{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Hundeproblemer.. {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg var en glad greyhound-ejer, for omkring 1 år siden...

Vi overtog for 1 år siden, en greyhound på 4 år, vi nu overvejer om vi bør aflive ham.

Det startede ud med at vi troede at den tidligere ejer af ham havde været ude med ham meget ofte, fordi han efter nogle ugers tid hos os, begyndte at være ret utæt om morgnen. Han ville enten bare stå op om natten ( alt fra kl. 2 - 7 om morgenen / natten) og tømme sin blære foran døren, uden at vække os, pibe eller noget. Eller også ville han, når han hørte os stå op, rejse sig fra sin kurv, strække sig og derefter uhæmmet tisse hvor han stod, og lige gyldigt hvad vi gjorde kunne vi ikke få ham til at stoppe med at tisse, før hele hans blære var tom ( uhyggeligt meget tis) .

Vi tog skylden på os, og vi gik ud med ham konstant og forsøgte ihærdigt at genindlære ham renlighed. Vores anden hund, er meget renlig, og har aldrig haft nogle uheld. Det synes ikke til at lykkes efter nogle måneders træning. Samtidigt prøver vi at træne ham i lydighed, altså sit / dæk / gø / gi pote, og dem lære han alle sammen, og virker meget glad for opmærksomheden, så han indlæring fejler intet. Første gang vi mister tålmodigheden ( skælder ham KUN verbalt ud mens han tisser) begynder han ikke bare at pibe men at skrige - ikke hyle , SKRIGE. Nu er der så gået et halvt år, og han bliver mere og mere mærkelig psykisk, og han opfører sig som en galophest, han tør ikke gå på trafikkerede veje ( og han er vokset op på amager, og har været ude på vejen mange gange) uden han hopper frem i snoren, og kigger nervøst rundt, han er bange for mennesker ( meget mere end mynder plejer) han springer op når man træder på en gren. Der er også nu blevet umuligt tumle med ham, trække ham ned fra sofaen, få ham forbi noget han er bange for, uden han skriger.

Hvor han før plejede at elske at løbe rundt i haven, lege med vores anden hund, og blive trænet med hans yndlings godbidder, Står han foran døren og vil ind, vil ikke lege mere, og piver når man beder ham om at lave et trick ( sit, dæk osv) KUN ved stemmekommando eller håndsignal dvs ingen berøring. Hans tisse problem er stadigt et stort problem - og det er blevet langt værre. Når det passer ham, rejser han sig ikke engang mere. Han ligger ned og tisser alt hvad han har i sig ud i kurven / sofaen / sengen. han har til dato gjort det 4-5 gange. Og han startede på det for ca. en måned siden.

Så sent som idag har han allerede tisset 2 gange på gulvet. Kl. halv otte i morges, ringer mit vækkeur, jeg ligger og vågner så småt, også hører jeg han er i gang med at tisse. jeg skynder mig at skubbe ham ud at køkken døren ( der er intet andet at gøre, han vil ikke flytte sig eller stoppe) mens han skriger og skriger, jeg tørre op og gør rent så han har altså nu været ca et kvarter ude i haven med vores anden hund. Det første han gør når han kommer ind, er at rende over i hjørnet af stuen og tisse. Ikke lette ben, ikke sætte sig og tisse, bare tisse. Ud igen, tørre op, og ind igen med ham. Jeg tager ham i bad, fordi han er våd af urin og stinker af det, når jeg tørrer ham med håndklædet, skriger han og piver igen. SELV når jeg dubber ham blidt, hyler han.

Han stritter imod alt hvad vi gør ved ham, og skriger og piver, selvom vi ikke rør ham. Vi har aldrig været ond ved ham, vi aner ikke hvad han piver over.

Vi har været hos dyrlægen, og hun bemærker nogle store blåmærker. Hun mener han evt har en blødersygdom eller kræft i knoglemarven, og har en slags psykisk lidelse, evt depression.

Vi har en lejlighed på 35 kvadratmeter, og bor 2 mennesker og 2 hunde. Og det stresser vores hverdag så gevaldigt. Han får intet væske efter kl. 20 om aftenen, han bliver luftet en lang tur før vi går i seng, og alligevel, utæt om morgnen, og det er stinkende morgenurin, og det lugter og lugter, og det er så klamt på sådan et lille sted.. Vi overvejer kraftigt aflivning, både for hans skyld ( et liv i smerter og angst) og vores egen. Ca hver 3. morgen vækker han naboerne med sit skrigeri, de må tro vi mishandler ham, så meget han larmer smiley

Hvad mener i? dyrlægen giver svar fra blodprøverne om nogle timer, og vi magter bare ikke mere tisseri eller skrigen...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeproblemer..
Kommentér på:
Hundeproblemer..

Annonce