{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Erfaring med køb af ældre hund? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg tænkte på, om der var nogen der havde erfaring med at købe en ældre hund (altså 1 år+)?
Og hvis ja, hvad er jeres erfaringer så?

Jeg er meget interesseret i at høre dette, da jeg nu er blevet tilbudt to ældre hunde på omkring et år og derfor gerne vil hører andres erfaringer.

Håber at der er nogen der kan hjælpe.. smiley
Vh Natascha.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med køb af ældre hund?
  • #1   13. jul 2010 En hun på +1 år er ikke en ældre hund smiley

Det er nårr der er omkring 1 år at de kommer i lømmelalderen, hvor man bare føler at alt trænning skal starte forfra..

Uanset race, så tag den med til hundetrænning, både for jeres og for hundens skyld også selvom i måske har haft hund før

• #2   13. jul 2010 Vi fik en 2-års gravhund sidste år smiley
    som havde været ved nogle ældre mennesker..
    og hende er vi godt nok glad for!
    vi har haft 2 hvalpe før hende.
    men hende her har vi godt nok været mest glad for!

• #3   13. jul 2010 Jeg har ikke hund pt. men hvis jeg skal have igen så bliver det fra et internat. og det er jo som regel også ældre hunde. Dem jeg kender som har fået internats hunde, har nogle rigtig søde og loyale hunde smiley

• #4   13. jul 2010 smiley
    Vi købte en 5 år gammel schæfer for 2 år siden og har så bestemt kun haft gode erfaringer. tidligere overtaget en 7 år gammel islandsk fårehund - også kun gode erfaringer.
    Vi havde nogle "krav" til hunden (pga en datter på 9 år så den skulle være børnevenlig)
    Det er stadigvæk en meget ung hund hvis den kun er 1 år. - lømmelalder men så ung at den er nem at præge.
    Pøj pøj med det

• #5   13. jul 2010 Vi hentede en hund på dyreinternatet i gram. Han var 3 år den gang. En super dejlig hund, som er meget lydig.

Min mand er vokset op med hund, men jeg havde aldrig haft hund, men vi ville gerne have en. Vi var lige blevet færdig med at renovere vores nye hus, så vi ville gerne have en ældre hund, så man slap for lømmelalderen.

Vi tog ned og kiggede og faldt pladask for Anton, en border collie/springer spaniel blanding med en trist forhistorie.

Han er jordens dejligste hund og han bliver 9 her til efterået. Har kun positive oplevelser med at købe en ældre hund. Særligt når man er "første-gangs-hundeejer"

• #6   13. jul 2010 Vi har fået flere hunde som var 9 måneder + og synes det er rigtigt rart at få dem, når de er ovre hvalpe alderen.. smiley De knytter sig meget til en alligevel..

• #7   13. jul 2010 Vi har i gennem de sidste 5 år haft købt 4 hunde som alle har været over 1 år, den ældste var 4 år, og der har ikke været nogle problemer der : )

• #8   13. jul 2010 for 3 år siden fik vi en hund gratis for ejeren ikke gad at gå tur og fodre den. og den var 3 år der og kunne ikke sætte sog eller gå i snor. og nu er han 6år og kan sætte sig, ligge sig, rulle, danse og mange andre ting smiley
    så har kun gode efaringer smiley

• #9   13. jul 2010 Der er kun én gennemgående tommelfingerregel at følge hvad enten hunden er 1 år eller 10 år. Og det er hvor og hvad den kommer fra. Ellers kan man jo få en adfærdsterapeut til at vurdere dem og sige god for at det er nogle ok dyr.

• #10   13. jul 2010 Vores var 8 år da vi fik ham, vi har dog kendt ham fra hvalpe alderen. Vi har for 14 dage siden overtaget en 3 års tæve og det er også gået super godt smiley

Kommentér på:
Erfaring med køb af ældre hund?

Annonce