    Mine får kun grøntsager, frugt, ris, cous cous´, brød og sådan nogle ting supleret til deres daglige kost, men idag fik jeg bare lyst til at forkæle dem lidt ekstra og du kan tro de nød det smiley

• #15   25. maj 2010 Gitte: HAHA hvor skægt hun kan lide sour cream and onion chips, det kender jeg også en kat der kan, troede godt nok det var den eneste i danmark der ville spise sådan noget smiley

• #16   25. maj 2010 Pas på med at gie dem den menu for meget, det er både meget fedt og meget sukker i den, og rotter børster ikke ligefrem tænder eller løber det vilde smiley

• #17   25. maj 2010 Puha jo her lever dyrene bedere end os smiley

Jeg rå fodre mine hunde ( barf ) råt kød, så menuen er enten f.eks slags kød, kallun, ben og strubehoveder eller indmad, samt olier, vitaminer og mineraler og grønt smiley
    Idag stod den så på strubehovder og kyllingerygge samt ben smiley
    det koster mig ca 2000 i månden af fodre mine hunde smiley

Hestene får cavalor foder, den lille juniorix og den store fifthy fifthy samt piller. udover det får de betfor, lucerne bare lidt, olier,hvidløg, wrap, halm og hø smiley og selfølgelig en masse godbidder smiley
    engang imellem får de også lidt varmt mad som en ekstra snak smiley

• #18   25. maj 2010 Væres dyr er også små-forkælede - katten får "god" mad hver morgen og aften ved siden af tørfoderet, enten dåsemad, tun, makrel, frisk fisk eller kylling.. smiley
    Hesten får også en portion gulerødder, æbler eller lidt rugbrød når jeg er der.. smiley

Gitte J´s indlæg mindede mig om en lidt sjov episode med katten. Hun har tigget utrolig meget siden vi fik hende, nogle gange har jeg "tilbudt" hende noget af min mad, som jeg har vidst hun ikke ville have, når jeg har været rigtig træt af det..
    En dag, efter utrolig meget tiggeri, gav jeg hende et stykke af min kage - og den tossede kat åd det sgu! Haha! - Den er helt sikker - taber jeg noget kage, er hun der med det samme - (smiley der ruller med øjnene) - hun elsker det..

Det er utroligt med de tossede dyr nogle gange..
    Jeg tror nu bestemt heller ikke at de tager skade af at få noget som de ikke er van til en sjælden gang imellem - selvfølgelig skal de til hverdag have en sund og naturlig kost..

• #20   25. maj 2010 Gitte: Hehe det lyder super chillern at sidde foran tv med kat og flæskesværd smiley

Tanja: Jaa jeg ved det godt, det hører også til sjældenhederne smiley
    kakaoen indeholder dog næsten ingen sukker overhovedet, og majskagerne er ligesom riskager/kiks (?), bare med majs istedet.. Men kan godt se det måske lyder en smule snasket smiley

• #24   26. maj 2010 Mette M - Det er ikke sundt at give tun og andet dåsemad hver dag, da der er tungmetaller i smiley Skift evt. dåsemaden ud med vådfoder hvis du genre vil have de får noget vådt hver dag

• #25   26. maj 2010 De er sikkert glade. :O)
    Jeg ville nu aldrig have givet mine rotter det, det er ikke sundt, og rotter bliver nemt fede. Men... de er nu nok glade ;O)

• #26   26. maj 2010 Gitte J - dåsen afgiver også metaller, der er blandt andet derfor man ikke bør opbevare noget i en åbnet dåse, men hælde det over i en skål

• #27   26. maj 2010 Tanja TD - nej, det ved jeg godt.
    "Dåsemaden" er fra små pakker, jeg kunne bare ikke finde ud af at kalde det vådfoder.
    Men nu er det her heller ikke en "hvordan-man-fodrer-sin-kat-debat".. smiley

• #28   26. maj 2010 Mette M - Jeg snakker nu heller ikke om katte smiley

Hvis jeg snakkede kattemad ville jeg slet ikke snakke i dåse, vådfoder og tørfoder, får det får mine meget sjællendt smiley

• #29   26. maj 2010 Thit: Mine rotter er meget gamle og er begyndt at tabe sig, så de har brug for lidt ekstra fedt og protein smiley Det er dyrlægen der har sagt at jeg skal give dem endten alm kogt æg eller gå pasteriseret æggeblommer smiley

• #30   26. maj 2010 rå pasteuriseret æggeblommer*

• #31   26. maj 2010
    Tjae, vores hund er vel forkælet? :o)
    Han lever i stor stil af det mad vi også får - så når vi får aftensmad får han også en tallerken af det.

Dvs. fx. ris og kylling i karry eller lassange, fisk æder han også gerne. Også får han rugbrødsmadder med leverpostej til tider, igen hvis vi har rester til overs er det hans middagsmad også får han generalt også en masse af det vi spiser fordi vi ikke kan la' være med at give ham det når han tigger.

Kattene får samme omgang - de spiser dog kun kød/kylling/fisk, så det får de når der er noget til overs.

• #32   26. maj 2010 Hmm... jeg vil nu ikke kalde det forkælelse at give en hund menneskeføde. Får de forskelligt mad hver dag som ikke er decideret beregnet til hunde, kan deres pels ikke finde ud af det længere.

De kan for det første få proteinforgiftning, men de fælder en lille smule hele tiden istedet for at fælde meget et par gange om året. Desuden har man ikke overblik over hvad de får og ikke får overhovedet. Vores hund får kun hundefoder en gang om dagen. Og ellers kun godbider når vi træner og leger.

De andre dyr ved jeg ikke så meget om...

• #33   26. maj 2010
    Dyrlægen er skam med på det og beorderede ham en overgang da han havde dårlig mave til at leve af ris og kylling....

Udover menneskemad har han foder stående ude hele tiden hvilket han også spiser noget af.

Vores katte burde være faldet døde om også, hvis katte heller ikke må få andet end katte mad smiley

• #34   26. maj 2010 Ja det er jo så heller ikke forskelligt mad hvis det primært er kylling og ris. det indgår jo også i mange foderblandinger... men nu du siger han har mad stående hele dagen: det er altså et rovdyr... de skal ÆDE og hvis ikke de gør det, så væk med maden. Det andet er ikke sundt- men nu er det jo ikke min hund smiley Han har det såmænd godt nok alligevel går jeg ud fra smiley

Kommentér på:
Luksus kæledyr?

Annonce