{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
449 visninger | Oprettet:

bid vs. bidløs? {{forumTopicSubject}}

Ja er slev mega træt af den detbat men hvorfor bliver man så ved ja ved godt jeg selv gør det nu men det er i håb om at stoppe det det er okey og sprøger "hvorfor bruger du bid" men det betyder jeg ikke "det er dumt at bruge bid lad vær med det" Min hest rider jeg bidløst på og det er rimelig nyt.

Men hvorfor vis i er så trætte af det så skrive kommentar til det?
Vil gerne vide det <33

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bid vs. bidløs?
  • #1   18. jul 2010 ja jeg kan ikke selv lade det være jeg synes det er okey at vise sine megninger for ingen er forkerte;)
    men mange bliver bare sure og sådan ;(

• #2   18. jul 2010 ok ja det håber jeg da de ville smiley

• #3   18. jul 2010 Der bliver stortset altid spurgt "Hvorfor rider ud med bid" hvor det så er en bidløs rytter der spørger om det fordi hun syntes det er ih oh åh så forkert..

Det er meget sjællendt debatten hedder "Hvorfor rider du bidløst"

Måske det er dem der rider bidløst der går mest op i det?

Breezer skal jeg ikke op på ryggen af bidløst før om nogle år, det er han alt for frisk til..

Jeg har før redt ponyer kun i grime, så det er ikke fordi jeg ikke kan ride bidløst, for det kan jeg godt smiley

Men jeg vil altså ikke ricikere liv og lemmer, for at hesten skal undgå et stykke metal i munden..

• #4   18. jul 2010 Marie & Timon - Det er stadig ikke forkert at de har den mening, men det er deres synspunkt på dyr der er forkert

• #5   18. jul 2010 ho ho hi ha ho haai hoho..

........

• #6   18. jul 2010 Men jeg bruger biddet anderledes end de fleste. Når jeg rider har jeg ingen tøjlekontakt overhoevedet, medmindre min hest skal stoppe eller dreje. -- for han er trænet til at stoppe med den mindste smule vægt i biddet.
    Det er så ligesom alle andre bruger det, altså... På normal vis.

• #7   18. jul 2010 "medmindre min hest skal stoppe eller dreje." Der er nu ikke anderledes end mange andre smiley Det er sådan bidet skal bruges

• #8   18. jul 2010 Det er jo de bidløse der bliver ved med at hakke på dem der ridder med bid. Fordi de kan beskylde os for at pine vores heste med et bid i munden. Dem der rider med bid, kan ikke give igen, men kun forsvare det at ride med bid. Dem der rider med bid kan jo så lade være med at spørge "Hvorfor kører denne debat hele tiden *blablabla*?" Det er jo ganske enkelt fordi nogle mennesker generaliserer alt alt for urtigt, og når en bidløs ser én hest blive redet forkert med bid, så gør alle andre det nok også.

• #10   18. jul 2010 Der er jo mange meninger om hvordan heste skal omgåes både under ridningen, men også resten af pasningen. Jeg kender sågar nogen, der pisker hestene i hovedet, når den vrinsker efter de andre heste, eller hvis den ikke vil stå stille når de skal sidde op. Det synes de nok er rigtigt, men det forstår jeg bestemt ikke. På samme måde er det nok som bidløse ikke forstår dem der rider med bid. Dog vil JEG ikke mene at det at ride med bid ikke er mishandlingen, ligesom det er at piske en hest i hovedet.

• #11   18. jul 2010 Jeg hakker sku ikke på nogle jeg rider bidløst på min då hun ikke kan lide det og hver eneste gang hun skal havde bid ind eller ud af munden stjler hun så derfor har jeg valgtde smiley
    Men vis folk siger jeg skal ride med bid på deres hest så gør jeg det;)
    En fjordbolle der hedder Amadeus red jeg i rebgrime normalt er han MEGET frisk og kan til tider være en lille smugle svær at stoppe man skal bare blive ved vis man gider ellers er det ondsvagt at begive sig ud i;)

Deschain
    tror du har helt rat ved de fleste smiley

• #13   18. jul 2010 Deshain:
    det vil jeg ikke give dig ret i..

man kan godt have en anden mening omkring brugen af bid, uden at det behøves at være "at gå i forsvar"..

bidløse går lige så meget "forsvar" om du vil, hvis man påpeger ting ved "dem".. f

• #15   18. jul 2010 haha kan kun grine over Deschain's kommentar...
    " da de ved biddet er forkert og egentlig i bund og grund føler sig ret usle over at gribe til den slags magtmidler over for deres hest."

hvorfor har folk af denne mening om folk der ridder med et bid, egentlig hest?? for så er alt hvad mennesker gør ved heste da mishanling da det strider mod hestens nartur!

jeg rider med bid! og det bliver jeg ved med. j
    eg har bid på min hest fordi jeg ikke vil rissikere at liv og lemmer på ikke at kunne stoppe min hest hvis den flygter i panik. ligesom jeg rider med bid for mine medmenneskers skyld, de skal kunne føle sig sikre på at jeg har fuld kontrold over min hest.

• #16   18. jul 2010 WEj det var forkert sagt Deschain.
    Bidløse går også titi i forsvar ved ikke hvorfor vis folk sprøger ig hvorfor red du med bid eller hvorfor er du skriftet vil jegg da svare ærlig og sige fordi jeg ikke kunne styre min hest uden fordi jeg var så dum ikke at give den chancen for at vise hvad den kunne."
    Også fordi det har jeg det bedst med og det har min hest også!"
    XD

• #17   18. jul 2010 Team Pind: Går udfra det første du skriver var henvendt til mig. Mange bidryttere har lært at gå i forsvarsposition med det samme, da vi alt alt for mange gange er blevet bombet med skidt og møg. Nogle har fortjent det og andre har ikke. Efter min mening er det mest bidløse der holder ild i debatten, fordi det ofte er dem der skriver til f.eks. videoer: "Ej du rider bare ikke med bid og blablabla det er synd.", de laver mange videoer: "Fra bidrytter til bidløs - UNDSKYLD PONY! :'(" hvori man så i videoen skriver: "jeg fatter ikke at jeg en gang red med bid! :'(" osv. Jeg har ALDRIG set en bidrytter skrive til en bidløs video: "Tag dig sammen og smæk et bid i kæften af din hest." eller lave en video: "Fra bidløs til bidrytter". Ser en bidrytter en bidløs video, hvor rytteren f.eks. rider hesten i coredo, så skriver bidrytter noget alla: "Flot bånd I har med hinanden" eller lignende. Hvis de da overhovedet skriver noget.
    Men som du selv siger så skal man give det tid ellers er det dumt at hoppe ud i. Det er jo heller ikke dét at ligge et bid i munden på en hest, der er synd. Det er først når man begynder at hive og flå den i munden. Det ved vi alle det er synd, og det gør JEG i hvert fald ikke som bidrytter. Det er der sikkert andre, der gør og de burde vide bedre. Biddet kan bruges som tvangmiddel, fordi hesten underkaster sig den smerte rytteren sender (rollkür). En pisk, et bid, knive, pistoler, hovedpinepiller. Alt kan bruges forkert og gøre skade. Det kan også bruge med omtanke og være en hjælp på hovedpine, køkkenarbejde, ridning osv. smiley

• #18   18. jul 2010 Hvis du spørger mig, har der ikke været så meget gang i debatten, så det undrer mig at du bringer det på bane igen x)

• #19   18. jul 2010 Frida nej faktisk ikke til dig XD bare sådan til det hele smiley

• #20   18. jul 2010 jeg synes det her går stille og rolig og det hvar enelig det jeg vil vide.
    Hvorfor kan man ikke snakke/små diskoter uden folk bare sige mit er bedt nej mit er bedst;)
    Ja jeg gør det bare hyggens skyld ikke for at blive uvenner med nogle eller noget smiley

• #21   18. jul 2010 '' min hest er for frisk til at kunne rides uden bid '' gud hvor har jeg hørt det mange gange. Min hest, en fuldblodshest, bliver redet uden bid, og er meget '' friskere'' med bid.

• #22   18. jul 2010 det tidspunkt jeg syntes biddet er farligt på, er når det er en selvfølge, hvilket det er for de fleste bidryttere. Nu har jeg været så heldig ikke at gå på rideskole, så jeg har haft lov til at finde ud af at man kan træffe et valg, og at man kan finde den mulighed der er bedst for hesten . Og om man vil det eller ej, så er det bidløst der i største delen af tilfældene er bedst, det er det mest naturlige.

• #23   18. jul 2010 jeg synes ikke at man kan bruge som argument at bidløst er det mest naturlige, eftersom de heste vi alle rider rundt på ikke er en vildhest.. Og hvis det skal være naturligt, hvor naturligt er det så lige for hesten at blive redet på? eller lave tricks?
    er så enig med Frida's kommentar længere oppe. smiley

• #24   18. jul 2010 når jeg skriver det mest naturlige, så mener jeg: jeg ønsker mest at alle heste levede frit, som de bør. Men da det ikke er tilfældet, vil jeg tilbyde MIN hest det mest naturlige.

• #25   18. jul 2010 LOL.

• #26   18. jul 2010 Mmmh. Ja hvorfor rider jeg i grunden uden bid? Jeg svarede "live" på det så sent som i dag x) tror det var noget ala: Det går lige så fint uden på Magic:

http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=39959

Han er lige som at ride som en hver anden dressurhest synes jeg - også på trods af det manglende øje.

Hvis jeg fik en hest mere på et tidspunkt, ved jeg ikke om jeg vil ride den med eller uden. Er rimelig large omkring ridning så længe hesten ser glad ud. Min hest synes jeg er glad under ridning så et eller andet må jeg vel gøre rigtig, om det er bidet eller ej ved jeg ikke, men det fungere i hvert fald meget fint smiley

• #27   18. jul 2010 Hestegalleri's mirakel . - Jamen du er velkomme ntil at sætte dig på ryggen af Breezer og se om du kan stoppe ham uden bid i munden smiley

• #28   18. jul 2010 Fjordlænderen: Som "Marie og Timon" skriver så skal hesten være trænet til det før det lykkedes. Altså skal hesten have indlært et andet stop signal end ryk i tøjlen. Som den egentlig burde have installeret, om den så rides med eller uden bid.

• #29   18. jul 2010 Fjordlænder det er iorden hvor bor du?
    Skal nok selv tage en reb grime eller hackamore med ogsp giv mig en weekend smiley

• #31   18. jul 2010 Mig!´?
    for hygges skyld og fordi jeg ikke selv kan lade hver og så håber jeg bare folk kan blive ved med at snakke i en ordenlig tone smiley

• #32   18. jul 2010 fjordlænderen: tja, har indtil videre brugt ca. 1år på min, og da jeg ikke kan lide tunge racer og derfor ikke rider dem, ville jeg også have brug for tilvænning. Men når det er sagt, hvor har jeg så skrevet at jeg kan ride alle heste bidløst? Det kræver træning! Og ja, det tager lidt længere tid fordi man under forløbet ikke presser hesten .

Kommentér på:
bid vs. bidløs?

Annonce