{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlægeuddannelse..?
  • #2   25. jun 2010 Du skal have et snit på min. 6 for at blive taget i betragtning - men det er ikke nok til at komme ind.

Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået.

(link fjernet)

• #4   25. jun 2010 Vil også gerne være dyrlæge, og har vilet været det siden jegvar.. 5-6 år gammel. Har aldrig tvivlet, for det er min store drøm.
    Som Lalle siger, så er det an lang og hård uddannelse. Og det er en af de sværeste uddannelser i DK, at komme ind på - for adgangskravene er ret høje, og der bliver ikke lukket mange ind hvert år.
    Det er noget man virkelig skal ville, for det er en sej kamp at komme igennem. smiley Og mange stopper også inden de er færdige.

• #5   25. jun 2010 Du skal gøre op med dig selv, om du vil læse i 5½ år - og muligvis ende på et slagteri. 5½ år er nomineret tid - de fleste tager ½-1 længere. Og det er under halvdelen af de færdiguddannede dyrlæger, der bliver praktiserende dyrlæger. altså med katte, hunde, heste osv.
    Desuden kan du se på ug.dk at der i 2009 var 610 der søgte ind, men kun 185 blev optaget.
    Jeg har selv villet være dyrlæge i over 12 år, jeg er dog gået fra det igen, grundet mange årsager smiley

• #6   26. jun 2010 Tak alle sammen.. Nu er jeg også blevet i tvivl.. Når der er så lidt der bliver lukket ind og at man SKAL have et højt gennemsnit så ved jeg skam ikke rigtig længere..... Men jeg skal kun til at gå i 8. klasse nu og det er først der vi begynder at få karrakterer såå... Men hvis jeg beslutter mig for at det er den vej jeg vil gå kan man så godt hvis man ikke kom ind første gang prøve igen..? (=

• #7   26. jun 2010 CTS:

Hvad betyder det du skrev med dansk A og alt det andet..? Det er hvad A'erne og B'erne betyder jeg ikke ved..(=

• #8   26. jun 2010 A er høj niveau. C er mindste niveau. Vent med at tage en beslutning, til du har prøvet gym, det er hammersvært at nå det gennemsnit - selv gjorde jeg ikke, selvom jeg har overvejet samme uddannelse. Der er også forskelle på veterinæruddannelsen, der er forskellige veterinære.. Der er rigtig få, der bliver taget ind, især hvis du har planer om at arbejde med hunde og smådyr, for dem er der ikke stor efterspørgsel efter.

• #9   26. jun 2010 A, B, C er noget med niveau på gymnasiet - som Tenna også siger. Det er noget du nok skal høre mere om senere hen i dit skoleforløb.

• #11   26. jun 2010 Deschain - Kravene er lavet om, så man skal have Dansk A, Engelsk A og Mat A og så skal man have ENTEN fysik B og kemi B ELLER bioteknologi A og fysik B. smiley

• #13   29. jun 2010 Tak for det alle sammen..(= Jeg har ikke besluttet mig endnu, men jeg vil heller ikke tage en hurtig beslutning nu da som i også siger er nogle år endnu til at tænke sig godt om..(=

• #14   7. okt 2010 Hej.

Vil lige tilføje at 50pct. bliver optaget på kvote 2, hvor man altså ikke behøver at have 10 i gennemsnit. Her skal man først til en skriftlig og så en mundtlig optagelsesprøve.

Held og lykke:)

• #15   7. okt 2010 Tak for det..=)

Kommentér på:
Dyrlægeuddannelse..?

Annonce