{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mediefags eksamen.
  • #3   16. jun 2010 C niveau ;). Jeg har roadmovie som genre smiley

• #4   16. jun 2010 Men den film analyse.. jeg har fundet en på nettet, er den fin nok :)? eller er det noget helt specifikt jeg skal have fat i?

• #5   16. jun 2010 jeg har været oppe i c-niveau i år, vi kunne så kun komme op i sitcoms, og så self vores egen film.
    Men et godt råd er at kunne ALLE mediefaglige udtryk, det trækker meget op hvis du kan det smiley

• #7   16. jun 2010 Jamen, vi har det samme - vi trækker et citat på højst 5 minutter som vi skal analysere smiley Og den eneste genre vi har beskæftiget os med, er roadmovies smiley Og ja - jeg har øvet mig meget i alle de faglige udtryk, asynkront lyd, supertotalt, lodrette linjer, håndholdt kamera og blablabla smiley

• #9   16. jun 2010 Nej, B-niveau har i nok en masse genre at kunne trække smiley

• #10   16. jun 2010 Tja... Har selv haft mediefag C, fik 12 i analysen (endte dog på 7 da vores karakter var gennemsnittet af film og mundtlig eksamen, og min filmgruppe havde været umulig at få andet end et 00 ud af) . Så vil gerne hjælpe smiley Det var nemlig lige "mit" fag, hehe smiley

Tag det stille og roligt i forberedelsen. Se klippet igennem, notér de mest iøjenfaldende ting oppe i hovedet, eller kort på papir, hvis du husker dårligt smiley Lyt efter dig selv - hele svaret ligger jo i ens eget hoved, for film sættes sammen på en måde, der får mennesket til at føle noget bestemt - og du skal bare finde ud af, hvad du føler, og så kæde det sammen med de filmiske virkemidler for at finde ud af hvorfor smiley
    Derefter kan du se det igennem igen, så mange gange du kan nå. Skriv lidt noter undervejs. Når du kommer ind er det godt at bruge sin fornuft, tale frit fra hoften - hvis lærer og censor spørger om, hvad der blev brugt af midler i en bestemt scene, og du ikke kan huske det, så prøv at tænke logisk: sig "jeg kan ikke lige huske, hvad der præcis skete, men jeg kan forestille mig at..." Det giver gode points smiley Da du virkelig kan vise, at du kendte instruktørens hensigt.

Endelig, så husk at putte en model på, hvis du kan (berettermodellen osv).

Du skal tænke på det som at du først laver en redegørelse/et overblik, og så kan du stille og roligt trække de vigtige ting ud hen ad vejen smiley

• #11   16. jun 2010 -Zuper. Thanks :D. Men vi har fået at vide at det er dumt at lave en berettermodel, når vi ikke ser hele filmen :S?

• #12   16. jun 2010 Okay, ja, vi fik at vide at det kunne lade sig gøre i nogle tilfælde smiley Men du skal nok holde dig til hvad din lærer har sagt.

• #13   16. jun 2010 Ja :). Men er der nogen speciel analyse vi skal bruge? For jeg har bare fundet en på nettet ;).

• #14   16. jun 2010 Hmm, jeg brugte ikke nogen speciel. Jeg gjorde bare, som jeg skrev - startede med at fortælle de væsentligste ting. Hvad filmen hedder, instrukørens navn, årstal, kort hvad klippet handler om. Fortæl lidt om den generelle klippestil (du skal virkelig have styr på, hvad de forskellige klippestile hedder). Fortæl, hvorfor det er brugt, og kør så videre derfra med understøttende begreber og iagttagelser smiley

• #15   16. jun 2010 Altså det med krydsklipning, usynlig og synlig klipning ikke :)?

• #16   17. jun 2010 Ja, men især også kontinuitetsklip og montage smiley

• #17   17. jun 2010 super smiley

Kommentér på:
Mediefags eksamen.

Annonce